Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:24 |
Spalanie w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
Roberto
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-14, 10:15
|
|
|
Oczywiście średnie prędkości dla całej trasy były sporo mniejsze |
_________________ Roberto |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-05-14, 10:24
|
|
|
Powyżej 120 km/h niestety ale spalanie jest już wysokie. Natomiast nie przekraczając 90 można zejść poniżej 6,0 l/100km |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
Roberto
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-14, 11:14
|
|
|
No wiem, ale...jak bym miał jeśdzić do 90km/h to kupiłbym sobie Sparka
Ale mimo tego to jednak trochę sporo nawet jak na 141 koników |
_________________ Roberto |
|
|
|
|
ŁukaszP
Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-05-14, 11:59
|
|
|
Kombi 1,8 - trasa 2x250km (Żyrardów-Ostróda), lekka noga (max 130 km/h, przewaznie 110-120km/h, w jedna strone ciut wolniej ). Srednie spalanie - 7,1.
Przy jezdzie 130 i wiecej spalanie wzrasta - A2 (Łódz - Warszawa): 8,1-8,5(nie przekraczalem 140). |
|
|
|
|
Roberto
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-14, 12:35
|
|
|
Może dlatego tyle pali, że ma dopiero 1500 km na liczniku? No nie wiem poczekam i ewentualnie podjade do serwisu |
_________________ Roberto |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-05-14, 13:28
|
|
|
ŁukaszP napisał/a: | Kombi 1,8 - trasa 2x250km (Żyrardów-Ostróda), lekka noga (max 130 km/h, przewaznie 110-120km/h, w jedna strone ciut wolniej ). Srednie spalanie - 7,1.
Przy jezdzie 130 i wiecej spalanie wzrasta - A2 (Łódz - Warszawa): 8,1-8,5(nie przekraczalem 140). |
Mojego ostatnio przetestowałem i zauwazylem ze jakosc paliwa ma znaczacy wplyw na spalanie, ale efekty sa nastepujace w trasie: Cruze Sedan MY2011 2.0 VCDi
jazda spokojna bez korkow z predkosciami max 120km/h 2000br-1 -> 5,9 l/100km (paliwo shell std)
jazda autostrada predkosc od 140-170km/h 3000obr-1 -> 7,2 l/100km (paliwo shel std)
jazda autostrada i korek w Łodzi i Włocławku predkosci 140-170km/h -> 7,8 (paliwo BP std) |
|
|
|
|
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-05-14, 14:07
|
|
|
Mój pali jak chce, gdzieś wyczytałem, że to standard dopóki silnik się nie ,,ułoży'' i tu zdania są podzielone: spokojna jazda do przebiegu 1500-3000.
Ja zrobiłem niespełna 1000 i w trasie jadąc do 120 komp pokazuje w granicach 6,2.
Silnik 1,8 benzyna. W mieście gdzie w miarę dynamicznie 7,7 do 8 wiadomo im szybszy start spod świateł.
Dodam też, że dane podawane przez producenta są mocno optymistyczne
No ale czas pokaże a wszystkim życzę dynamicznej i oszczędnej jazdy. |
|
|
|
|
ŁukaszP
Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-05-14, 14:12
|
|
|
Roberto napisał/a: | Może dlatego tyle pali, że ma dopiero 1500 km na liczniku? No nie wiem poczekam i ewentualnie podjade do serwisu |
Tez mam 1500 na liczniku Paliwo z BP, biegi zmieniam zgodnie z "podpowiedzia" komputera. |
|
|
|
|
Roberto
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-15, 08:08
|
|
|
Tez mam 1500 na liczniku Paliwo z BP, biegi zmieniam zgodnie z "podpowiedzia" komputera.[/quote]
No ja jeżdżę bardziej dynamicznie, początkowo jeździłem podobnie jak Ty , ale zwrócono mi uwagę, że jest to silnik wysokoobrotowy i jak będę jeździł na dotarciu z obrotami 1500 to odbije się to na żywotności silnika (jak jest na prawdę sam nie wiem) ale różnica i tak jest za wielka |
_________________ Roberto |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-05-15, 09:15
|
|
|
Ja w poniedziałek zalałem na Orlenie do pełna 95-ke (od dwóch lat leje tylko taką na Orlenie), mam zammiar sprawdzić po wyjeżdzeniu baku jak będzie kształtować się spalanie po dołożeniu lotki i założeniu cięższych jak do tej pory alufelg. Mam założenie jażdy z zasadami max-eco. Codziennie jeżdzę 2 x 14 km (obwodnica Garwolina + 17-ka + droga lokalna) + wyjadz/wyjzad z garażu z zamknieciem/otwarciem bramy. Jak do tej pory po 60 km komputer pokazuje średnie 6,4l - choć na 6,4 spadło z 6,5 przy wjeżdzaniu na luzie na parking w robocie. rocznik 2009 1,6 113 KM przebiego ok. 50.000
Wcześniej przed tankowaniem zresetowałem komputer i przejechałem 180km w trasie z zasadami eco - pokazał 5,9l.
Jako ciekawostkę napiszę, że moja sztuka przy dziennym liczniku przebiegu (ten który można zresetować) przy 2000 km przestaje liczyć dalej - kilometry wskakują jedynie na główny licznik.
Zawsze tankuję do pełna jak mam jeszcze ok. 15-20% w baku, średnie spalanie wychodzi pomiędzy 7-8 litrów, poniżej 7 jedynie przy maksymalnym eco drivingu. Nigdy nie spalił mi średnio więcej jak 9 litrów. Jazda 66% trasa, 33% miasto czyli miej więcej tak jak symulują podczas testów spalania. |
|
|
|
|
ŁukaszP
Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-05-15, 11:21
|
|
|
Roberto napisał/a: |
No ja jeżdżę bardziej dynamicznie, początkowo jeździłem podobnie jak Ty , ale zwrócono mi uwagę, że jest to silnik wysokoobrotowy i jak będę jeździł na dotarciu z obrotami 1500 to odbije się to na żywotności silnika (jak jest na prawdę sam nie wiem) ale różnica i tak jest za wielka |
A kto pisal o obrotach 1500, ja pisalem o przebiegu 1500 km ? To nie disel tylko benzyna wiec obroty musza byc Najnizsze obroty na jakich jade to 2000 na 5 biegu (komputer podpowiada zmiane biegu na 5 przy stalej predkosci okolo 70 km/h
Zgodnie z instrukcja uzytkowania - przez pierwsze kilkaset kilometrow gwaltownie nie przyspieszac i nie przekraczac 3000 tys obrotow. |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-05-15, 11:44
|
|
|
Jak dla mnie zasada zmiany biegu jest prosta i nie ma wiele z dokładnymi obrotami wspólnego bo każdy samochód jest inny. Obroty podawane są jedynie orientacyjnie.
Należy wyczuć najodpowiedniejszy moment obrotowy silnika i zmienić bieg tab aby nie szarpneło i już od wbicia biegu moc ma być dostępna czyli po dodaniu gazu auto ma dynamicznie i jesdnostajnie przyspieszać
Ja od nowości jeżdze tak samo, z tego co mniej więcej wyczyłem, 1-delikatne ruszenie, 2 - jeżeli się toczę np. na parkingu 1700-2200 zmiana biegu przy bujnięcu do ok.3000 , 3-5 2000-2700 (im mniejszy bieg tym bliżej do 2000, na 5 ok.2500+) zmiana biegu przy 3000.
Redukcja tak by po odpuszczeniu sprzęgła na każdym biegu obroty miały ok. 2000.
W obecnych dieslach z racji dostępności maksymalnego momentu nisko, obroty powinny rozkładać się całkowice inaczej tj. albo o kilka setek niżej niż benzynie albo rozbujanie do wysokiego biegu w trasie i ogień.
Raz na jakiś czas stosuję przegonienie auta w trasie by się wygrzało i wydmuchało nagar, jak do tej pory cyka jak nówka i nigdy nie musiałem dolewać nawet kropelki oleju, nawet przy docieraniu. |
|
|
|
|
pablo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT+Premium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-06-26, 22:03
|
|
|
Zrobiłem małą trasę wawa-gdańsk i na zbiorniku gazu około 33,5 litry zrobiłem 350km.
W samochodzie cztery dorosłe osoby i bagaż.
Jechałem jak warunki na drodze pozwalały, ruch na drodze mały jak się dało to 120km/h jechałem, odcinki dwu pasmowe jechałem do 140km/h.
Trasę pokonałem w 4 godziny, średnia prędkość 90km/h.
Zużycie gazu wyszło 9,5 a według kompa 7,0.
I tak jestem zadowolony bo jeżdżąc po wawie na zbiorniku robię jakieś 280km.
W drodze do wawy pojechałem autostradą płatną, więc cały czas prędkość powyżej 140km/h do Torunia(28PLN), a potem padaczka, droga beznadziejna, nie ma gdzie przyspieszyć i wszędzie wąsko, także nie polecam. Jeżeli chodzi o wyniki to wyszło podobnie, ale ciut gorzej. Spalanie 10l na 100km i troszkę dłuższy czas przejazdu.
A i sama droga dłuższa o 30 km.
Jak ktoś chce jechać do gdańska lub z powrotem polecam E77 |
_________________ |
|
|
|
|
xazaxpl
Model Samochodu: Cruze 1,8 LT
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-07-06, 00:20
|
|
|
Witam
Niedawno stałem się posiadaczem czołgu jakim jest Cruze
Moj Cruze to: 1,8 + LPG wersja LT
Przebieg jak narazie prawie 700 km ... spalanie po wawie 11 - 11,5 wg kompa na trasie mi wyszedl 8,5 przy prędkosiach 110 km/h do 130,140 km/h - starałem sie nie krecić silnika powyżej 3,5k ( 2 osoby w samochodzie )
Moje pytanie czy to w miare normalne ... na tle starszych postów jakosś dziwnie - proszę o swieże opinie
LPG - zatankowałem ale mam zamiar użyć dopiero po 1k przebiegu - a może później - bo zdania są podzielone - w salonie mi radzili 1k do 2k przebiegu i dopiero LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
wally
Model Samochodu: Cruzes hb 1.8lpg & sw 1.6
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 47 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-07-06, 00:45
|
|
|
xazaxpl napisał/a: | spalanie po wawie 11 - 11,5 | sporo, jakie nadwozie, i jaka średnia prędkość?
przy okazji - moje spalanie 1.6 sw (T-trasa, M-miasto, k-klima):
6,7 T
8,8 M
8,3 M
7,5 M
7,3 T/M k
8,1 M k
8,1 M k
8,0 M k
średnia w mieście ok. 37 km/h |
|
|
|
|
|