Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:55
Opadaj?cy wska?nik poziomu paliwa w Cruzach
Autor Wiadomość
Smysss GP99 

Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2012-01-05, 08:32   

Zdarzyło mi sie to 2 razy samochód mam prawie rok bez paru dni , przejechane 24500km
 
     
vera 
mgr ;-)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 107
Skąd: Legnica
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 7/20
 35%
Wysłany: 2012-01-05, 11:42   

Zrzuć klemy na noc i bedziesz miec spokoj. dobrze zeby zbiornik był na 3/4 pojemności. : -)
_________________
_______________________________________
Chevy Cruze 2.0 150KM 2010r 02 07 LS+ premium / GCW / 16394km /
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-01-06, 13:09   

To co czasem dzieje się z naszą wieszającą się elektroniką wskaźnikami ,nawiewami i innymi błędami powstającymi w trakcie użytkowania pojazdu,to najczęściej wina softu(oprogramowania) jake jest zastosowane w cruze.Druga sprawa to podzespoły elektroniki użyte w naszym komputerze który steruje dzisiaj prawie wszystkim w naszym aucie.
Chodzi tutaj przede wszystkim o procesor i pamięć,które z kolei mają w pływ na sterowniki.Czy jest to tani Chiński zamiennik czy może raczej nieco lepszy i zaawansowany technologicznie produkt.Oczywiście to znowu wszystko koszty które raczej się obniża.Montowane w samochodach elektroniczne podzespoły sterujące mają fabrycznie zaprogramowane charakterystyki pracy i sposoby zachowania. Dane te umieszczone są w pamięci flash tych układów. Daje to możliwość zmodyfikowania tych informacji.Prawda jest taka że inne marki również borykają się z podobnymi problemami.
Z reguły problem mija sam lub możemy mu pomóc zdejmując klemę z akumulatora resetując pamieć,choć to czasem może być ryzykowne. To co od dawna stosuje się w komputerach użytkowych powinno znaleźć zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym,mianowicie chodzi tutaj o mały przycisk restart i wszystko wraca do normy.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
Ostatnio zmieniony przez krucyfiks 2012-01-06, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-06, 13:16   

krucyfiks, jedynie ALDL można było resetować po przez odłączenie zasilania a obecnie OBDII lub magistrala CAN pamięta wszystko nawet jeśli się pozbawi całkowicie zasilania tak więc jakikolwiek reset jest możliwy tylko z pozycji skanera diagnostycznego np. Tech2
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-01-06, 13:28   

Tak zgadza się.Mnie bardziej tutaj chodziło o tak zwane zwiechy układu elektronicznego(komputera) które czasem się zdarzają. Nawet błędy które gdzieś tam komputer w swojej pamięci zachowuje,przynajmniej może uda nam się sprawić jeśli nie będzie się powtarzał, by się nie wyświetlał.Kiedyś możemy je oczywiście wykasować z pamięci.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
vera 
mgr ;-)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 107
Skąd: Legnica
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 7/20
 35%
Wysłany: 2012-01-06, 15:07   

krucyfiks napisał/a:
To co od dawna stosuje się w komputerach użytkowych powinno znaleźć zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym,mianowicie chodzi tutaj o mały przycisk restart i wszystko wraca do normy.

... nic nie stoi na przeszkodze, aby sobie nie zrobić :)
_________________
_______________________________________
Chevy Cruze 2.0 150KM 2010r 02 07 LS+ premium / GCW / 16394km /
 
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-03-01, 10:29   

a ja mam nietypowy problem tzn. raz na dwa-trzy miesiące jak jadę autem to obserwuję, że wskaźnik poziomu paliwa pokazuje "zero" mimo, że oczywiscie paliwo jest w baku. Pomaga wyłączenie i włączenie silnika i tak znów do następnego razu - nie wiem czy warto to zgłaszać do ASO bo jak im to udowodnię- czy ktoś miał taki przypadek i co ewentualnie z tego wyszło?
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2012-03-01, 12:25   

endriu333, najprawdopodobniej masz zepsuty czujnik poziomu paliwa. Ja miałem coś podobnego do tego co opisujesz, tylko u mnie w trakcie jazdy zapalała się kontrolka serwisowa i włączał się alarm. 4 razy coś takiego miało miejsce średnio co 1000km. Reszta objawów dokładnie taka sama jak piszesz. Pojechałem do ASO, zdiagnozowali zepsuty czujnik paliwa i go wymienili.
 
     
badman2

Model Samochodu: Cruze 1,8 +lpg
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-03-01, 18:22   

endriu333 napisał/a:
a ja mam nietypowy problem tzn. raz na dwa-trzy miesiące jak jadę autem to obserwuję, że wskaźnik poziomu paliwa pokazuje "zero" mimo, że oczywiscie paliwo jest w baku. Pomaga wyłączenie i włączenie silnika i tak znów do następnego razu - nie wiem czy warto to zgłaszać do ASO bo jak im to udowodnię- czy ktoś miał taki przypadek i co ewentualnie z tego wyszło?

Ja również mam ten sam problem. Zgłosiłem na ASO mają zrobić jakieś testy dotyczące zegarów deski rozdzielczej (tak zalecił technik z Chevroleta gdy zobaczył filmy z nagraniem tego przypadku). Jeśli zaś nie stwierdzą błędów wymiana czujnika paliwa. Pod spodem oryginał e-maila:
Witam,
Proponuję wykonać kilkuktrotny test pracy wskazówki wskaźnika poziomu paliwa (test IPC) celem wykluczenia wady zestawu wskaźników. Jeśli problem nie leży po stronie zestawu wskaźników proponuję wymianę czujnika poziomu paliwa.


Pozdrawiam,
Lukasz Kowalczyk
Technical Advisor

[ Dodano: 2012-03-01, 19:19 ]
herodek napisał/a:
u mnie też styk od tylnej klapy zamarzł, a zawieszenie z przodu stuka jak w 10 - letnim samochodzie bez remontu. Cruze ma niecałe pół roku. MASAKRA :evil:
0
U mnie niestety również stuki z przodu zawieszenia (przebieg 15 000 km) umówiłem się na wizytę w ASO zobaczymy co Panowie zaradzą.
 
     
badman2

Model Samochodu: Cruze 1,8 +lpg
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-03-01, 20:19   

Ja mam ten sam problem z wskaźnikiem paliwa. Zgłosiłem w ASO, przekazałem nagrany film na którym widać dziwne zachowani wskaźnika i otrzymałem odpowiedź:
[i]Witam,
Proponuję wykonać kilkuktrotny test pracy wskazówki wskaźnika poziomu paliwa (test IPC) celem wykluczenia wady zestawu wskaźników. Jeśli problem nie leży po stronie zestawu wskaźników proponuję wymianę czujnika poziomu paliwa.


Pozdrawiam,
Lukasz Kowalczyk





Wcześniej Panowie z ASO wgrali mi nowe oprogramowanie, lecz nie przyniosło to oczekiwanego skutku. Obecnie wybieram się do nich na testy i dodatkowo na diagnozę "dziwnych stuków" zawieszenia przedniego opisywanych już na forum.
 
     
woojtek 

Model Samochodu: Cruze LTZ HB
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-05-14, 21:54   

Miałem to samo po 1000 km... niedobrze....
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-05-15, 23:25   

Wcześniej Panowie z ASO wgrali mi nowe oprogramowanie, lecz nie przyniosło to oczekiwanego skutku. Obecnie wybieram się do nich na testy i dodatkowo na diagnozę "dziwnych stuków" zawieszenia przedniego opisywanych już na forum.[/quote]

Jak nie pomoga na forum jest tresc listu ktory ja zbieram.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-05-16, 09:22   

ze wskaźnikiem paliwa jutro też jadę do ASO - oczywiście oni twierdzą że to nie jest standardowa usterka i specjalnie elektronika "zamówili" na dochodzenie do tej usterki.zobaczę jak to się skończy.
 
     
comtv 


Model Samochodu: Orlando LT+, 1.8+LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 51
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 101
Skąd: Katowice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 1/20
 5%
Wysłany: 2012-05-18, 17:47   

U mnie dzisiaj wymienili na gwarancji czujnik poziomu paliwa, chyba jest taki sam jak w Cruzie. Wymiana trwała ok. 1.5 godz. Co ciekawe - nowy czujnik trzeba podobno zaprogramować na komputerze. A czy pomogło to nie wiem, czas pokaże.
 
     
karsi 

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2012-10-31, 23:24   Brak paliwa!

Po zakupieniu Cruza - zatankowania do pełna, przejechaniu 120 km i po ok. 4 godzinach postoju, chcąc odpalić silnik, nastąpiłą informacja o braku paliwa, kilka rozruchów kluczykiem nie dawało żadnych skutków, po ok. 10 minutach i entym przekręceniu kluczyka w stacyjce, poziom paliwa w stacyjce zaczął się podnosić, zanim podniósł się do wartości prawidłowej trwało to ok. 30 min.
Przejechałem nim 11kkm, od tamtej pory, czyli praktycznie nowe auta, bo 120 km tak uznać trzeba sytuacja nie wystąpiła ponownie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: