Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-07-21, 21:53
Jeste? posiadaczem silnika 1.4 turbo (140km)? Opisz wra?enia
Autor Wiadomość
tomrollauer 
Sobieski

Model Samochodu: Cruze WTCC 1.4 turbo
Wiek: 44
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-06-30, 09:18   Jesteś posiadaczem silnika 1.4 turbo (140km)? Opisz wrażenia

Właśnie kupiłem Cruza w wersji WTCC z silnikiem 1.4 turbo (140km). Jak widzę niewielu z was posiada tą wersję. Podczas jazdy próbnej silnik wydawał się dosyć mocny. Zobaczymy jak będzie się prezentował na co dzień. (odbiór samochodu za 2 dni) Pytanie: czy używacie funkcji ECO? Słyszałem wiele skrajnych opinii na temat tego wynalazku. Że zużywa alternator, akumulator. Muli i niszczy silnik. Co o tym myśleć? Podzielcie się doświadczeniami z wrażeniami zwiazanymi z tym silnikiem
 
 
     
facet 

Model Samochodu: Cruze sw 1.4T
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 18
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-06-30, 10:23   

ja mam 1.4T - b. dobry motor , dynamiczny i bardzo cichy , absolutnie brak wibracji które mogły by sie przenosic do wnetrza i na koło kierownicy , a to w innych konkurencyjnych markach jednak występuje :-) , funcja ECO działa i to w sposób mało niemal nie zauwazalny ,pozwala zaoszczedzic paliwo i zero stresów :-) na swiałach szybko sie uruchamia , mysle ze krytyczne uwagi pisza ci którzy nie mieli z nim do czynienia.
 
     
amartin 

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LS+ My Link
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2013-06-30, 10:29   

Zrobiłem na razie 2000 kilometrów. Na razie praca silnika mi się podoba. Duży moment obrotowy naprawdę ułatwia życie. Można jeździć w miarę dynamicznie i nie spalić za dużo. System eko wyłączam zaraz po uruchomieniu samochodu. Szkoda, że da się wyłączyć tego dziadostwa na stałe. Naprawdę szkoda silnika. Oszczędności na paliwie są iluzoryczne.

Jedyne co troszkę mi nie pasuje to skrzynia biegów. Zmiana z jedynki na dwójkę (zwłaszcza przy zimnym samochodzie) często powoduje haczenie i zgrzyty. Trzeba zmieniać bardzo delikatnie. Pozostałe biegi bez problemu. Ciekawe, czy to tylko przypadłość mojego Cruza?
_________________
 
     
tomrollauer 
Sobieski

Model Samochodu: Cruze WTCC 1.4 turbo
Wiek: 44
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-07-01, 08:56   7,1 l na 100 km?

Hmm. To niezły wynik. W mieście czy na trasie? Jutro odbieram swojego cruza i nie mogę się doczekać:D:D:D:D
 
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2013-07-01, 12:48   

Mam go dopiero dwa tygodnie ale zrobiłem już 2500 km z czego 1300 po niemieckich autostradach.
Silnik uważam za bardzo dobry do tego samochodu.
Dynamiczny, można przyspieszać od 1800 obr., a od 2300 to już bardzo ładnie ciągnie.
Cichy, na 6 przy 120 km/h masz około 2300 obr., a przy 160 km/h około 3000 obr.
Dość oszczędny, w trasie 1300 km przy średniej z całej trasy 117 km/h włączonej klimatyzacji i załadowany po sufit spalił mi 7.6 l/100km.
Star/Stop faktycznie działa szybko, nawet jak się zagapisz na światłach to możesz migiem odjechać bo po wciśnięciu sprzęgła zanim wrzucisz bieg to silnik już chodzi. Jak zaś wpływa to na niezawodność to się nie wypowiadam jeszcze przez kilka lat.
Faktycznie tak jak kolega napisał skrzynia chodzi trochę topornie w związku z tym samochód nie nadaje się do wyścigów ;-)

Odpowiem jeszcze na kilka pytań które mogą się pojawić:
-Czy jest szybszy od mojego starego Civica?
Nie.
-Czy jest bardziej niezawodny od diesla z mercedesa W123?
Nie.
-Czy przyspiesza lepiej od mojego starego passata 1.9T? Czy ma większy od niego moment obrotowy?
Nie.
Czy pali dokładnie tyle co podaje producent lub mniej?
Nie.
Czy przyspiesza na szóstym biegu tak jak mój stary golf na dwójce?
Nie.
Czy jest to dobry silnik do Cruza dla osoby która chce podróżować komfortowo i dynamicznie.
Która w większości jeździ krótkie odcinki przez co nie może mieć DPF ale czasami jeździ też długie trasy po autostradach.
Która chce żeby silnik pozwolił jej pojechać do Chorwacji z prędkościami około 160 km/h (po niemieckich autostradach) i żeby taka prędkość nie męczyła, a czasami by można był się rozpędzić do 195 km/h bo droga pozwala.
Która oczekuje że na dwójce lub trójce może szybko wyprzedzić ciężarówkę na polskich drogach śmierci.
I wreszcie dla osoby która rozumie ze Cruze to auto rodzinne. Auto zestrojone do jazdy rodzinnej i z takim też silnikiem?
Tak.
Tak.
Tak
 
     
mrrocky 


Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Gdynia
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2013-07-02, 21:26   

Nie wiem czy to odosobniony przypadek ale u mnie jak sie wkreci auto na wysokie obroty (powyzej 4,5k rpm) to obroty opadaja bardzo powoli nawet 7 sek do jalowych. Pozatym spadek mocy po 5k rpm. Na niskich obrotach dostepny calkiem niezly moment obrotowy jak taki maly silniczek i do tych 5k ciagnie rownomiernie.
Przy lekko ponad 3k rpm mam 150km/h ;) na skrzyni 6 co jest bardzo fajne bo pozwala szybko jechac nie meczac silnika wysokimi obrotami.

Zawieszenie i hamulce zdecydowanie nie nadaja sie do scigania ;) ale nie sadze zeby ktokolwiek ze sportowa zylka kupil takie auto zeby nim szalec ;) o czuciu w kierownicy nie wspominam bo nie o tym temat ;)

Spalanie 7,6 rowniez udalo mi sie osiagnac 3 os. predkosci 100-120. Za to zapakoany po dach +3os w Warszawkich korkach pokazal 11,4. Moja normalna jazda w Trojmiescie jak jade sam dynamiczna to 9,9 wszystkie dane z komputera. W miescie moge zejsc do 8,x ale co to za jazda. Kombi, klima comfort zawsze wlaczona.

Co do funkcji ECO. Dla mnie bez sensu, czesto nie zdarzy sie wlaczyc zielone a on juz sam wlacza silnik, jak mniemam chodzi o temperature ustawiona na klimie. Oszczednosci paliwa znikoma biorac pod uwage ze komputer pokazuje 0,6-0,8L/h u mnie wlaczenie silnika sprzeglem powoduje nieprzyjemne zakolysanie karoseria czego nie ma przy "normalnym" odpaleniu z kluczyka. Jedyna zaleta dla mnie to cisza. Podzespoly sa j dostosowane wiec nie przejmowalbym sie za bardzo. Oczywiscie uzywajac glowy tzn nie gasic zaraz po ostrej jezdzie i jak silnik jest zimny i jeszcze sie nie nagrzal.
 
     
bonifacy

Model Samochodu: Cruze 5d LTZ 1.4T
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 49
Skąd: Poznań
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 11/13
 84%
Wysłany: 2013-07-04, 21:41   

amartin napisał/a:
Jedyne co troszkę mi nie pasuje to skrzynia biegów. Zmiana z jedynki na dwójkę (zwłaszcza przy zimnym samochodzie) często powoduje haczenie i zgrzyty. Trzeba zmieniać bardzo delikatnie. Pozostałe biegi bez problemu. Ciekawe, czy to tylko przypadłość mojego Cruza?


Potwierdzam u mnie podobny objaw przy zmianie biegów z jedynki na dwójkę. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu. Silnik również 1.4 T.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-07-06, 16:06   

Ja mam zrobione prawie 20k km. Auto kupione w listopadzie 2012.
Nie mam problemów ze skrzynią. Może to kwestia przyzwyczajenia.
_________________
KAI
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-07-06, 16:07   

KAI napisał/a:
Ja mam zrobione prawie 20k km. Auto kupione w listopadzie 2012.
Nie mam problemów ze skrzynią. Może to kwestia przyzwyczajenia.


Pilnujcie sobie poziomu plynu chlodzacego, W US jest ogloszona kampania na wycieki plynu chlodzacego w pompy w silniku.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-07-06, 16:09   

etac_owiec napisał/a:

Pilnujcie sobie poziomu plynu chlodzacego, W US jest ogloszona kampania na wycieki plynu chlodzacego w pompy w silniku.

Dzięki. Sprawdzę jeszcze dziś.
Pozdr
_________________
KAI
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: