Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-05-12, 09:49
[CRUZE]Wykresy z hamowni
Autor Wiadomość
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-10-22, 13:40   

Karlos napisał/a:
Jak to się dzieje, że ten http://gmpowertrain.com/E...uctsEurope.aspx silnik w Oplu ma 103KW, a w katalogach Chevroleta są 104 KW?


Wystarczy minimalnie inny program w strerowniku i stąd zmiana mocy.
Do tego w rzeczywistości w oplu mogło być 103,44KW, a Chevrolet minimalnie więcej, żeby dało się zaokrąglić w górę :twisted:
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-24, 21:04   

Wykresy z hamowni "szewrołeja" 1.8 (jak to mówi mój syn).
Filtr K&N, PB95.


Filtr K&N, PB95 vs LPG(grubszy czerwony).


PB95, K&N vs filtr fabryczny (grubszy czerwony).
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-24, 21:14   

W ostatnim wykresie to który kolor pokazuje K&N?
Jasno, czy ciemno czerwony?
 
     
Lucas13w 

Model Samochodu: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Rumia
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2013-11-24, 21:14   

Czyli K&N dal ok. 0,5 konia więcej. Zawsze to coś :P
Ogólnie taki filtr się sprawdzi jak użytkujemy samochód przez dłuższy okres czasu do 6 lat . W takim wypadku po 80 tyś samemu czyścimy i regenerujemy K&N. Koszty zapewne porównywalne jak przy wymianie standardowego filtra przez ten okres czasu.

Na samym gazie auto straciło ok 10 KM ?
_________________
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-24, 21:25   

Bardzo duży spadek na gazie - nie myślałem że aż tyle to może być :shock:
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-24, 21:26   

Wrzuciłem opisy do zdjęć, aby rozwiać wątpliwości co do wykresów.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-24, 21:54   

esjot napisał/a:
W ostatnim wykresie to który kolor pokazuje K&N?
Jasno, czy ciemno czerwony?

K&N to jaśniejszy kolor.
Wykres potwierdził to, o czym pisałem wcześniej. Łatwiej jest ruszyć autem, czyli wzrost w dolnym zakresie. Korzyść liczona na +5Nm w granicach 1900 obrotów.
Poza tym różnica 0,5 KM, czy 1,3 Nm na rzecz filtra bawełnianego w maksymalnych punktach jest w granicy błędu. Weźcie też pod uwagę, że pomiary dokonywane były jeden po drugim, a okres poprzedzający przejeżdżony był na bawełnie. Może byłaby różnica, gdybym jeździł na fabrycznym i do kolejnego pomiaru włożył bawełniany. Może komputer dostosował skład mieszanki do przepustowości filtra K&N.
Bezsprzecznym faktem jest spadek osiągów na LPG. Wraz z osobą dokonującą pomiarów nasunęły się nam dwa wnioski. Złe ustawienia gazu, wymagana wizyta - tylko gdzie? Serwis? Z pewnością nie.
Druga opcja to, słaby parownik, która tłamsi osiągi silnika.
Dodam, że z opinii przeprowadzającego pomiar, statystycznie na nowych instalacjach LPG, auta na hamowni wykazywały przy LPG +5% w dolnych zakresach względem PB95. Dopiero w górnych zakresach widać było przewagę PB95.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-24, 22:15   

Karlos napisał/a:
Bezsprzecznym faktem jest spadek osiągów na LPG. Wraz z osobą dokonującą pomiarów nasunęły się nam dwa wnioski. Złe ustawienia gazu, wymagana wizyta - tylko gdzie? Serwis? Z pewnością nie.


To się da nawet bez hamowni, tylko gazownik musi chcieć.
Ja tak robiłem w poprzednim samochodzie. Gazownik z laptopem siadł koło mnie i ustawiał, a ja jechałem normalni, później z butem w podłodze. Po takich zabiegach spalanie gazu delikatnie wzrosło, ale radość z jazdy też :twisted:
 
     
Lucas13w 

Model Samochodu: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Rumia
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2013-11-24, 22:18   

Karlos, dlatego to mnie zdziwiło że na LPG masz taki spadek mocy gdzie koledzy którzy zakładali gaz do swoich aut nie mieli spadku mocy. Faktycznie możesz mieć coś nie tak wyregulowane na LPG. Warto się tym zainteresować bo na LPG możesz mieć taką samą moc jak na standardowym PB95.

esjot, z tego co wiem to porządni gazownicy po założeniu instalacji lecą na trasę i sprawdzają instalację pod maksymalnym obciążeniem silnika. Wtedy nie ma mowy o stracie mocy ponieważ ustawiają instalacje optymalnie pod dany silnik.
_________________
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-24, 22:43   

Dzięki koledzy za sugestie.

Jutro nawiążę kontakt z serwisem. Może przynajmniej mnie do kogoś kompetentnego pokierują.

Taka refleksja, zazwyczaj pomiary KM i Nm wykonywane są podczas jazdy w trasie na 3 biegu. Moje pomiary były wykonywane na 4 biegu.

Mam nadzieję, że pomogłem w decyzji osobom, które rozważały zakup filtra K&N.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-24, 22:47   

Karlos napisał/a:
Mam nadzieję, że pomogłem w decyzji osobom, które rozważały zakup filtra K&N.


A własnie, że nie :twisted:
Bo podoba mi się polepszenie na niskich obrotach, ale wyżej poprawa jest niewielka
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-30, 19:53   

W związku z różnicą pomiarów pomiędzy PB95, a LPG, udało mi się odnaleźć fachowca od instalacji BRC. Oczywiście poza ASO. Byłem dziś u człowieka, który od 7 lat zajmuje się montażem instalacji oraz ich regulacją.
Laptop został wpięty, pojechaliśmy w trasę. Finał - zmniejszenie dawki LPG o 7%, (kolega z Niemiec, który na co dzień zajmuje się LPG za granicą przepowiedział to) oraz włączenie funkcji VSR (dotrysk paliwa).
Stwierdził też, że użyłby innego reduktora, mianowicie BRC GENIUS MB 1500, a nie 1200 (prawdopodobnie tylko do 100kW).
Tak więc, zbyt duża ilość LPG mogła "zalewać", a reduktor, który katalogowo jest do 100kw może być za słaby w górnym zakresie mocy.
Może tu jest przyczyna różnicy w pomiarach na hamowni, pomiędzy PB a LPG.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-30, 20:05   

Karlos,
A powiedz coś o spalaniu.
Cy po zastosowaniu nowego filtra zauważyłeś wzrost spalania, albo zauważyłeś jego spadek?
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-30, 21:04   

Za wcześnie, aby coś konkretnego napisać. Konkretnego, tzn. opartego na liczbach. Prowadzę dziennik spalania, więc z pewnością zauważę różnicę. Choć dni coraz chłodniejsze i dystans przejechany na PB95 jest coraz dłuższy (rozgrzewka silnika). Ostatni zbiornik to ćwiczenia na hamowni, aktualny to dzisiejsza kalibracja, podczas której co kilka chwil następowała zmiana zasilania. W poniedziałek tankuję do pełna i sprawdzam.
Później z pewnością podam na forum.
esjot, cena filtra zniechęca?
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-30, 21:17   

Karlos napisał/a:
esjot, cena filtra zniechęca?

Raczej inne kwestie. Cena do mnie jest ok bo będzie coś około 200zł.
Natomiast jest to rzecz, którą chciałem kupić juz do poprzedniego auta. Ale zawsze było ale:

+ Moc wzrasta minimalnie, zależnie od silnika itp. Tak czy inaczej jest to na plus
+ Moc (moment) wzrasta przy małych obrotach, gdzie pewnie da się zauważyć różnicę
+ jeden filtr na całe życie auta, mniejsze koszty (pomimo mycia)

- testy w necie,pokazują gorszą filtrację niż zwykłego papierowego. Kolega co zamontował to do dizla, mówił, że na forum mercedesa niektórzy przestrzegali, że np przepływomierze szybciej się psują (brudzą). Mieszkam w "brudnym" mieście z dużą ilością pyłu...
- Chyba się postarzałem, bo nie wciskam zbyt często gazu do oporu, a jak chcę jechać dynamiczniej, to po prostu wykorzystuję wyższe obroty silnika.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: