Modyfikacja komputera |
Autor |
Wiadomość |
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-01, 21:13 Modyfikacja komputera
|
|
|
Dzisiaj z ciekawości na parkingu wyciągnąłem zaślepki z przełączników do wyświetlacza kilometrów w Sparku (ja mam tylko funkcję TRIP). Pogrzebałem w necie i znalazłem coś takiego:
http://photo.qip.ru/users...ll/?mode=middle
Wygląda na to, że można wzbogacić swój komputer. Powiedzcie mi, czy te przełączniki pracują w ten sposób, że robią przepływ pomiędzy tymi dwoma lutami w trakcie zmiany funkcji, czy polega to na czymś innym? |
|
|
|
|
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-03-01, 21:51
|
|
|
A jaką masz wersje? Bo w LS nie ma w ogóle komputera pokładowego z tego co mi się wydaje. U mnie z wersją LT+ jest: zegar, ilość km do końca baku, czas pracy silnika, średnia prędkość, trip, trip2.
Trzaby multimetrem pomierzyć wszystko, przełożyć zegary z innej wersji i zobaczyć czy coś pomoże czy trzeba głębiej szukać. |
_________________
|
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-02, 06:27
|
|
|
Ja mam same tripy u siebie. Ale jak ściągniesz zaślepki przycisków to tam są luty, jak w linku do tej rosyjskiej strony. Może wystarczy dolutować przycisk i po sprawie
Bo może jest jak w przypadku poprzedniej wersji aveo, gdzie komputer pokładowy jest we wszytskich wersjach, ale w tych tańszych zakryty plastikiem |
|
|
|
|
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-03-02, 08:14
|
|
|
To zdejmij i je zewrzyj albo zadziała, albo zjarasz zegary ;P a tak na serio to nie wiem. Ja mam po prostu 3 guziki. Jest jeszcze możliwość, że oprócz przycisków trzeba coś programowo zmienić. |
_________________
|
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-02, 09:00
|
|
|
Ten link co zamieściłem to foto instrukcja jak "wzbogacić" komputer. Jak widać nie ma fabrycznego przycisku z lewej strony, który został dolutowany. Chodzi mi tylko o jedną kwestię. Czy te przyciski działają na zasadzie zwierania ścieżek? Chodzi o to, czy w momencie zwarcia przechodzi prąd i to jest sygnałem do zmiany wyświetlania, czy poprzez zwarcie można zjarać zegary Nie jestem elektronikiem, więc dlatego się pytam.
Na tej relacji foto nie ma wzmianki o programowaniu, tylko dostawiasz przycisk i wszystko działa. Jakby nie było Chevrolet jest tanim samochodem, więc może nie bawili się w osobne płytki dla różnych wersji a jedynie nie lutowali przycisków |
|
|
|
|
Dot
Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 242 Skąd: Kraków
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-03-02, 09:03
|
|
|
Jeśli ktoś już to robil to możliwe że faktycznie tak jest zawsze możesz zdjąć osłony przycisków i drucikiem zewrzeć dwa odprowadzenia. |
_________________
|
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-02, 14:26
|
|
|
Zwarcie zrobione i.... nic
Oglądałem dokładnie wyświetlacz i pod ostrym kątem widać to co może wyświetlać. Więc można go przeprogramować tylko na wersję brytyjską i na tym koniec. |
|
|
|
|
|