Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:24 |
Uturbione 1.4. |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-02-09, 23:00
|
|
|
KAI, a Ty jakiego masz Vmaxa na 2 biegu w swoim 1.4T w Cruze? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-09, 23:07
|
|
|
C77 napisał/a: |
A moją opinie, o max 9l/100km w cyklu 70% miasto/30% poza miastem dla 1.8 w sedanie
przy bardzo ciężkiej nodze,
oraz średnim spalaniu 6.8 na trasach Poznań-Gdańsk przy ekonomicznej jeździe znasz? |
Teraz już znam. Wynika z niej, że 1.8 spala mniej w trasie.
Mi na trasie Wrocław - Warszawa wyszło najmniej 7,6 l.
C77 napisał/a: | No tak, ale zaraz dodajesz że one kłamią
apeluje jedynie o trochę konsekwencji |
Kłamią co do spalania. Co do przyśpieszenia - nie wiem.
Przecież nie mogę zakładać, że skoro w jednym miejscu skłamali to na pewno w każdym.
C77 napisał/a: | Można sprawdzić czy osoby, które nagrywały te filmiki podały dane z własnych pomiarów.
To powinno być napisane. |
Powiem tak - moim zdaniem jest 11 s w 1.8 i z youtube około 9.5-10.5s w 1.4T.
http://www.youtube.com/watch?v=3zEh0mH-Dnc
I pod tą 1s. na podstawie youtube mogę się podpisać.
Równie dobrze może być 1.5s i 0.5s - ale nie rozsądzi tego youtube.
Będzie jakiś spot / zlot to sprawdzimy, bo tak to ciężko...
C77 napisał/a: | Ja nigdy nie twierdziłem, że 1.4T z miejsca lub z niskich obrotów nie przyspiesza lepiej niż 1.8, to akurat nie podlega kwestii. |
No i to jest pewnie to co wpłynęło na moje subiektywne poczucie podczas jazdy próbnej.
Szczególnie, że wcześniej jeździłem Dieslem i nie jestem przyzwyczajony do wkręcania na wyższe obroty.
C77 napisał/a: | Czepiam się głównie tej niby prawie 2 sekundowej katalogowej różnicy, bo to nie jest obiektywne, gdyż w praktyce 1.8 na 2 biegu nie dobija setki, ale się do niej zbliża,
wtedy trzeba zmienić bieg na wyższy i to głównie powoduje opóźnienie
Zapytaj o to np.Huri_khana , bo on na dwójce w 1.8 lata do 97 km/h,
że aby osiągnąć 100 km/h trzeba koniecznie zmienić bieg na 3 i ta zmiana wprowadza zwłokę czasową w dobiciu do pełnych 100 km/h,
czyli jedynie 3 km więcej
(praktycznie mniej niż różnica błędu pomiaru między licznikiem a GPS). |
C77: ale to nie ja wpisałem te prawie 2s.
Trzeba sprawdzić 0-60 i 0-100 w przynajmniej 3 testach to będziemy wiedzieć.
Ja od kwietnia będę częściej w Krakowie - chętnie to sprawdzę z kimś kto ma 1.8.
No chyba, że masz takie dane dla 1.8 - to podaj proszę a ja postaram się sprawdzić w najbliższym czasie dla 1.4T.
Ja się czepiam tylko pierdół z wp.pl i infantylnych amerykańskich dziennikarzy, którzy porównują 1.4T do V6 i podają w jednym samochodzie przyśpieszenie gorsze niż katalogowo (więc może prawdziwe) a w drugim lepsze niż katalogowo (jaki producent by tak zrobił).
Panowie - nie wiem jakiego mam Vmax na poszczególnych biegach.
Nie wiem na razie ile mam 0-100.
Zrobiłem 10 500 km. Nie chciałem katować auta z małym przebiegiem.
Mogę to sprawdzić w najbliższym czasie.
(nie wydaje mi się żeby dało się na 2 jechać 97 km/h)
Jak mi wyjdzie, że 1.4T jest gorszy to napiszę i przeproszę, a jak wyjdzie mi, że jest lepszy to najwyżej mnie zbanujecie na forum |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-02-10, 07:58
|
|
|
KAI napisał/a: | Zrobiłem 10 500 km. Nie chciałem katować auta z małym przebiegiem. |
Ja na drugi dzień jak wyjechałem z salonu to już sprawdzałem możliwości |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
golebiow

Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Łódź
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-02-10, 09:58
|
|
|
Ja tez bardzo szybko zaczalem sie zaprzyjaźniać z wysokimi obrotami mojego 1.8 ale chyba dobrze go rozkreciles bo mi narazie chyba mniej jedzie na 2 biegu , widac musze go jeszcze troche rozkrecic
A kolega z 1.4T moze chcial oszczedzic turbine zeby jej tak od razu nie meczyc ale zeby az 10 tys.:)
A ja sie wychowalem na wysokoobrotowych silnikach i nikt mnie nie przekona do wszechobecnego downsizingu:) |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-10, 11:43
|
|
|
golebiow napisał/a: |
A kolega z 1.4T moze chcial oszczedzic turbine zeby jej tak od razu nie meczyc ale zeby az 10 tys.:) |
Najpierw chciałem żeby się dotarł, potem zima przyszła
[ Dodano: 2013-02-10, 22:00 ]
Wg moich pomiarów z filmu własnego zrobionego dzisiaj i filmów odnośnie 1.8 na youtube jest:
1.4T
0-100 km/h - 10 s
0-60 km/h - 4.5 s
1.8
0-100 km/h - 11 s
0-60 km/h - 5.0 s
1.8 na każdym biegu ciągnie słabiej ale dłużej.
Faktycznie na 2-ce można spokojnie zrobić około 95 km/h.
Stąd 0-60 wychodzi lepiej w 1.4T - bo obydwa samochody musza mieć 2-kę.
0-100 wychodzi lepiej 1.4T - bo obydwa samochody muszą mieć 3-kę.
Przyśpieszenie 0-95 km/h będzie takie samo, bo w 1.4T musi być 3-ka, a w 1.8 2-ka.
Mam nadzieję, że to jest w miarę obiektywne. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-02-13, 12:51
|
|
|
Jeżeli chodzi o rozkręcaniu silnika na 2 to licznik pokazuje 100km/h ale GPS 96-97km/h |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-02-13, 13:03
|
|
|
KAI napisał/a: | Wg moich pomiarów z filmu własnego zrobionego dzisiaj i filmów odnośnie 1.8 na youtube jest:
1.4T
0-100 km/h - 10 s
0-60 km/h - 4.5 s
1.8
0-100 km/h - 11 s
0-60 km/h - 5.0 s
1.8 na każdym biegu ciągnie słabiej ale dłużej.
Faktycznie na 2-ce można spokojnie zrobić około 95 km/h.
Stąd 0-60 wychodzi lepiej w 1.4T - bo obydwa samochody musza mieć 2-kę.
0-100 wychodzi lepiej 1.4T - bo obydwa samochody muszą mieć 3-kę.
Przyśpieszenie 0-95 km/h będzie takie samo, bo w 1.4T musi być 3-ka, a w 1.8 2-ka.
Mam nadzieję, że to jest w miarę obiektywne. |
No właśnie czyli teraz sam widzisz, że to co mówią dane katalogowe nie jest dość obiektywne.
Ty to pojąłeś, ale na międzynarodowym forum mają z tym nie lada problemy |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-13, 17:07
|
|
|
C77 napisał/a: |
No właśnie czyli teraz sam widzisz, że to co mówią dane katalogowe nie jest dość obiektywne.
|
No nie jest. Zresztą nawet to co napisałem jest tylko pewną częścią prawdy.
Przy tak różnej charakterystyce silników to można analizować / porównywać na kilka sposobów.
C77 napisał/a: |
Ty to pojąłeś, ale na międzynarodowym forum mają z tym nie lada problemy |
Ogólnie zauważyłem, że temat jest niepoprawny politycznie
I to nie chodzi o nas i to forum - tylko tak ogólnie. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
Egoista
Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 18 Skąd: podlasie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-13, 18:06
|
|
|
wg. mnie cały pies pogrzebany jest w innym przełożeniu przekładni głównej , oraz innym zestopniowaniu skrzyni biegów. Gdyby w 1.8 była 6-tka skrzynia , różnice były by znikome. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-02-13, 18:16
|
|
|
Egoista napisał/a: | wg. mnie cały pies pogrzebany jest w innym przełożeniu przekładni głównej , oraz innym zestopniowaniu skrzyni biegów. Gdyby w 1.8 była 6-tka skrzynia , różnice były by znikome. | No na pewno przełożenia mają tu bardzo duży wpływ - na oba silniki.
1-ka w 1.4 też jak dla mnie stanowcza za krótka.
Generalnie chodzi Ci o wydłużenie tej 2-ki do 100 km/h?
Ale ja po tym teście zrozumiałem jedno - to 0-100 km/h to też niewiele mówi.
Trzeba wsiąść i się przejechać. Bo można by zacząć się bawić i sprawdzać:
0-20, 20-40, 40-60, 60-80, 80-100 i to na różnych biegach.
I to dopiero by się pewnie ciekawie zrobiło
A tak mamy podane 0-100 i wynik. Coś wiemy, ale bez szczegółów. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
Egoista
Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 18 Skąd: podlasie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-02-13, 18:41
|
|
|
KAI napisał/a: |
Generalnie chodzi Ci o wydłużenie tej 2-ki do 100 km/h?
|
Nie. Chodziło mi ogólnie o 6-tki skrzynie w Cruzach.
Noszę się z zamiarem nabycia(nawet już zgodziłem w salonie 2.0).
Jednak poczekam na mom. kiedy pojawi sie 6-tka skrzynia, hamulce z 2.0.
Swego czasu miałem jednocześnie dwa Polonezy, 1,4 i 1.6 w dobrym stanie. Różnica na korzyść 1.4 była znaczna na 1i 2 biegu , trójka była mniej więcej jednakowa , natomiast na 4 i 5 1.6 nie dawał rowerowi żadnych szans. |
|
|
|
 |
sen-syka

Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 89 Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-01-07, 15:49 Ja chce 1.4 Turbo !
|
|
|
Witam,
Proszę niech ktoś opiszę wrażenia z jazdy 1.4 T. Chyba, że ktoś już o tym pisał to z góry przepraszam.
Niestety w 1.6 wciskasz i nic się nie dzieje, kompletnie nic. |
|
|
|
 |
mrrocky

Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Gdynia
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-01-07, 17:38
|
|
|
Turbodziura jest, powyzej 5k rpm silnik nie chce juz sie krecic i halasuje jakby mial kompresor. Bardzo powoli spada z wysokich obrotow. Jesli chodzi o "dzianie sie" przy 140 KM nie nalezy sie spodziewac cudow Jedynie fajnie przyspiesza momentem w okolicach 2k rpm, przydatne w miescie.
Jak chcesz zeby sie cos dzialo to bierz diesla 2.0 163 KM on ma 8,5 do setki to jakos przyspiesza chociaz |
|
|
|
 |
Arek21
Arek
Model Samochodu: Cruze 1,4T LPG;Astra J 1,4T LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 57 Skąd: szczecin
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-01-07, 21:37
|
|
|
Ja przejechałem już 21 tys na 1,4T. Przed kupnem testowałem i 1,6 i 1,8. Dla mnie nie ma porównania. Znacznie szybciej się zbiera no i przede wszystkim ta cisza w kabinie. Spalanie też bardzo ok |
|
|
|
 |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-01-07, 21:49
|
|
|
No i najlepsze: 3tys. obrotów i nie 100, tylko 150 jedziesz (z automatem nawet 160!). Sprawdzone w astrach, ale to chyba to samo. |
|
|
|
 |
|