Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z okolic głowicy
Autor Wiadomość
berza 

Model Samochodu: Lacetti 2004 hatchback 1.4 lpg
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2012-12-23, 08:54   Wyciek oleju z okolic głowicy

Witam. Mam prośbe o pomoc. Patrząc na głowice od strony akumulatora tj. na róg głowicy, jest tam jakaś naklejka z kodem kreskowym i w tym miejscu pojawił mi się olej który ścieka po łaczeniu silnika ze skrzynią i leci sobie na dół i kapie. Boje się że to uszczelka pod głowicą, choć płynu nie ubywa ani nie przybywa. Miał z Was ktoś taki problem?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-12-23, 12:51   

berza, zrób fotkę tego miejsca i pokaż.
 
     
berza 

Model Samochodu: Lacetti 2004 hatchback 1.4 lpg
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2012-12-23, 14:16   

ok. Tyle że to wczoraj powycierałem. Jak tylko znowu "nacieknie" zaraz wrzuce fotke. Dzięki za zainteresowanie.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-12-25, 13:26   

berza napisał/a:
ok. Tyle że to wczoraj powycierałem. Jak tylko znowu "nacieknie" zaraz wrzuce fotke. Dzięki za zainteresowanie.

Zaznacz na tej fotce o które miejsce Ci chodzi - http://imageshack.us/phot...44/silnikn.jpg/


Prawdopodobnie jest to uszczelka pod pokrywą zaworów (zdarza się w lacetti) - był temat na forum ;-)
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
berza 

Model Samochodu: Lacetti 2004 hatchback 1.4 lpg
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2012-12-28, 18:02   

Przegoniłem auto przez Święta i okazało się że to nie olej tylko płyn chłodniczy. Wypłukiwał resztki oleju po wycieku z uszczelki pod pokrywą zaworów i inne syfy dlatego zasugerowałem się że to olej. W układzie chłodzenia mam płyn Prestone. Kupiłem uszczelniacz tej samej firmy i wlałem do obiegu. Wyciek zniknął. Tyle że w zborniku wyrównawczym zrobił mi się żur z kożuchem. Producent twierdzi że można ten uszcelniacz stosować nawet miedzy wymianami płynu jako środek zapobiegający ewentualnym wyciekom. Martwi mnie ten syf w płynie. Miał ktoś z Was doczynienia z podobnym albo tym samym uszczelniaczem? Czy tak ma być? Bo nie wiem czy szybko płukać i usuwać go z układu, choć niby pomógł. Na fotce zaznaczyłem miejsce wycieku. http://www56.zippyshare.com/v/67531713/file.html
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-12-29, 23:59   

berza, Mi to tak trochę wygląda na połączeniu silnik-skrzynia, ale to może wina foto-EDIT: doczytałem, to spływa po łączniu.
Szkoda, że nie masz foto tak jakby "od dołu" co tam cieknie.

Co do płynu to mam pytania:
Czy pod korkiem wlewu oleju jest jakaś maź (tzw. majonez)?
Czy w czasie pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym można zaobserwować "gazowaniu" płynu?
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
berza 

Model Samochodu: Lacetti 2004 hatchback 1.4 lpg
Wiek: 47
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2012-12-30, 11:31   

Seba, Twoje pytania idą w kierunku usczelki pod głowicą. Wykluczyłem ten problem. Miejsce wycieku jest jak pisałem wcześniej przy takiej naklejce z kodem kreskowym. Może to być to przypadkowe miejsce zbierania się tego płynu. Tam nie ma żadnych przewodów, może leciał z innego miejsca a poprostu tu, sie zbierał. Ale po wycieku już śladu nie ma. Gorzej co z tym uszczelniaczem? Chyba że po paru setkach przejechanych sie rozprowadzi dokładnie i osad zginie.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-01-18, 18:21   

berza, Dziś podczas sprawdzania poziomu oleju, u siebie zauważyłem to samo :roll:
Dodatkowo zauważyłem, że oleju jest troszkę mniej niż zwykle - było na minimum.

Więc przyłączam się do pytania - "Co to przepuszcza ten olej?"

Foty:




[ Dodano: 2013-01-19, 17:15 ]
Dziś dolewałem oleju i zajrzałem dokładnie co to może cieknąć, i zastanawiam się czy nie leci to spod pokrywy zaworów, bo tam jest dość mocno mokro... drugie auto miało taki sam problem i i dopiero za 3 czy 4 podejściem udało się zrobić "porządnie" = sylikon+uszczelka + spiłowanie "tulejek" przez które wkręca się śruby. Tylko nie wiem czy w lacetti też są te tulejki.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2013-01-27, 15:04   

SebaSRS napisał/a:
Tylko nie wiem czy w lacetti też są te tulejki.


Jeśli jest tam plastikowa pokrywa zaworów to tulejki są.

 
     
konradoo 

Model Samochodu: Nubira Kombi 1.8 i 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 40
Skąd: Szczerców
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 2/13
 15%
Wysłany: 2013-01-27, 15:09   

zdejmij pokrywę plastikową, zrób zdjęcie na większy obszar z dużą rozdzielczością, by można było się przyjrzeć. Jeśli to pokrywa leje, polecam uszczelkę Victor Reinz. Miałem "oryginalną" uszczelkę made for intercars - KOREA i to było lipne. Elring też długo super nie wytrzymał. Reinz jest już dłużej niż Elring i jest ok:) nie zapeszając.
_________________
Pytają co ma Twój Chevy, nie lepiej vw?
Odpowiadam - przynajmniej mam przebieg oryginalny:)
Do pomocy bez VIN-a nie podchodź.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-02-10, 23:30   

Przyjrzałem się ostatnio, i owszem uszczelka pod pokrywą zaworów też jest wilgotna, ale raczej nie aż tak żeby kapało poniżej.

Więc ponawiam pytanie: Jakie uszczelnienie może ciec?

[ Dodano: 2013-02-11, 22:12 ]
Z sąsiedniego forum dostałem informację że to UPG, ale jeśli nie cieknie (A tylko się poci) to jeździć.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
kucio1

Model Samochodu: Lacetii 06'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Płock
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-07-19, 12:16   

Czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów są jeszcze jakieś orinig na śrubach??
Wolę się przygotować bo będę robił pod chmurką...
 
     
niczym_ryl

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 5
Skąd: lbn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-07-20, 09:44   

kucio1 napisał/a:
Czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów są jeszcze jakieś orinig na śrubach??
Wolę się przygotować bo będę robił pod chmurką...


Tak, śruby są z oringami.

Generalnie warto wyposażyć się w nowy komplet tych śrub (może ktoś podpowie skąd?), gdyż zwilżone olejem bardzo łatwo łamią się przy dokręcaniu; trzeba mocno uważać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: