Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze 1.4T a LPG
Autor Wiadomość
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-03-07, 10:42   

czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
horde 

Model Samochodu: Focus
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Inowroclaw
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2012-03-07, 12:53   

Ja tam w ogole nad "zagazowaniem" nie mysle, wystarczy mi dobra benzyna :)
Zreszta jakos nie jestem zwolennikiem gazu.
Mialem na oku 1.8, a teraz na horyzoncie pojawia się 1.4 doladowany to sie zastanawiam :)
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-03-07, 14:21   

ryjek napisał/a:
Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

A tak się nie zatrze? Turbina jest smarowana olejem, więc spokojnie.


horde, Z tego co wiem to w nowym aveo idzie ten system wyłączyć(przycisk eco), IMHO w cruzie też powinna być taka możliwość.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2012-03-07, 14:57   

ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu
 
     
ŁukaszK 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 144
Skąd: RKR
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-03-07, 19:45   

Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Jeżeli to będzie przeszczepiony A14NET z Astry J, to wtrysku bezpośredniego nie ma ten motor na bank.
_________________
Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!

 
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2012-03-07, 21:24   

ŁukaszK napisał/a:
Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Jeżeli to będzie przeszczepiony A14NET z Astry J, to wtrysku bezpośredniego nie ma ten motor na bank.

Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji więc nie jest to takie pewne.
Żaden wysilony silnik raczej nie znosi najlepiej gazu więc ja bym raczej nie ryzykował takich eksperymentów.
 
     
Redskull 
Nadszyszkownik

Model Samochodu: Cytryna C8
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-03-07, 22:02   

przewaliłem na Lancii Zecie (motor puga) 150 tyś na gazie. A montowany był przy 200 tyś bez remontu. Mam kontakt z właścicielem i dziękuje mi do dziś (2 lata jak auto sprzedałem).
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-03-08, 12:46   

W starszych generacjach silników gaz się jako tako sprawdzał i to chodziło. Teraz te silniki staja sie tak zaawansowane technologicznie że ciężko będzie je zagazować. Z resztą jeśli nawet to to co się zaoszczędzi na jeździe na LPG z czasam będzie trzeba włożyć w remont silnika.
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
sobior 

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2012-03-08, 23:27   

Zgadzam się z przedmówcą, dodatkowo trzeba wyliczyć ile czasu będzie się eksploatowało pojazd i ile km przez ten czas się pokona, doliczyć koszty montażu instalacji gazowej, koszty gazu i benzyny i wyliczyć różnicę, i jak się w większości przypadków okazuje to wychodzi się na zero, albo dopłaca się do gazu, trzeba wziąć właśnie pod uwagę dodatkowy serwis, wyższe opłaty za przeglądy, miejsce w bagażniku lub kole zajęte i smród w samochodzie od czasu do czasu gazem :) Ja tak miałem, a miałem 3 samochody na gaz różne marki i różne instalacje i stwierdziłem, że już nigdy więcej gazu w samochodzie :)

A co do Cruze Combi to fajne autko, ciekawi mnie tylko cena jak będzie u Nas w Polsce ...
JA już niebawem odbieram swojego Cruze'a - w tej chwili płynie - będzie początek kwietnia :) na zajączka hehe
_________________
 
 
     
BigMac

Model Samochodu: CHEVROLET CRUZE
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: z salonu
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2012-03-09, 10:37   

sobior napisał/a:
Zgadzam się z przedmówcą, dodatkowo trzeba wyliczyć ile czasu będzie się eksploatowało pojazd i ile km przez ten czas się pokona, doliczyć koszty montażu instalacji gazowej, koszty gazu i benzyny i wyliczyć różnicę, i jak się w większości przypadków okazuje to wychodzi się na zero, albo dopłaca się do gazu, trzeba wziąć właśnie pod uwagę dodatkowy serwis, wyższe opłaty za przeglądy, miejsce w bagażniku lub kole zajęte i smród w samochodzie od czasu do czasu gazem :) Ja tak miałem, a miałem 3 samochody na gaz różne marki i różne instalacje i stwierdziłem, że już nigdy więcej gazu w samochodzie :)

A co do Cruze Combi to fajne autko, ciekawi mnie tylko cena jak będzie u Nas w Polsce ...
JA już niebawem odbieram swojego Cruze'a - w tej chwili płynie - będzie początek kwietnia :) na zajączka hehe


Wydaje mi sie, ze tak samo jak silniki sa coraz nowoczesniejsze i bardziej zaawansowane technicznie, tak samo i instalacje gazowe sa coraz nowoczesniejsze. Firmy z tej branzy tez ciagle pracuja i unowoczesniaja te instalacje, wiec mysle ze i do takiego silnika wymysla instalacje gazowa, ktora bedzie dzialac dobrze. Na podlasiu jest firma, chyba a.max, ktora opracowuje i produkuje instalacje LPG/CNG, maja laboratoria i wciaz pracuja nad nowymi rozwiazaniami. Warto sobie o nich poczytac:)

Pozdrawiam,

BigMac
 
     
Redskull 
Nadszyszkownik

Model Samochodu: Cytryna C8
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-03-09, 15:40   

Chłopaki.... śmiem twierdzić, że bzdury gadacie na temat gazu :D Policzcie sobie 5 lat eksploatacji nowego cruza 1.8 z gazem lub bez.

Dla chętnych przygotowałem kalkulator w excelu. Po 200 tys km masz 30 tyś złotych w kieszeni minus kasa za przeglądy i serwis gazu. Czyli jakieś 30 tyś minus 5 tyś. Masz 25 tyś złotych w kieszeni. Ja 200k robię w 3-4 lata. MAM NA NOWY SILNIK DO CRUZA I JESZCZE ZOSTANIE NA CZĘŚCI. Pozdrawiam umiejących liczyć
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-03-09, 17:25   

no tak kolego,ale nie każdy robi tyle kilometrów co ty,zwróć też na to uwagę,jeśli ja np robię 12tyś rocznie to mi się gaz nie opłaca absolutnie.Jeśli bym robił 15-20tyś rocznie to pewno bym sam jezdził na LPG.
Przypomnę że temat dotyczy jak LPG będzie spisywało się w nowym silniku cruze bo tego nikt na dzień dzisiejszy nie wie prawda?
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2012-03-09, 18:34   

Redskull napisał/a:
Chłopaki.... śmiem twierdzić, że bzdury gadacie na temat gazu :D Policzcie sobie 5 lat eksploatacji nowego cruza 1.8 z gazem lub bez.

Dla chętnych przygotowałem kalkulator w excelu. Po 200 tys km masz 30 tyś złotych w kieszeni minus kasa za przeglądy i serwis gazu. Czyli jakieś 30 tyś minus 5 tyś. Masz 25 tyś złotych w kieszeni. Ja 200k robię w 3-4 lata. MAM NA NOWY SILNIK DO CRUZA I JESZCZE ZOSTANIE NA CZĘŚCI. Pozdrawiam umiejących liczyć

Jeżeli będzie miał tak samo delikatną głowicę i osprzęt jak 1.6 do którego gazu się nie poleca to twoja kalkulacja jest czysto teoretyczna. Zresztą kto wkłada do nowego silnika o pojemności 1.4 i w dodatku z turbiną gaz? Na gaz to dobre były kiedyś solidne ośmiozaworowe ople a nie dzisiejsze tekturowe konstrukcje.
Był kiedyś ktoś na forum z zagazowanym 1.6 ale od dłuższego czasu nie widzę jego wpisów a chętnie dowiedziałbym się z racji tego że też mam 1.6 jak sprawuje się gaz po większym przebiegu w tym silniku. Na allegro pojawiają się cruze'y z gazem co sugeruje jednak że to paliwo im nie służy. Jestem dużym zwolennikiem gazu jednak w dzisiejszych nowych samochodach nawet na benzynie często wychodzą takie wianki że głowa mała, jak nowy 1.4T będzie podobnej jakości jak wynalazki w stylu VW TSI to ja dziękuje za gaz w takim silniku.
 
     
Redskull 
Nadszyszkownik

Model Samochodu: Cytryna C8
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-03-09, 21:06   

Cytat:
Zresztą kto wkłada do nowego silnika o pojemności 1.4 i w dodatku z turbiną gaz? Na gaz to dobre były kiedyś solidne ośmiozaworowe ople a nie dzisiejsze tekturowe konstrukcje.


Pełna zgoda. Przyjąłem kalkulacje dla 1.8. Aczkolwiek nie sądzę, aby marka budżetowa pod tytułem Chevrolet zrobiła silnik pokroju TSI (zmienne fazy, wtrysk bezpośredni). Podejrzewam, że będzie to klasyczny układ turbo. Wtedy gaz czy benzyna to jedno wszystko. Aczkolwiek, gdyby taki motor miał palić 7l/100 tak jak 1.4 TSI 122KM to nie bawiłbym się w gaz :D Gdyby palił więcej to gazować. Obróbka głowicy to 2k zł z robotą, więc 10 tyś km na gazie i masz :D
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4588/4853
 94%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-03-09, 22:55   

Zajjack napisał/a:
Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach
od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji...


Zajjack, tak z czystej ciekawości, skąd masz informacje, że to będzie bankowo inne 1.4T od tego w Stanach?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: