Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:12
Pytanie o wentylator chłodnicy w Cruze 1.4T ??
Autor Wiadomość
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-05, 15:43   

nucha2 napisał/a:
może jeszcze dodam że specjaliści z GM odpisali że oczywiście wszystko jest ok, że ten model tak jest skonstruowany i nie ma potrzeby nic zmieniać dopóki silnik nie będzie się przegrzewał lub dopóki nie będzie niedogrzany. Chłopaki z ASO po prostu z własnej dobrej woli wgrali mi nowe oprogramowanie a więc proponuje raczej grzecznie pogadać.


Witam,

Kupiłem cruze'a LT SW 2012r. kilka dni temu i mam ten sam problem! :(
Czy komuś udało się zdiagnozować przyczynę tego problemu?
To jest kwestia softu? Mam wrażenie, że samochód się przegrzewa.

Mój na trasie wpada w taki stan, że włącza wentylator na stałe i już go nie wyłącza.
Nie wiem za bardzo od czego zacząć poszukiwanie usterki tym bardziej, że w ASO też nie wiedzą :( i stąd cała nadzieja w tym forum.

Na mój gust to silnik ma za ciepło. Podejrzewam, że silnik 14.T został włożony do cruze'a przy zastosowaniu układu chłodzącego dotychczas tam używanego czyli np. 1.6 benzyna i ponieważ 1.4T generalnie pracuje przy wysokiej temp (ponad 100 stopni) to "stary" układ chłodzący głupieje.
Może to kwestia zmiany termostatu?

Czy ktoś może mi pomóc????
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2014-05-05, 16:41   

Ja nie mam tego problemu u siebie. Wentylator załącza mi się jedynie gdy stoję dłużnej w miejscu (Korek, bardzo długie czerwone w ciepły dzień) i wyłącza się po przejechaniu kilkuset metrów. Oczywiście załącza się ponownie gdy znowu stanę na dłużej z włączonym silnikiem.
_________________
Mój Chevrolet
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-06, 22:36   

bartasct napisał/a:
Witam.Po odwiedzeniu trzech ASO dokładnie w Bielsku ,Jastrzębiu i Mikołowie we wszystkich powiedzieli to samo, że ten typ tak ma i , że Orlando ma tak samo i faktycznie w Bielsku przyprowadzili Mi nowe Orlando i tak samo jak w Cruzie włączył się wentylator i już się nie wyłączył.Jedyne co mogę na tą chwile powiedzieć to ,żę ASO w Mikołowie zgłosiło problem do Centrali i z tego co wiem to Chevrolet wie o tym problemie i pracują nad nowym oprogramowaniem.Tak Mi powiedzieli w serwisie.A jeśli chodzi o temperatute to byłem jak zczytywali tem. z kompa i u mnie na silniku jest 69 stopni celcjusza a na chłodnicy 98 stopni i nie spada nic.Przy tym jeszcze nie działa system stop-start bo komp uznaje, że jest za duży pobór prądu z akumlatora.Czekam na tel z serwisu jak cos będę wiedział to się odezwe.A napisałem jeszcze maila do głownego przedstawiciela Chevroleta z zapytaniem.Nie popuszczę bo strasznie mnie to denerwuje.Pozdrawiam. (kolega ma astre z silnikiem 1.4 turbo i wentylaor mu nie pracuje)


Witaj, kupiłem 1.4t cruze sw kilka dni temu i mam ten sam problem. Wentylator się wlacza i pracuje caly czas. Spora dyskusja na forum jest, ale nikt nie pisze czy do czegoś doszedl z tym. Czy możesz napisać jak temat skończył sie u Ciebie?? Udali się usterkę usunąć?
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 12:30   Re: Pytanie o wentylator chłodnicy w Cruze 1.4T ??

bartasct napisał/a:
Witam.Mam mały problem z moim świeżo zakupionym Cruzem.Mianowicie mam silnik 1.4 turbo benzyna i w momęcie zagrzania się silnika do temperatury pracy, startuje wentylator chłodnicy i już się nie wyłącza, pracuje do momentu zgaszenia silnika.System Start-Stop na postoju wyłącza silnik po czym za jakieś dwie trzy sekundy sam go zapala.Serwis twierdzi, że ten typ tak ma.I tu moje pytanie, czy jest to możliwe, żeby wentylator chłodnicy pracował nawet przy poruszani się po autostradzie ze stałą prędkością w zime!!!!???


Proszę nie słuchać "fachowców" forumowych. Ciągła praca wentylatora jest objawem nieprawidłowym.
Wentylator może pracować w sposób ciągły tylko gdy pracuje klimatyzacja (lub włączony jest odmrażanie przedniej szyby bo wtedy chodzi tez sprężarka).
Jeżeli klima jest wyłączona a objaw występuje to przyczyn może być kilka, ale najczęstsza w silniku 1.4T opel chevrolet jest zacięty termostat w pozycji tzw. zamkniętej tzn. nie otwiera dużego obiegu chłodzenia. To się zdarza.
Proszę wykonać prosty test. Gdy objaw się pojawi - proszę zatrzymać samochód, ale nie gasić silnika. Proszę poczekać 5-10 minut i upewnić się, że wentylator się nie wyłączył.
Silnik 1.4T ma dwa czujniki temperatury (jeden przy głowicy i jeden pod chłodnicą). Przy temperaturze 104C termostat ma zacząć się otwierać. Przy temperaturze 105-106C sterownik włącza "pierwszy stopień" wentylatora. Jeżeli termostat jest zacięty to wentylator będzie pracował cały czas ponieważ obieg płynu przez chłodnicę nie występuje i ta nie ma czego chłodzić. W ASO można to łatwo zobaczyć w sytuacji gdy z jednego czujnika będzie odczyt 105C (czyli termostat ma być otwarty) a z drugiego czujnika jest cały czas np. 25-35C.
Awarię termostatu można też zbadać "ręką". Gdy objaw sie pojawi (ciągła praca wentylatora) proszę dotknąć przewodu cieczy chłodzącej wylotowego z chłodnicy (stojąc twarzą do maski cruze'a to ten po lewej stronie). Jeżeli w sytuacji gdy pracuje wentylator (a klima jest wyłączona) ten przewód będzie chłodny - oznacza to zablokowanie termostatu.
Proszę wymienić termostat. Podróżowanie samochodem z taka usterka skraca żywotność silnika.
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 12:34   

bimbaj4 napisał/a:
Zmiana softu niestety nic nie dała. Wentylator włącza się po pewnym czasie od rozpoczęcia jazdy i pracuje ciągle.


Ciągła praca wentylatora jest objawem nieprawidłowym.
Wentylator może pracować w sposób ciągły tylko gdy pracuje klimatyzacja (lub włączony jest odmrażanie przedniej szyby bo wtedy chodzi tez sprężarka).
Jeżeli klima jest wyłączona a objaw występuje to przyczyn może być kilka, ale najczęstsza w silniku 1.4T opel chevrolet jest zacięty termostat w pozycji tzw. zamkniętej tzn. nie otwiera dużego obiegu chłodzenia. To się zdarza.
Proszę wykonać prosty test. Gdy objaw się pojawi - proszę zatrzymać samochód, ale nie gasić silnika. Proszę poczekać 5-10 minut i upewnić się, że wentylator się nie wyłączył.
Silnik 1.4T ma dwa czujniki temperatury (jeden przy głowicy i jeden pod chłodnicą). Przy temperaturze 104C termostat ma zacząć się otwierać. Przy temperaturze 105-106C sterownik włącza "pierwszy stopień" wentylatora. Jeżeli termostat jest zacięty to wentylator będzie pracował cały czas ponieważ obieg płynu przez chłodnicę nie występuje i ta nie ma czego chłodzić. W ASO można to łatwo zobaczyć w sytuacji gdy z jednego czujnika będzie odczyt 105C (czyli termostat ma być otwarty) a z drugiego czujnika jest cały czas np. 25-35C.
Awarię termostatu można też zbadać "ręką". Gdy objaw sie pojawi (ciągła praca wentylatora) proszę dotknąć przewodu cieczy chłodzącej wylotowego z chłodnicy (stojąc twarzą do maski cruze'a to ten po lewej stronie). Jeżeli w sytuacji gdy pracuje wentylator (a klima jest wyłączona) ten przewód będzie chłodny - oznacza to zablokowanie termostatu.
Proszę wymienić termostat. Podróżowanie samochodem z taka usterka skraca żywotność silnika.
 
     
sobotaa

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4T
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 72
Skąd: Płock
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2014-05-16, 13:45   

Należy pamietać również że przy ustawieniu nawiewu na szybę automatycznie włącza się klima niezależnie od ustawień temperatury i nie obiawia się to zapaleniem kontrolki.

Tak więc przed sprawdzaniem zachowania auta odnośnie włączonego wentylatora, należy przestawić kierunek nawiewu na inny niź na szybę.
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 13:51   

sobotaa napisał/a:
Należy pamietać również że przy ustawieniu nawiewu na szybę automatycznie włącza się klima niezależnie od ustawień temperatury i nie obiawia się to zapaleniem kontrolki.

Tak więc przed sprawdzaniem zachowania auta odnośnie włączonego wentylatora, należy przestawić kierunek nawiewu na inny niź na szybę.


Dokładnie tak! Ja to w moim poście nazwałem "odmrażaniem", ale oczywiście chodzi o nawiew czyli przycisk z ikoną samej szyby przedniej...
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2014-05-16, 14:27   

Nieprawidłową pracę termostatu można łatwo wykryć obserwując wskaźnik temperatury oleju. Jeżeli termostat jest zacięty i nie ma obiegu płynu chłodniczego przez chłodnicę to silnik w ogóle nie jest chłodzony i bardzo szybko wykaże to ten wskaźnik bo wskazówka powędruje na czerwone pole. Więc w tym wypadku akurat nie stawiał bym na termostat.
_________________
Mój Chevrolet
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 14:33   

silvan85 napisał/a:
Nieprawidłową pracę termostatu można łatwo wykryć obserwując wskaźnik temperatury oleju. Jeżeli termostat jest zacięty i nie ma obiegu płynu chłodniczego przez chłodnicę to silnik w ogóle nie jest chłodzony i bardzo szybko wykaże to ten wskaźnik bo wskazówka powędruje na czerwone pole. Więc w tym wypadku akurat nie stawiał bym na termostat.


W tym silniku tak nie jest. Poczekajmy na wynik spokojnie ok? :)
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2014-05-16, 15:39   

Po prostu nie potrafię sobie wyobrazić żeby samochód z całkowicie zamkniętym na stałe termostatem się nie zagotował.
_________________
Mój Chevrolet
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 16:26   

silvan85 napisał/a:
Po prostu nie potrafię sobie wyobrazić żeby samochód z całkowicie zamkniętym na stałe termostatem się nie zagotował.


Tak jest. Nowe silniki maja temperaturę roboczą o 20C wyższą niż te powiedzmy sprzed 15 lat. Wtedy silnik ma większa sprawność termiczną (mniejsze straty ciepła do głowicy).

Temperatura robocza normalna akurat tego ecoteca to 105 C. W wiosenne chłodne dni z zablokowanym dużym obiegiem chłodzenia czyli wtedy gdy termostat jest zablokowany temperatura głowicy dochodzi do 115C. Ten silnik przy 125C pracuje jeszcze stabilnie. Olej ma swoją chłodnicę. W 1.4T jest chłodnica oleju i ta pracuje normalnie więc olej jest chłodzony. dlatego silnik może się nie przegrzewać i to wytrzymać. Po prostu szybko się zuzywa. Jakby tak długo jeździł to w końcu się przegrzeje. Temperatura na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę oleju.

Wim co mówię. Niech Ci co mają taki problem zrobią próbę, o której mówiłem kilka postów wcześniej. Chcę pomóc i tyle. :)
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-05-16, 18:03   

Na desce rozdzielczej jest pokazywana temperatura oleju ?! Pierwsze słyszę o czymś takim. To nie alfa czy subaru, że masz oddzielne wskaźniki od temperatury płynu i oleju. Ta wskazówka, która wskazuje temperaturę to ona podaje temperaturę płynu chłodniczego przecież.
 
     
Michał Latacz 
Medyk909

Model Samochodu: Cruze SW 2012r. 1.4T
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 17
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-05-16, 21:52   

rafic napisał/a:
Na desce rozdzielczej jest pokazywana temperatura oleju ?! Pierwsze słyszę o czymś takim. To nie alfa czy subaru, że masz oddzielne wskaźniki od temperatury płynu i oleju. Ta wskazówka, która wskazuje temperaturę to ona podaje temperaturę płynu chłodniczego przecież.


Dobra nieważne. Może u ciebie podpięte jest do czujnika płynu... :)

Tak czy inaczej niech Ci którzy maja problem z ciągle pracującym wentylatorem po przejechaniu około 20 kilometrów niech zrobią to co pisałem kilka postów wcześniej bo duża szansa jest, że maja termostat przycięty a wykonując czynności, które opisałem wcześniej - mogą to sprawdzić i o to mi chodzi...
ok?
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-05-16, 23:38   

U mnie jest tak samo podpięte jak u Ciebie i u wszystkich innych w cruzie czyli zegar wskazuje temperaturę płynu chłodniczego a nie oleju. Zobacz jaka jest różnica w oznaczeniach takich zegarów na obrazkach.



I nie chodzi mi tu o to, żeby się z Tobą kłócić, bo nie mam tego silnika akurat jak widzisz w opisie profilu i może masz rację, żeby sprawdzić działanie termostatu czy się nie zacina, ale z tym, że zegary w środku wskazują temperaturę oleju to się mylisz, bo wskazują temperaturę płynu chłodniczego.
 
     
karaf4 
karaf4

Model Samochodu: Cruze kombi 1.4 T LT+
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Hamburg/Wrocław
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2015-02-01, 13:39   

Heyka. Widzę że nie ma ruchu w tym temacie więc wnioskuję że użytkownicy 1.4 turbo rozwiązali problem. U mnie również takowy występuje ale nie jest to wada termostatu jak opisał kolega " Michał Latacz" ponieważ każdy z nas już dawno przegrzał by silnik. Byłem na pierwszym przeglądzie kilka dni temu i naświetliłem temat i Niemiecki serwis Dello podszedł do sprawy dość skrupulatnie. Szczerze byłem przekonany że odeślą mnie bo tu tak jak w Polsce już właściwie nie widać banerów chevroleta. Po sprawdzeniu wszystkiego podpięciu pod kompa zrobieniu skrupulatnej ekspertyzy stwierdzili ze cały układ chłodzenia jest jak najbardziej ok ,termostat również bo na małym obiegu daleko po autostradzie bym nie zajechał, a wina leży po stronie sterownika czy czujnika który go włącza tak jakby robił to na stopień lub dwa za wcześnie w stosunku do otwarcia termostatu. I kiedy termostat się otwiera przy 105 to to wentylator już pracuje bo czujnik go włączył przy ( powiedzmy ) 102 stopniach. Na razie nic mi w aucie nie zrobili ,bo tak naprawdę nie ma to wpływu na użytkowanie , mają ustalić z centralą GM i poinformują mnie pismem co robimy dalej. Tak że czekam, a czy użytkownicy 1.4 T poradzili sobie jakoś z tym ?? ??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: