Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Problemy ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-05-04, 12:35   

Uzyskiwanie konkretnych info od GM zawsze było trudne jak wyrywanie czegoś psu z gardła,
ale w większości wypadków dlatego że za tym stała zwyczajna niewiedza jego pracowników, po prostu nic nie wiedzieli więc nie mogli odpowiedzieć.
W Twoim przypadku mogą wiedzieć, bo sprawa znana i śmierdzi od dawna - nagle od MY2013 cruzakowe skrzynki zaczęły zdychać naw potęgę,
nawet po 2 tyś km (o czym masz w tym temacie) - a wcześniej było OK.
Dlaczego? Co się takiego stało że wybuchła epidemia problemów ze skrzyniami w Cruze 1.8? Dlatego że GM zalało do nich nieodpowiedni olej!
Sami o tym doskonale wiedzą - chociażby vide zmiana na "nowy" (w istocie stary olej dla Daewoo) dedykowany dla skrzyń D16 i D20 którym zalewali już MY2014.
Oczywiście nigdy się do tego nie przyznają vide głupoty (w istocie czyste kłamstwa) napisane w powyżej cytowanej odpowiedzi.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-05-04, 15:16   

Dzięki, to jasne co GM wyprawia.

Dostałem jeszcze dodatkową informację, że będą ROZPATRYWAĆ moje zapytanie.
Ciekawe co tu rozpatrzą. Z tym VIN to znowu następna sprawa.

Z tym, że mam 1.6, ale chyba ten sam problem ich też dotyczy.

Ciekawe, czy podobnie jest w Astrach i Insygniach.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-02, 12:54   

czy uszczelka do lacetti pasuje do cruza na allegro znalazłem
http://allegro.pl/uszczel...6178634299.html
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-02, 13:01   

Ta nie pasuje.
Niektóre NUIII miały skrzynię (obudowę) jeszcze z NUII,
inne tą która poszła też do naszych NUIV :-)
W tym przypadku mowa o tej pierwszej.

Przejrzyj dokładnie ten temat,
na wcześniejszych fotkach pokazałem dokładnie obie uszczelki od Lacetti (NUIII)
i to czym się różnią.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-02, 13:07   

A sorry to było w tym temacie :arrow: http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=45
tak to jest jeśli te same pytania o oleju w skrzyni i jego wymianie zadaje się w dwóch tematach :evil:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-03, 23:16   

a z laceti pasuje w lodzi jest taki sklep ten sam numer gm
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-07, 15:37   

http://dochevroleta.pl/pl/c/Skrzynia-biegow/800 a tutaj niby pasuje do cruza
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-07, 22:14   

Dziś dostałem niezłego pietra: zaglądam pod auto, a tu piękny słomkowy olej na wahaczu koło skrzyni i na deklu miski skrzyni. Po dokładnym obejrzeniu, okazało się, że ciurkał z górnej części skrzyni a dokładnie z odpowietrznika. Chyyba bo ciężko się dopatrzeć było. Ciasno rury od lpg...
Najprawdopodobniej Przelałem olej przy wymianie. Wlane było przez otwór przelewowy 1,8l. Mogłem całego starego nie zlać? Odkręcałem dekiel od miski... Co sadzicie?
Na razie środkiem wyciek usunięty, i jeszcze mu popuściłem trochę korkiem przelewowym.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-07, 23:42   

krecik napisał/a:
http://dochevroleta.pl/pl/c/Skrzynia-biegow/800 a tutaj niby pasuje do cruza


Nie wierz we wszystko co piszą w internecie,
a szczególnie w sklepach internetowych.

Zwykły błąd z niewiedzy bo nawet Cruzak 1.6 (109 KM) hybryda z Lacetti
ma naszą obudowę wersji D16, więc ta uszczelka nie będzie do niego pasować.

pool80 napisał/a:
Najprawdopodobniej Przelałem olej przy wymianie. Wlane było przez otwór przelewowy 1,8l. Mogłem całego starego nie zlać? Odkręcałem dekiel od miski... Co sadzicie?

Spokojnie, wiele osób wlewa równe 2.0l i jakoś to nie powoduje przelania.
Pytanie jak długo spływał stary olej i ile go mogło zostać?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-08, 11:40   

Kurde dobrze teraz nie pamiętam czy była, a gdzieś słyszałem, że skrzynia musi być mocno rozgrzana, żeby całkowicie spadł olej. Czytałem to już po wymianie. Mam nadzieję, że nie rozszczelniło mi skrzyni gdzieś w górnej części. Ciężko tam na 100% przejrzeć się. Na pewno ciekło od góry obudowy skrzyni. A chwilę spływał, przy spuszczaniu może warto było lewarkiem pomachać czy inne czary. Na pewno po odkręceniu dekla co najmniej kilka kilkanaście minut zlatywał.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-13, 08:34   

pool80 napisał/a:
...A chwilę spływał, przy spuszczaniu może warto było lewarkiem pomachać czy inne czary.


Wrzucić wsteczny.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-13, 08:52   

Potwierdzam wersje C77 wlalem równe 2L i nic sie nawet nie poci...tylko dla przypomnienia stary olej został praktycznie zlany do "zera".
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-13, 10:30   

U mnie był na luzie na 90% ewentualnie 1ka. Mam nadzieje że nie rozszczelnilo tylko wypuściło nadmiar odpowiednikiem. I będę miał super zalana skrzynię. Do full'a
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-13, 12:33   

Trochę poczytałem, i nie chciał bym wymieniać jakiś uszczelniaczy na półosi czy tam na wale... Stwierdziliśmy, że ciekło od góry korpusu skrzyni od wybieraków, pamiętałem, że tam jest miejsce na odpowietrznik. Ciekło od góry, spływało po korpusie skrzyni od strony grodzi silnika na po części wahacz a po części najniższy fragment pokrywy dolnej od skrzyni. Skrzynia przeczyszczona, a korek przelewowy na chwilę popuszczony, tak trochę wykręcony, zaczęło pomału ciec. Ulaliśmy trochę. Parę dni jeżdżę i pewnie na kanał trzeba by skontrolować. Zastanawiam się, czy przy kontroli, nawet jak nie będzie już śladów, to nie popuścić korek przelewowy i nie upuścić jeszcze trochę.
1/Popuścić tak korek przelewowy, żeby przestało z niego ściekać?
2/ Mogę wtedy, ewentualnie dolać 0,2 litra nowego zostało.
3/ Bo mogę w ten sposób ustalić dokładniej stan, lustro tego oleju.

ps. Jak ktoś będzie zalewał nowy olej w skrzyni, proponuję ustalić ile dokładnie starego oleju się zlało, bo ja też byłem pewny, że zlałem wszystko, a wychodzi na to że nie.

Tu też, mogę po części zrozumieć mechanika, który koniecznie chciał nie więcej niż 1,4 mi wlać, bo pewnie zawsze coś oleju w skrzyni zostaje, tak jak w silniku. Ja się upierałem i wlał 1,8. no może 1,75 litra.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-16, 15:21   

a jaki kolor oleju jest dobry a ktory trzeba wymienić
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: