Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 13:18
Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków
Autor Wiadomość
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
  Wysłany: 2012-02-17, 17:37   Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków

Na przeglądzie serwisant powiedział, że klocki w Cruze wymieniają przy 40 tys. przebiegu i nie wcześniej.
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-02-17, 20:03   

SanDiego napisał/a:
Na przeglądzie serwisant powiedział, że klocki w Cruze wymieniają przy 40 tys. przebiegu i nie wcześniej.

:evil: :twisted: Zmień serwisanta :roll: , jeśli ktoś dużo hamuje, lub zablokują mu się klocki to po 40kkm można mieć już tylko tłoczki, bo nawet metal się już skończy :mrgreen:

Wymiana klocków w Cruze filmik:

_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-02-17, 20:40   

Tzn on stwierdził, że tak wynika w specyfikacji i producent tak zaleca
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2012-02-17, 21:09   

SanDiego napisał/a:
Tzn on stwierdził, że tak wynika w specyfikacji i producent tak zaleca


Moje klocki wytrzymały ok 44 000 km. Zaczęły piszczeć kilka dni przed przeglądem. Wymieniłem.

 
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-02-17, 21:52   

Moje też piszczą, ale serwisant stwierdził, że wymiana dopiero po 40 000
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-02-17, 22:07   

SanDiego napisał/a:
Moje też piszczą, ale serwisant stwierdził, że wymiana dopiero po 40 000

Zależnie jakie piszczenie, bo są przynajmniej dwa rodzaje piszczenia:
-jedna które świadczy o kończeniu się klocków- blaszka trze o tarczę w czasie hamowania
-drugie, które świadczy o klockach, że są wykonane z kiepskiego materiału lub po założeniu zostały ostro potraktowane i się "zeszkliły" (w lacetti mamy Ate, które strasznie piszczą od samego początku).
Podobno istnieje płyn w którym moczy się klocki, one chłoną go, i przestają piszczeć- znalazłem tylko taki DISC BRAKE QUIET
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-02-17, 22:24   Wymiana klocków tył - tylnie klocki w Cruze wymiana

W ostatnich czasach podczas jazdy dochodziły z okolic tylnych kół odgłosy wskazujące na kończące się klocki. Więc postanowiłem wymienić.
Wśród różnych producentów do sprowadzenia na dzisiaj mieli tylko Delphi, więc postanowiłem zaufać tej marce i kupiłem komplet na tylna oś. Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167, klocki pasują do samochodów z felgami 17". Nie wiem dlaczego producenci na klockach oznaczają iż pasują do kół 15 i 16 calowych, nigdzie nie było klocków które w oznaczeniach mają 17".
Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
-ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.

Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.
Na czerwono zaznaczyłem śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Na zdjęciu na żółto zaznaczyłem miejsca gdzie są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady (chyba że Pudzianowski nam pomaga).
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.
Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.
Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
Całość zajęła około 2h.


Zaznaczone miejsca które musimy odkręcić.


Stare klocki, na klocku gdzie jest "akustyczny czujnik zużycia" jeszcze jest trochę zapasu ale ten drugi już kończył żywot.



Porównanie najgrubszego klocka z nowym.



Zacisk w którym umieszczamy klocki, widoczne także blaszki o których wspominałem.



Ścisk w akcji.

_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-02-17, 23:21   

W ub roku była gorsza zima i mi nie piszczały. masakra
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-02-18, 19:32   

Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-02-24, 10:17   

czemu masakra system TC i Esp miedzy innymi zużywają klocki :) znaczniej niz w autkach bez systemów. wszystko zalerzy od jazdy :) przykladowo Fiat panda 35 ooo zmiana klocków, seat ibiza zamienniki 30 000 itp itd to raz a przy wyminaie oponek koles pokazal mi ze szpilki sie zuzywaja :) oraz koroduja ...tak wiec rok moze dwa i wymiana z powodu braku gwintu :)
_________________
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2012-04-17, 13:14   

Panowie, czy ktoś już wymieniał klocki w swoim Cruze? Mnie o takiej potrzebie uświadomił właśnie gość przy wymianie opon na letnie i faktycznie, okładziny na jednym z tylnych klocków już niewiele pozostało (swoją drogą ciekawe dlaczego tylko na 1 klocku i to od strony pasażera?).

Pytania do tych co wymieniali: na jakie klocki zmieniliście to coś, co jest założone oryginalnie, gdzie kupowaliście i ile zapłaciliście za nowe klocki.

Z góry dziękuję za pomoc!
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-04-17, 13:57   

Major napisał/a:
Panowie, czy ktoś już wymieniał klocki w swoim Cruze? Mnie o takiej potrzebie uświadomił właśnie gość przy wymianie opon na letnie i faktycznie, okładziny na jednym z tylnych klocków już niewiele pozostało (swoją drogą ciekawe dlaczego tylko na 1 klocku i to od strony pasażera?).

Pytania do tych co wymieniali: na jakie klocki zmieniliście to coś, co jest założone oryginalnie, gdzie kupowaliście i ile zapłaciliście za nowe klocki.

Z góry dziękuję za pomoc!


Jaki masz przebieg?
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
  Wysłany: 2012-04-18, 11:29   

mwadon, przebieg to 50 tys.

I jak, czy brak postów oznacza, że nikt jeszcze nie zmieniał klocków :shock:
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2012-04-18, 19:17   

Ja wymieniałem klocki (tylko chyba sam przód, nie pamiętam) przy przebiegu 45k (nawet temat założyłem o trzecim przeglądzie - tam są koszty), bo już piszczały. Dziś mam 54k. Także szybko się scierają.
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4572/4853
 94%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-04-19, 14:13   

Major napisał/a:
mwadon, przebieg to 50 tys.

I jak, czy brak postów oznacza, że nikt jeszcze nie zmieniał klocków :shock:


Major załóż sobie Ferodo, Remsa albo Bosh'a i zostań forumowym testerem ;)

pewnie wszystko to będzie lepsze od fabrycznych :roll:

Poza tym potrzeba nam prekursorów :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: