Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:47
Zmiana paska wieloklinowego.
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-08-22, 19:41   Zmiana paska wieloklinowego.

Czy ktos z was wykonal te operacje w Epice diesel ?
Sa jakies tajemnice,specjalne narzedzia.
Prosze od odpowiedz.Mam juz pasek i wybieram sie w podroz,ale przy inspekcji wzrokowej nie podoba sie mnie stary pasek,wyraznie widac jest zuzyty i za 5 tys km konczy sie jego resurs.Nie wiem czy ryzykowc jazde czy wymienic-Po pobieznym obejrzeniu widze ze jest napinacz automatyczny paska,czy cos potrzena ekstra?
Pzdr. Chepica 215.

[ Dodano: |23 Sie 2012|, o 18:59 ]
Wykonalem te operacje w godzine.
Trzeba odkrecic pokrywe plastikowa lezaca na silniku.Lepszy dostep i wiecej swiatla.
Nastepnie lewarujemy zdejmujemy lewe kolo i mamy dostep do pokrywy dolnej zaslaniajaca prawa strone silnika.Ukazuje sie nam dol kola pasowego od walu korbowego.Pod napinanczem jest wejscie na klucz 60 Torx zakladamy takowy i naciskamy w lewo do gory.Rolka jedzie do gory z calym mechanizmem i zwalnia naciag paska.Zdejmujemy stary i hop z nowym na to miejsce. Jak ktos niema pamieci technicznej to sobie narysowac jak pasek biegnie z gory /servo pompy/ do rolki prowadzacej pozniej na alternator zakreca i na kolo pasowe glowne lezace na wale korbowym z niego leci do rolki napinajacej i z powrotem do servo pompy. Po wlozeniu nowego tak zakladamy zeby caly byl na kolach gdzie dotyka wielorowkami kola,tylko winno do kawaleczka starczyc kola napinajacego.Uprzednio zakladam na nakretke walu korbowego klucz sztorcowy 24mm i przekrecam w prawo trzymajac pasek na swoim klawalku kolka docikasjacego.Po pol obrocie pasek siedzi na swoim miejscu.
Nigdy nie wolno nasuwac srubokretem paska gdyz mozna powaznie uszkodzic kord.Sprezyna sie naddaje i wpuszcza na kola pasek ktory jest odrazu naciagniety jak trzeba i na swoim miejscu.Radosc, odwrotna kolejnosc montazu i wszystko gotowe silniczek tylko mruczy.Niedlugo bede zmienail pasek rozrzadu ale w swoim czasie 90kkm.Opisze i dam znac,ten kto ma zaciecie techniczne i jako takie" zaplecze gospodarcze" mam na mysli narzedzia,podnosnik i inne to niema zadnego problemu.
Fajnie sie pracuje gdyz Epica jest wielka i wszedzie jest dopstep swobodny i sie czlek nie kaleczy.No silnik w Epice RA-420 pochodzi z ciezarowki,jest montowany w Zafira D i GB,,Cruise,Aptiva w rozny wykonaniu i w roznych mocach. Jest to jeden z najlepszych diesli na swiecie wykonanych tylko w roku 2004 w 16mln sztuk.Mam na mysli zestaw blok i glowica z kazdym rokiem sa nowe systemy sterujace.
Pzdr.Chepica 215
P.S" Nie wyrzucac starego paska ,gdyz mozna na nim swobodnie ciagnac drugie auto z jakies tam opresji."
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: