Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 20:24
Uturbione 1.4.
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-09, 23:00   

KAI, a Ty jakiego masz Vmaxa na 2 biegu w swoim 1.4T w Cruze? :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-09, 23:07   

C77 napisał/a:

A moją opinie, o max 9l/100km w cyklu 70% miasto/30% poza miastem dla 1.8 w sedanie
przy bardzo ciężkiej nodze,
oraz średnim spalaniu 6.8 na trasach Poznań-Gdańsk przy ekonomicznej jeździe znasz?


Teraz już znam. Wynika z niej, że 1.8 spala mniej w trasie.
Mi na trasie Wrocław - Warszawa wyszło najmniej 7,6 l.

C77 napisał/a:
No tak, ale zaraz dodajesz że one kłamią :mrgreen:
apeluje jedynie o trochę konsekwencji :-)


Kłamią co do spalania. Co do przyśpieszenia - nie wiem.
Przecież nie mogę zakładać, że skoro w jednym miejscu skłamali to na pewno w każdym.

C77 napisał/a:
Można sprawdzić czy osoby, które nagrywały te filmiki podały dane z własnych pomiarów.
To powinno być napisane.


Powiem tak - moim zdaniem jest 11 s w 1.8 i z youtube około 9.5-10.5s w 1.4T.
http://www.youtube.com/watch?v=3zEh0mH-Dnc

I pod tą 1s. na podstawie youtube mogę się podpisać.
Równie dobrze może być 1.5s i 0.5s - ale nie rozsądzi tego youtube.
Będzie jakiś spot / zlot to sprawdzimy, bo tak to ciężko...

C77 napisał/a:
Ja nigdy nie twierdziłem, że 1.4T z miejsca lub z niskich obrotów nie przyspiesza lepiej niż 1.8, to akurat nie podlega kwestii.


No i to jest pewnie to co wpłynęło na moje subiektywne poczucie podczas jazdy próbnej.
Szczególnie, że wcześniej jeździłem Dieslem i nie jestem przyzwyczajony do wkręcania na wyższe obroty.

C77 napisał/a:
Czepiam się głównie tej niby prawie 2 sekundowej katalogowej różnicy, bo to nie jest obiektywne, gdyż w praktyce 1.8 na 2 biegu nie dobija setki, ale się do niej zbliża,
wtedy trzeba zmienić bieg na wyższy i to głównie powoduje opóźnienie :roll:
Zapytaj o to np.Huri_khana , bo on na dwójce w 1.8 lata do 97 km/h,
że aby osiągnąć 100 km/h trzeba koniecznie zmienić bieg na 3 i ta zmiana wprowadza zwłokę czasową w dobiciu do pełnych 100 km/h,
czyli jedynie 3 km więcej
(praktycznie mniej niż różnica błędu pomiaru między licznikiem a GPS).


C77: ale to nie ja wpisałem te prawie 2s.
Trzeba sprawdzić 0-60 i 0-100 w przynajmniej 3 testach to będziemy wiedzieć.
Ja od kwietnia będę częściej w Krakowie - chętnie to sprawdzę z kimś kto ma 1.8.

No chyba, że masz takie dane dla 1.8 - to podaj proszę a ja postaram się sprawdzić w najbliższym czasie dla 1.4T.

Ja się czepiam tylko pierdół z wp.pl i infantylnych amerykańskich dziennikarzy, którzy porównują 1.4T do V6 i podają w jednym samochodzie przyśpieszenie gorsze niż katalogowo (więc może prawdziwe) a w drugim lepsze niż katalogowo (jaki producent by tak zrobił).

Panowie - nie wiem jakiego mam Vmax na poszczególnych biegach.
Nie wiem na razie ile mam 0-100.
Zrobiłem 10 500 km. Nie chciałem katować auta z małym przebiegiem.

Mogę to sprawdzić w najbliższym czasie.
(nie wydaje mi się żeby dało się na 2 jechać 97 km/h)

Jak mi wyjdzie, że 1.4T jest gorszy to napiszę i przeproszę, a jak wyjdzie mi, że jest lepszy to najwyżej mnie zbanujecie na forum :D
_________________
KAI
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-02-10, 07:58   

KAI napisał/a:
Zrobiłem 10 500 km. Nie chciałem katować auta z małym przebiegiem.


Ja na drugi dzień jak wyjechałem z salonu to już sprawdzałem możliwości :twisted:
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
golebiow 


Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2013-02-10, 09:58   

Ja tez bardzo szybko zaczalem sie zaprzyjaźniać z wysokimi obrotami mojego 1.8 ale chyba dobrze go rozkreciles bo mi narazie chyba mniej jedzie na 2 biegu , widac musze go jeszcze troche rozkrecic :)
A kolega z 1.4T moze chcial oszczedzic turbine zeby jej tak od razu nie meczyc ale zeby az 10 tys.:)

A ja sie wychowalem na wysokoobrotowych silnikach i nikt mnie nie przekona do wszechobecnego downsizingu:)
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-10, 11:43   

golebiow napisał/a:

A kolega z 1.4T moze chcial oszczedzic turbine zeby jej tak od razu nie meczyc ale zeby az 10 tys.:)

Najpierw chciałem żeby się dotarł, potem zima przyszła ;)

[ Dodano: 2013-02-10, 22:00 ]
Wg moich pomiarów z filmu własnego zrobionego dzisiaj i filmów odnośnie 1.8 na youtube jest:

1.4T
0-100 km/h - 10 s
0-60 km/h - 4.5 s

1.8
0-100 km/h - 11 s
0-60 km/h - 5.0 s

1.8 na każdym biegu ciągnie słabiej ale dłużej.
Faktycznie na 2-ce można spokojnie zrobić około 95 km/h.

Stąd 0-60 wychodzi lepiej w 1.4T - bo obydwa samochody musza mieć 2-kę.
0-100 wychodzi lepiej 1.4T - bo obydwa samochody muszą mieć 3-kę.

Przyśpieszenie 0-95 km/h będzie takie samo, bo w 1.4T musi być 3-ka, a w 1.8 2-ka.

Mam nadzieję, że to jest w miarę obiektywne.
_________________
KAI
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-02-13, 12:51   

Jeżeli chodzi o rozkręcaniu silnika na 2 to licznik pokazuje 100km/h ale GPS 96-97km/h
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-13, 13:03   

KAI napisał/a:
Wg moich pomiarów z filmu własnego zrobionego dzisiaj i filmów odnośnie 1.8 na youtube jest:

1.4T
0-100 km/h - 10 s
0-60 km/h - 4.5 s

1.8
0-100 km/h - 11 s
0-60 km/h - 5.0 s

1.8 na każdym biegu ciągnie słabiej ale dłużej.
Faktycznie na 2-ce można spokojnie zrobić około 95 km/h.

Stąd 0-60 wychodzi lepiej w 1.4T - bo obydwa samochody musza mieć 2-kę.
0-100 wychodzi lepiej 1.4T - bo obydwa samochody muszą mieć 3-kę.

Przyśpieszenie 0-95 km/h będzie takie samo, bo w 1.4T musi być 3-ka, a w 1.8 2-ka.

Mam nadzieję, że to jest w miarę obiektywne.


No właśnie czyli teraz sam widzisz, że to co mówią dane katalogowe nie jest dość obiektywne.

Ty to pojąłeś, ale na międzynarodowym forum mają z tym nie lada problemy :twisted: :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-13, 17:07   

C77 napisał/a:

No właśnie czyli teraz sam widzisz, że to co mówią dane katalogowe nie jest dość obiektywne.

No nie jest. Zresztą nawet to co napisałem jest tylko pewną częścią prawdy.
Przy tak różnej charakterystyce silników to można analizować / porównywać na kilka sposobów.
C77 napisał/a:

Ty to pojąłeś, ale na międzynarodowym forum mają z tym nie lada problemy :twisted: :mrgreen:

Ogólnie zauważyłem, że temat jest niepoprawny politycznie ;>
I to nie chodzi o nas i to forum - tylko tak ogólnie.
_________________
KAI
 
     
Egoista 

Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 18
Skąd: podlasie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-02-13, 18:06   

wg. mnie cały pies pogrzebany jest w innym przełożeniu przekładni głównej , oraz innym zestopniowaniu skrzyni biegów. Gdyby w 1.8 była 6-tka skrzynia , różnice były by znikome.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-13, 18:16   

Egoista napisał/a:
wg. mnie cały pies pogrzebany jest w innym przełożeniu przekładni głównej , oraz innym zestopniowaniu skrzyni biegów. Gdyby w 1.8 była 6-tka skrzynia , różnice były by znikome.
No na pewno przełożenia mają tu bardzo duży wpływ - na oba silniki.
1-ka w 1.4 też jak dla mnie stanowcza za krótka.

Generalnie chodzi Ci o wydłużenie tej 2-ki do 100 km/h?

Ale ja po tym teście zrozumiałem jedno - to 0-100 km/h to też niewiele mówi.
Trzeba wsiąść i się przejechać. Bo można by zacząć się bawić i sprawdzać:
0-20, 20-40, 40-60, 60-80, 80-100 i to na różnych biegach.
I to dopiero by się pewnie ciekawie zrobiło :D

A tak mamy podane 0-100 i wynik. Coś wiemy, ale bez szczegółów.
_________________
KAI
 
     
Egoista 

Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 18
Skąd: podlasie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-02-13, 18:41   

KAI napisał/a:


Generalnie chodzi Ci o wydłużenie tej 2-ki do 100 km/h?


Nie. Chodziło mi ogólnie o 6-tki skrzynie w Cruzach.
Noszę się z zamiarem nabycia(nawet już zgodziłem w salonie 2.0).
Jednak poczekam na mom. kiedy pojawi sie 6-tka skrzynia, hamulce z 2.0.

Swego czasu miałem jednocześnie dwa Polonezy, 1,4 i 1.6 w dobrym stanie. Różnica na korzyść 1.4 była znaczna na 1i 2 biegu , trójka była mniej więcej jednakowa , natomiast na 4 i 5 1.6 nie dawał rowerowi żadnych szans.
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-01-07, 15:49   Ja chce 1.4 Turbo !

Witam,

Proszę niech ktoś opiszę wrażenia z jazdy 1.4 T. Chyba, że ktoś już o tym pisał to z góry przepraszam.

Niestety w 1.6 wciskasz i nic się nie dzieje, kompletnie nic.
 
     
mrrocky 


Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Gdynia
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2014-01-07, 17:38   

Turbodziura jest, powyzej 5k rpm silnik nie chce juz sie krecic i halasuje jakby mial kompresor. Bardzo powoli spada z wysokich obrotow. Jesli chodzi o "dzianie sie" przy 140 KM nie nalezy sie spodziewac cudow ;) Jedynie fajnie przyspiesza momentem w okolicach 2k rpm, przydatne w miescie.
Jak chcesz zeby sie cos dzialo to bierz diesla 2.0 163 KM on ma 8,5 do setki to jakos przyspiesza chociaz ;)
 
     
Arek21 
Arek

Model Samochodu: Cruze 1,4T LPG;Astra J 1,4T LPG
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 57
Skąd: szczecin
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2014-01-07, 21:37   

Ja przejechałem już 21 tys na 1,4T. Przed kupnem testowałem i 1,6 i 1,8. Dla mnie nie ma porównania. Znacznie szybciej się zbiera no i przede wszystkim ta cisza w kabinie. Spalanie też bardzo ok
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2014-01-07, 21:49   

No i najlepsze: 3tys. obrotów i nie 100, tylko 150 jedziesz (z automatem nawet 160!). Sprawdzone w astrach, ale to chyba to samo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: