Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana oleju w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
robimis377

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: :)
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-04-21, 12:14   wymiana oleju w skrzyni biegów

witam posiadam Chevrolet Lacetti 1.4 16v, chciałbym sam wymienić olej w skrzyni biegów lecz nie widzę w skrzyni korka spustowego, nie wiem czy w ogóle taki się tam znajduje, proszę o pomoc jak sobie z tym wątkiem poradzić. Zastanawiam się też min. czy nie trzeba czasem olej spuścić poprzez ten dekielek położony najniżej w skrzyni. Proszę o ewentualne wskazówki pzdr.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-04-21, 12:17   Re: wymiana oleju w skrzyni biegów

robimis377 napisał/a:
witam posiadam Chevrolet Lacetti 1.4 16v, chciałbym sam wymienić olej w skrzyni biegów lecz nie widzę w skrzyni korka spustowego, nie wiem czy w ogóle taki się tam znajduje, proszę o pomoc jak sobie z tym wątkiem poradzić. Zastanawiam się też min. czy nie trzeba czasem olej spuścić poprzez ten dekielek położony najniżej w skrzyni. Proszę o ewentualne wskazówki pzdr.


Ja mialem w ASO tak wlasnie wymieniane. Dekiel w dol i potem nowa uszczelka.
 
     
robimis377

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: :)
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-04-21, 18:04   

Dzięki kolego, podwijam więc rękawki na tygodniu i działam pzdr
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-04-21, 18:43   

robimis377, Drugi link na tej liście - http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=2431 :-)
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
rutas81 
rutas81


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-05-22, 17:27   

Przy jakim przebiegu lub co ile lat należy wymieniać olej przekładniowy w Lacetti 1,4?
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
  Wysłany: 2013-07-02, 13:34   Może strzykawka z rurką załatwi problem?

A trzeba wymieniać? Pytam, bo nie wiem co książka serwisowa mówi.

Jeśli tak to spróbuj wyciągnąć strzykawką z rurką przez otwór kontrolny poziomu oleju. Powinno się udać - jak trochę zostanie to raczej nie będzie problemu.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-07-03, 08:02   

rutas81 napisał/a:
Przy jakim przebiegu lub co ile lat należy wymieniać olej przekładniowy w Lacetti 1,4?


Ostatnio rozmawiałem ze specjalistą d/s olejów motoryzacyjnych z firmy Fuchs i uważał on że niezależnie co pisze producent olej w skrzyni to co 100kkm wypadałoby wymienić.
Ja jestem tego samego zdania, więc u mnie olej będzie na 5lat lub 100kkm (takie moje kryterium) :mrgreen:

griba napisał/a:
A trzeba wymieniać? Pytam, bo nie wiem co książka serwisowa mówi.


Olej w skrzyni nie ma żadnych filtrów (poza ewentualnym magnesikiem). Nie wierzę żeby olej używany 10 lat miał te same parametry co nowy w butelce. Spada jego lepkość, dostają się zanieczyszczenia i ulega m.in oksydacji.
Jeśli chcesz mieć długo sprawny samochód, bez wyjącej skrzynia, a samochód będziesz mieć jeszcze kilka lat to wypada wymienić.

griba napisał/a:
Jeśli tak to spróbuj wyciągnąć strzykawką z rurką przez otwór kontrolny poziomu oleju. Powinno się udać - jak trochę zostanie to raczej nie będzie problemu.

Rozkręca się też dół skrzyni (takie wieczko) i spuszcza olej
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-07-03, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2013-07-03, 10:49   Wymieniać czy nie wymieniać?

Ostrzegam - będę polemizował - nie gniewać się. ;)

Cytat:
Ostatnio rozmawiałem ze specjalistą d/s olejów motoryzacyjnych z firmy Fuchs


Specjalista - zwłaszcza taki, który pracuje dla firmy sprzedającej / produkującej / jest z branży olejowej - zaleci Ci częstą wymianę oleju.

Cytat:
Olej w skrzyni nie ma żadnych filtrów (poza ewentualnym magnesikiem). Nie wierzę żeby olej używany 10 lat miał te same parametry co nowy w butelce. Spada jego lepkość, dostają się zanieczyszczenia i ulega m.in oksydacji.


Skrzynia jest z zasady konstrukcją zamkniętą i szczelną, zanieczyszczeń nie dostaje (jak już to olej wypluje na zewnątrz przez uszkodzony uszczelniacz), zęby na stałe zazębione. Jeśli coś tam ten olej "wzbogaca" o opiłki to i tak skrzynia wkrótce będzie do remontu / wymiany.

Olej w skrzyni nie dostaje wysokiej temperatury (przynajmniej nie taką jak w silniku), nie ma kontaktu z gazami spalinowymi od przedmuchów ani paliwem. Ewentualna strata jego własności będzie raczej niewielka.

Podsumowując - jeżeli producent zaleca to bym wymieniał, jak nie dałbym sobie spokój. To nie automat.

A co do wyciągania oleju strzykawką - to żeby zaoszczędzić pracy z ową klapką. Nie wiem jednak czy taki patent jest możliwy (no bo oleju w skrzyni nie wymieniam) - czy rurka wejdzie ładnie przez korek kontrolny. Chyba tak.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-07-03, 11:16   

griba napisał/a:
Specjalista - zwłaszcza taki, który pracuje dla firmy sprzedającej / produkującej / jest z branży olejowej - zaleci Ci częstą wymianę oleju.
Nie był to sprzedawca, tylko gościu odpowiedzialny (doradca) za chemię na Polskę południową. Dodatkowo nie była to rozmowa w warsztacie przy zmianie, tylko 2 godzinna rozmowa na czymś w rodzaju szkolenia - mam takie nieszkodliwe hobby :twisted:

griba napisał/a:
Jeśli coś tam ten olej "wzbogaca" o opiłki to i tak skrzynia wkrótce będzie do remontu / wymiany.
Z każdym kilometrem skrzynia się zużywa, więc ilość opiłków z każdym kilometrem zwiększa się. Obejrzyj karty z analiz chemicznych (dostępne na necie) nawet po kilku tyś km w oleju znajduje się już sporo żelaza jak i innych pierwiastków

griba napisał/a:
Olej w skrzyni nie dostaje wysokiej temperatury (przynajmniej nie taką jak w silniku), nie ma kontaktu z gazami spalinowymi od przedmuchów ani paliwem. Ewentualna strata jego własności będzie raczej niewielka.


W skrzyni jest zawsze powietrze które jest szkodliwe dla oleju (olej w powietrzu starzeje się - utlenia)
griba napisał/a:
Podsumowując - jeżeli producent zaleca to bym wymieniał, jak nie dałbym sobie spokój. To nie automat.
Ale masz rację, jak producent nie pisze o wymianie to nie musisz i pewnie nic się nie stanie.
Natomiast jest lepiej wymienić, zwłaszcza dla kogoś jak ja co nie lubi często zmieniać samochodu, a chce je mieć zawsze w idealnym stanie technicznym

griba napisał/a:
A co do wyciągania oleju strzykawką - to żeby zaoszczędzić pracy z ową klapką. Nie wiem jednak czy taki patent jest możliwy (no bo oleju w skrzyni nie wymieniam) - czy rurka wejdzie ładnie przez korek kontrolny. Chyba tak
Możliwy i chyba lepszy od strzykawki. Olej przekładniowy jest gęsty i ciężko się go wyciąga, dodatkowo nie masz pewności, że wężyk masz na samym dole
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2013-07-03, 12:22   Olej jak olej

Zgadzam się co do starzenia się oleju - jego własności na pewno ulegają podczas eksploatacji w jakimś stopniu degradacji.

Jednak pytanie jest następujące - czy mechaniczna skrzynia biegów jest na tyle delikatna, żeby jej to zaszkodziło / zmniejszyło jej żywotność czy też wpłynęło na parametry eksploatacyjne (opór dźwigni przy zmianie biegów, głośność pracy)?

Co do rurki, w Aveo 1,2 SOHC chyba niestety zaleca się wymianę oleju (na razie pobieżnie przeglądałem książkę serwisową i mi tam coś mignęło w tabelce przeglądów) - jeśli tak to jak mi się uda w ten sposób zrobić to dam znać. Olej przekładniowy ma zazwyczaj dość dużą lepkość, ale tragedii być nie powinno. ;)

*****

Nowy na forum a już się mądrzy - od tej chwili "Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!" - więcej nie odzywam się w tym temacie. ;)
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-07-03, 14:36   

griba napisał/a:
w Aveo 1,2 SOHC chyba niestety zaleca się wymianę oleju

W Aveo 1.2 To prawda. W lacetti jak nie lubisz być nadgorliwy to nie musisz wymieniać.
griba napisał/a:
Jednak pytanie jest następujące - czy mechaniczna skrzynia biegów jest na tyle delikatna, żeby jej to zaszkodziło / zmniejszyło jej żywotność czy też wpłynęło na parametry eksploatacyjne (opór dźwigni przy zmianie biegów, głośność pracy)?


Tak, jest. Wiele osób na różnych forach(włącznie ze mną) pisało, ze zauważyło różnicę w zmianie biegów pomiędzy starym olejem, a nowym.
Do zmiany nie będę Cię jakoś specjalnie przekonywał, bo pewnie skrzynia i na starym oleju wytrzyma wiele lat do sprzedania samochodu, no ale czasem może być problem i wtedy zostaje wymiana skrzyni, lub naprawa .
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2014-02-07, 19:43   

Ja w przyszłym tygodniu będę wymieniał olej w skrzyni biegów. (lacetti 1.4).
Doszedłem do wniosku, że 105 000 km to dobry moment na zmianę.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
Zjak 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Lublin
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 8/11
 72%
Wysłany: 2014-02-08, 12:42   

Producent nie przewiduje wymiany oleju w manualnej skrzyni - tak wynika z tabeli czynności obsługi okresowej. Samochód mam z roku 2010, z instrukcją obsługi.
 
     
SebaSRS

Model Samochodu: chevrolet
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-02-08, 22:43   

I nas z końca 2006 jest to samo. Ale jest to moim zdaniem głupota (tak jak wymiana oleju silnikowego co 50kkm - dostawczaki)
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-07-23, 14:49   

ile oleju wchodzi do skrzyni w Lacetti 1.8?
korek wlewowy/kontrolny jest na wysokości półosi od str pasażera?
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: