Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Świeci kontrolka Air Bag
Autor Wiadomość
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-09, 18:05   

Zaświeciła mi się ostatnio kontrolka airbag na stałe ;) zakupiłem kabel vag-kkl,
przelutowałem odpowiedni pin i czeskim chevrolet explorerem skasowałem błędy.
Problem w tym że skasowałem je zanim znalazłem czego dokładnie dotyczyły - nie zmieniałem języka w systemie i w opisie błędu wyskoczyły "krzaki". Czy ktoś wie co to za błędy?
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-10, 11:59   

wrzucam mini tutorial jak przerobić kabel VAG-KKL na prośbę usera ;)

mój kabel ma podpisane piny


jak wiemy, silnik diagnozujemy na pinie nr 7, toteż szukamy miernikiem które wyprowadzenie na płytce jest zwarte z pinem nr 7 i przecinamy je jak na zdjęciu


następnie do odciętego pinu (od spodu) lutujemy kawałek przewodu


drugi koniec lutujemy do pinu nr 13



można oczywiście kombinować z przełącznikiem i zrobić kabel wielofunkcyjny, jednak ja do diagnostyki mam elma na bluetooth a ten kabel zrobiłem tylko pod airbag ;)

Aktualizacja linków
Pozdrawiam - Wielki Wódz Org
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-05-10, 16:08   

Wielkie dzieki za proste wytłumaczenie co z czym zlutować. O to mi chodziło...
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-05-10, 16:18   

A wystarczy taki najtańszy kabel vag do tej operacji ?? ??? Jak go popsuje to chociaż nie bedzie żal...

Zobacz ofertę: Najlepszy Najtańszy VAG USB KKL line we wtyku OBD
http://allegro.pl/showItem2.php?item=4154888667
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-10, 18:14   

ja kupiłem taki za 25 zł ;)
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-05-10, 19:13   

Czyli podsumowując :
1. odciąć pin nr. 7
2. Zewrzeć pin nr. 7 z pinem 13
3. Do diagnozy auta użyć chevrolet explorer zakładka air-bag i skasować błędy.
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-10, 21:10   

napiszę inaczej żeby nie było nieporozumień - wyprowadzenie na pin nr 7 należy odciąć i doprowadzić je do pinu nr 13 TAK ABY pin 7 został "w powietrzu" - nigdzie nie podłączony. Nie wolno doprowadzić do tego aby pin 7 i 13 były zwarte ze sobą ;)

UPDATE
napisałem wyżej tak:

"następnie do odciętego pinu (od spodu) lutujemy kawałek przewodu"
a miało to brzmieć:
"następnie do odciętego wyprowadzenia pinu (od spodu) lutujemy kawałek przewodu"
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-05-10, 21:54   

Źle sie wyraziłem..... Pin 13 wystający oryginalnie z góry wewn wtyczki zewrzec z odciętym pinem 7 od spodu po drugiej stronie płytki. Tak to wygląda na zdjęciach i tak zrozumiałem.
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-10, 22:05   

dokładnie ;)

znalazłem również kody usterek airbag:


1 Rezystancja w obwodzie zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy jest za wysoka
2 Rezystancja w obwodzie zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy jest za niska
3 Obwód zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do masy
4 Obwód zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do zasilania
5 Rezystancja w obwodzie zapłonnika poduszki powietrznej pasażera jest za wysoka
6 Rezystancja w obwodzie zapłonnika poduszki powietrznej pasażera jest za niska
7 Obwód zapłonnika poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do masy
8 Obwód zapłonnika poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do zasilania
9 Rezystancja w obwodzie zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy jest za wysoka
10 Rezystancja w obwodzie zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy jest za niska
11 Obwód zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy jest zwarty do masy
12 Obwód zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy jest zwarty do zasilania
13 Rezystancja w obwodzie zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa pasażera jest za wysoka
14 Rezystancja w obwodzie zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa pasażera jest za niska
15 Obwód zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa pasażera jest zwarty do masy
16 Obwód zapłonnika napinacza pasa bezpieczeństwa pasażera jest zwarty do zasilania
23 Za wysokie napięcie akumulatora
24 Za niskie napięcie akumulatora
25 Usterka lampki ostrzegawczej poduszki powietrznej
31 Usterka wewnętrzna modułu diagnostyczno-czujnikowego (SDM)
32 Rejestr napełnienia poduszki powietrznej przy zderzeniu czołowym
33 Rejestr napełnienia bocznej poduszki powietrznej kierowcy przy uderzeniu z boku
34 Rejestr napełnienia bocznej poduszki powietrznej pasażera przy uderzeniu z boku
35 Rejestr eksplozji napinacza pasa bezpieczeństwa
38 Liczba zarejestrowanych eksplozji bocznej poduszki powietrznej i napinacza pasa bezpieczeństwa wynosi więcej niż 5
52 Rezystancja w obwodzie zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest za wysoka
53 Rezystancja w obwodzie zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest za niska
54 Obwód zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do masy
55 Obwód zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do zasilania
56 Rezystancja w obwodzie zapłonnika bocznej poduszki powietrznej pasażera jest za wysoka
57 Rezystancja w obwodzie zapłonnika bocznej poduszki powietrznej pasażera jest za niska
58 Obwód zapłonnika bocznej poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do masy
59 Obwód zapłonnika poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do zasilania
80 Obwód czujnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do zasilania
81 Obwód czujnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest zwarty do masy
82 Błąd komunikacji czujnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy
83 Usterka czujnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy
84 Obwód czujnika bocznej poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do zasilania
85 Obwód czujnika bocznej poduszki powietrznej pasażera jest zwarty do masy
86 Błąd komunikacji czujnika bocznej poduszki powietrznej pasażera
87 Usterka czujnika bocznej poduszki powietrznej pasażera
 
     
adams 
adams

Model Samochodu: nubira II 2006
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2015-04-30, 17:27   poduszki foteli

witam. ponieważ musiałem wyciągnąć przednie fotele a nie było tam kostek poobcinałem przewody pod nimi. Czy może ktoś mi podać jak kolory łączą się? w aucie są biały i zielony a przy fotelach niebieski i brązowy.
 
     
kitke 

Model Samochodu: Daewoo Lacetti 1.8
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 11
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-11-02, 08:51   

Witam.
Także miałem problem ze świecącą się kontrolką airbag.
Błąd bocznej poduszki kierowcy.
Od razu mi to mechanik zrobił- wywalił kostki i polutował (od razu oby dwa fotele) + wykasowanie błędu.
Wszystko gra i buczy od 8 miesięcy.
Kontrolka po zapaleniu auta miga kilka razy i znika- tak jest prawidłowo i tak powinno być.
Także potwierdzam, że lutowanie to sprawdzona metoda tej usunięcia tej usterki.
Pozdrawiam.
Karol.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-11-02, 16:20   Swiecaca sie kontrolka Air Bag

Olalem i od miesiaca jezdze ale zbliza sie przeglad roczny i wszystko musi byc sprawne.Zaczelo sie od tego ze po bardzo silnym przyspieszeniu fotel pasazera cofnal sie z hukliem do tylu,czyli wystapilo uderzenie zamka blokujcego fotel.
Jak zwykle u kolegow po podlaczeniu urzadzenia odrazu znaleziono blad,ktory mowil övevikt na przednim fotelu.I sa dwie mozliwosci zamek byl nie zaryglowany do przesuwania fotela albo ktos za ciezki sobie spoczal.Kliknelem zamek kontorlka zgasla i sie juz wiecej nie zapalila.
Pytalem kolegow o tym lutowaniu.odpowiedzieli mnie ze to straszna amatorszczyzna.
W ten sposob tak odpowiedzialnego systemu sie nie reperuje.
Pzdr.chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
kitke 

Model Samochodu: Daewoo Lacetti 1.8
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 11
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-11-04, 16:13   

Szczerze lutowanie to żadna amatorszczyzna- to najpewniejszy, najprostszy i najtrwalszy sposób połączenia.Można oczywiście wymienić kostki- ale co to da, one służą tylko po to, żeby zmienić fotel- i ktoś już tu kiedyś powiedział- ile razy mając auto wymieniasz fotel? Można także bawić się w kontakt spraye lub dociskanie kostek i każdorazowe kasowanie błędu rezystancji poduszki bocznej. Ja osobiście wybrałem sposób zlutowania na zicher i pewność, że system jest sprawny i brak w nim błędów oraz święty spokój z irytującą kontrolką airbagu.
Pozdro.
 
     
jajco112 
jajco112

Model Samochodu: Suzuki Forenza
Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 11
Skąd: Opole
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-12-30, 18:21   

Dla potomności odrazu opiszę swój wyjątek.
Mam Suzuki Forenze (klon lacetti z rynku USA)
Kontrolka poduszek zapaliła się na przeglądzie rejestracyjnym jakieś 2 lata temu. Diagnosta walną karpia i nic się nie odzywał przez cały przegląd.
Walczyłem na różne sposoby niestety zero efektów. Stały błąd na desce...
Wizyta w ASO w opolu (suzuki i chevy) nic nie pomogła. Zaczeło się od stwierdzenia że oni tego napewno nie zrobią potem jeszcze więcej marudzenia na koniec zdegustowany elektryk przyszedł i popatrzył i powiedział że nie ma tu czego szukać bo do tego nie mają skanera...
Gadanina że to lacetti nic nie dała...
Zaczełem szukać na własną rękę i skończyło się na zakupie V-Scan ds904 od viakena bo byłem zapewniany że wspomniany skaner obsługuje ten pojazd.
Chevrolet Explorer nie łączył się wcale z modułem airbag...
Po pół roku walki z Viakenem o to że skaner jednak nie działa (pokazywał dziwne treści zamiast błędów) odpuściłem.
Jednak w święta naszło mnie i podjąłem próbę z producentem skanera (z USA). Po 3 dniach i 5 mailach dostałem oprogramowanie do skanera które w 2 min wykasowało błędy (mieli błąd w oprogramowaniu).

Tak więc jeżeli chodzi o kasowanie błędów w Lacetti/Forenzie można się kontaktować do mnie jak najbardziej bo trochę już miałem dosyć tego ale się udało naszczęście.
Forenza posiada odrobinę inny sterownik od AirBag.

Pozdrawiam
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2016-01-04, 19:22   

Panowie, pomocy proszę! ABS który pin? Widzę tylko silnik, a mam błąd ABS/TC i nie wiem który czujnik. Mam nadzieję, że to kwestia przełączenia, żeby się z hamulcami zobaczyć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: