Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Docieranie silnika w Cruze
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-09, 00:25   

Panowie, jakie 2000 czy 3000? :roll:

1,8 to silnik wysoko obrotowy, a więc 4000, 5000 i nawet 6000 :twisted:

A jeśli czasem i revlimit się załączy to też nie ma co panikować :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-09, 00:27   

C77 napisał/a:
Panowie, jakie 2000 czy 3000? :roll:

No - pisałem o docieraniu silnika.
A potem 2000 jako absolutne minimum.

Co do normalnej jazdy to oczywiście masz rację.
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-09, 00:35   

KAI napisał/a:
C77 napisał/a:
Panowie, jakie 2000 czy 3000? :roll:

No - pisałem o docieraniu silnika.
A potem 2000 jako absolutne minimum.


Ha, no właśnie jest odwrotnie, dlaczego? :-)

Bo niedotarty 1,8 praktycznie w ogóle nie chce jechać przy 2000,

ale potem, po dotarciu zyskuje większą elastyczność i można jechać nawet przy 1500 ;-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-09, 00:42   

C77: prawdę mówiąc nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.
Raz w życiu docierałem auto - moje 1.4T.
Stosowałem się do wskazówek ASO i ogólnie dostępnych w sieci - nie przekraczać 3000-3500 obr/min.

Może masz jakiś swój patent na docieranie 1.8 i może i jest lepszy niż te "ogólne prawdy".

Jedno jest pewne - Roberto nie powinien uprawiać ecodriving podczas docierania ;)
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-09, 00:46   

KAI napisał/a:
Może masz jakiś swój patent na docieranie 1.8 i może i jest lepszy niż te "ogólne prawdy"


A jaki to niby patent? :roll:
Toż to zwykłe używanie silnika w pełnym zakresie obrotów :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-09, 00:51   

No ale napisz konkretnie - czy obalasz w ogóle potrzebę "docierania", czy chodzi Ci o sam sposób?

Podejrzewam, że przeciętny użytkownik robi tak jak ja: zastanawia się.
Docierać czy nie? Jak docierać? Wymieniać olej po 2000 km?

Ja zapytałem w ASO - powiedzieli żeby nie przekraczać 3000 obr/min to nie przekraczałem.
Poczytałem w necie i pisali to samo. Więc tak zrobiłem.

I widziałem wypowiedzi przedstawicieli różnych marek.
Nie pisali o używaniu w pełnym zakresie obrotów. Pisali o pewnych obrotach max.
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-03-09, 15:07   

KAI napisał/a:
No ale napisz konkretnie - czy obalasz w ogóle potrzebę "docierania", czy chodzi Ci o sam sposób?

Podejrzewam, że przeciętny użytkownik robi tak jak ja: zastanawia się.
Docierać czy nie? Jak docierać? Wymieniać olej po 2000 km?

Ja zapytałem w ASO - powiedzieli żeby nie przekraczać 3000 obr/min to nie przekraczałem.
Poczytałem w necie i pisali to samo. Więc tak zrobiłem.

I widziałem wypowiedzi przedstawicieli różnych marek.
Nie pisali o używaniu w pełnym zakresie obrotów. Pisali o pewnych obrotach max.


Jej KAI, na temat docierania silnika to już było tyle wątków na wielu forach, że chyba nie warto zaśmiecać tematu stricte o spalaniu :roll:
Mogę utworzyć nowy wątek "docieranie silnika w Cruze" jeśli Ci zależy
i poscalać rozmaite wypowiedzi na ten temat rozsiane teraz w rozmaitych wątkach po całym forum.
W skrócie: nie obalam potrzeby docierania, bo sam wielokrotnie przekonywałem się że coś takiego nadal istnieje w nowych silnikach,
ale metoda nieprzekraczania 3000 obr/min jest moim zdaniem błędna.
Silnik należy w tym okresie używać normalnie, a nie nadmiernie oszczędnie,
co przecież nie znaczy, że trzeba go od razu katować, ale jak od czasu do czasu załączy się revlimit to nie jest to przecież powodem do paniki :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-09, 15:12   

C77 napisał/a:
Mogę utworzyć nowy wątek "docieranie silnika w Cruze" jeśli Ci zależy
i poscalać rozmaite wypowiedzi na ten temat rozsiane teraz w rozmaitych wątkach po całym forum.
W skrócie: nie obalam potrzeby docierania, bo sam wielokrotnie przekonywałem się że coś takiego nadal istnieje w nowych silnikach,
ale metoda nieprzekraczania 3000 obr/min jest moim zdaniem błędna.
Silnik należy w tym okresie używać normalnie, a nie nadmiernie oszczędnie,

Mi to może i już osobiście nie zależy (niedługo stuknie 15 000 km) ale myślę, że warto to scalić i stworzyć taki wątek dla innych.
Pozdr
_________________
KAI
 
     
art77 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Polska
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2013-03-09, 15:39   

Dajmy nowy wątek, i niech sobie docierają Ci co chcą, a jak się dotrą to niech katują - skoro na dotarciu się boją, a potem już jest dla nich bez znaczenia. Ja jestem za normalnym użytkowaniem - samochód jest dla ludzi i jest okres napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych
 
     
Roberto 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-03-09, 19:00   

Dzięki @KAI za dobre rady :-) może rzeczywiście dałem ciała z tym docieraniem na niskich obrotach, wezmę to pod uwagę przy dalszej jeździe.
_________________
Roberto
 
     
golebiow 


Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2013-03-10, 15:18   

Mi w salonie powiedzieli przy odbiorze auta ze mozna jezdzic normalnie nie ma co docierac...

A i tak jak bym mial jezdzic miedzy 2000-3000 to bym usnal za kierownica tym bardziej ze najprzyjemniej jezdzi sie powyzej 4000 wiec czemu mam sie ograniczac...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-03-10, 15:41   

www.fab.com.pl/pobierz-c6...caacb22fdf.html

Tu są między innymi wypowiedzi przedstawicieli Chevrolet Poland.
"w przypadku wszystkich modeli Chevroleta, docieranie nowego samochodu jest zalecane, ale nie wymagane."

A "normalna jazda" to dla każdego coś innego oznacza ;)

Też jestem za tym, że: docierają niech sobie Ci co chcą.
_________________
KAI
 
     
golebiow 


Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2013-03-10, 20:30   

Ciekawy artykul :)

to chyba normalne zeby nowego silnika nie deptac na pale ale jak raz dziennie dostanie 5-6 tys obrotow to mysle ze krzywdy nie bedzie a jak mowisz kazdy ma jakies swoje przekonania i kazdy ma inny charakter jazdy to jak bedzie pracowal silnik po 150tys bedzie sie martwil nastepny wlasciciel mojego auta :)
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-03-17, 09:04   

Ja swojego "docierałem" przez pierwsze 5kkm, jeździłem normalnie czyli 2k - 3k obrotów ale i jak trzeba było wyprzedzić to się nie macałem z pedałem gazu tylko but i do 4-4,5k bylo po wyprzedzaniu. Cruzik 1.8 super się zbiera przy redukcji z 4 -> 3 albo z 3 -> 2. Natomiast zauważam też że jak przymulam przed dłuższy czas to autko zaczyna łapać tą tendencję (zmulania - chyba elektronika inaczej reaguje na wcisk pedału gazu). Wystarczy go przycisnąć do granic 5k 2-3 razy i znów robi się żwawy po redukcji biegu i rura :)
Jak dobrze pamietam optymalną moc silnik rozwija dopiero na 4,5k obrotów więc dlaczego mu nie dawać od czasu do czasu tej przyjemności. Teraz mam 14441km i silnik to jedna z najfajniejszych cech tego samochodu.
_________________
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2013-03-22, 00:08   

Ja sobie zalozylem ze nie przekraczam 5,5k obr , narazie zrobilem 950 km
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: