Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:19
Falowanie obrotów i d?awienie po tankowaniu...
Autor Wiadomość
West
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-09, 13:44   Falowanie obrotów i dławienie po tankowaniu...

Witam wszystkich.

Chciałbym Was prosić o pomoc w związku z tym, że czytając posty na forum widzę, że macie wiedzę i doświadczenie z Chevroletami.

Mianowicie, narzeczona kupiła sobie dwa lata temu nowe Aveo rocznik 2008r. z silnikczkiem 1.2 84KM. Autko śmigało bez zarzutu przez te dwa lata, aż do wczoraj.

Wczoraj wieczorem pojechałem zatankowac. Wskazówka znajdowała się jeszcze "kapkę" ponad czerwonym polem (lampka jeszcze się nie paliła). Wlałem 10 litrów 95-tki i od tego czasu, jak przyspieszałem w drodze powrotnej do domu auto dostawało delikatnego muła. Gdy zatrzymywałem się na światłach niskie obroty były niespokojne.
Stwierdziłem, że zaobserwuję auto dzisiaj rano jadąc do pracy, ewentualnie przedmucham co nie co, jak sie rozgrzeje i zobaczę co dalej.

Dzisiaj rano już po odpaleniu wolne obroty "pracowały" bardzo nierówno. Wahania nie były znaczne (jakieś 200 obrotów może), ale zauważalne i odczuwalne - nigdy przedtem silnik nie pracowal nierówno. Podczas jazdy gdy ledwo operuję pedałem gazu i pozwalam autku przyspieszać nautralnie, nic się nie dzieję, ale gdy przycisnąłem żeby wszedł na obroty zaczął się delikatnie dławić i zamiast równo, jednostajnie przyspieszać nagle w pewnym momencie przystaje np. na 3tys obrotów jakby coś go tłumiło po czym idzie dalej i znów dławienie.

Wiem, że potencjalnych przyczyn może być sporo, ale jakimś trafem zaobserwowałem to wszystko po zalaniu paliwa (zawsze tankowałem na stacji BP, tym razem też). Może to akurat dzieny zbieg okoliczności i przyczyną może być co innego.

Przeglądy/badania techniczne robione regularnie w serwisie zgodnie z terminami i gwarancją nic wcześniej nie wykazywały złego. W ten weekend kolejny coroczny przegląd, więc zobaczymy czy coś znajdą, ale chciałem Was zapytać o opinie, bo to różnie bywa z opiniami mechaników.

Z góry dzięki za jakiekolwiek komentarze.
Maciej
 
     
robchor 

Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 58
Skąd: Warmia
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-02-09, 14:08   

Ja bym spuścił te kilkanaście litrów (jakimś wężykiem powinno się zassać) i nalał świeżego paliwa. Może było brudne (końcówka w zbiorniku na stacji).

Pytanie może głupie, ale nie zalałeś czasem ON?? Czasami zdarza się, że na dystrybutorze jest zamieniony "pistolet", chociaż ten ma akurat grubszą końcówkę, łatwiej zatankować odwrotnie (mój znajomy kiedyś zatankował 40 l PB95 do diesla :mrgreen: )
_________________
Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-09, 15:09   

To jest to samo, objawy identyczne, co miałem jeden raz (po ponownym odpaleniu wszystko ok) w półrocznym Aveo z tym samym silnikiem.
Wezwałem Assistance nawet, ale po ich przyjeździe auto odpaliło normalnie. I nie wiem co jest tego przyczyną, ale na pewno nie paliwo - stawiałbym na jakieś styki, świece czy coś - nie mam pojęcia. Ale objaw był z tymi 3000 obr. identyczny i jakby nie palił na 1 cylinder.
 
     
West
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-09, 19:14   

Okazało się, że dzisiaj po odpaleniu auta w drodze powrotnej do domu z pracy samochód zaczął gwałtowniej się dławić, ciężko przyspiesza i po kilkuset metrach zapalił się "check engine". Mysłałem, że to faktycznie wina paliwa i wlałem prawie do pełna paliwa na innej stacji. Niestety poprawy nie widzę...

Co prawda już obroty nie falują (może kwestia rozgrzania silnika), ale przy przyspieszaniu jest po prostu tragedia - "nie jedzie", trzęsie się, ledwo napędza. Jutro czym prędzej jadę na przegląd, więc dowiem się co jest nie tak.

Dzięki Panowie za komentarze.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-09, 19:37   

Daj znać co ustalą w serwisie, gdyby ktoś jeszcze miał taki problem to zawsze jakieś wskazówki sie przydadzą:)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-09, 19:52   

West, miałem prawie podobnie. Umyłem przepustnicę i zawory po przez dolot i problem znikł.

Tym myłem: http://www.tunap.com/pl/o...dukty/p133.html

Problem w Aveo z ciasno spasowanymi zaworami które się podwieszają z racji nagaru itp to problem powszedni :-D przerywanie szarpanie wypadanie zapłonów itp itd.

Ten też jest dobry i tańszy od Tunapa: http://www.wynns.pl/top/d...ION%20POWER.php
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-02-09, 21:30   

West napisał/a:

Co prawda już obroty nie falują (może kwestia rozgrzania silnika), ale przy przyspieszaniu jest po prostu tragedia - "nie jedzie", trzęsie się, ledwo napędza.


Miałem bardzo podobnie. Dodatkowo auto kopciło z rury wydechowej i check wariował (migał-nie migał). Jazda w takim stanie nie jest zalecana bo można zniszczyć katalizator. U mnie powodem był uszkodzony przewód wysokiego napięcia i oczywiście praca silnika na 3 cylindrach.
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-09, 21:37   

A u mnie nic nie migało z kontrolek. No to qrna tyle przypadków było (może nie identycznych w 100%, ale w większości objawów jednak zbieżnych!), a nikt nic nie wie? Nikt nie doszedł do przyczyny?
ASO nie wie, udaje, że nie wie czy jak?
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-02-10, 11:17   

Jak to nikt nie doszedł? Wszyscy przecież wyeliminowali przyczynę swoich dolegliwości w podobnych przypadkach opisując na forum co zrobili. Ileż razy można pisać to samo?
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2011-02-10, 11:23   

Do przyczyn wymienionych przez kolegów wyżej może dojść jeszcze silniczek krokowy, z którym miałem problem w poprzednim wozie.
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-02-10, 12:25   

Nasze bryki ponoć nie mają silniczka krokowego - pan w ASO mnie tak pouczył.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2011-02-10, 14:23   

a jak jest sterowana przepustnica jak nie dotykasz pedalu przyspieszenia ? tzn za pomoca czego ?
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-10, 14:28   

Jak przepustnica nie jest sterowana mechanicznie linką pedału gazu, to jest sterowana pedałem gazu, który jest elektronicznym potencjometrem: coś jak głośność w radiu (tylko wygląda jak pedał gazu). Od pedału idą wtedy kabelki a nie linka.
Czyli - nikt nic nie wie.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2011-02-10, 14:31   

mowisz ze nie ma silnika krokowego ale gdy nie dotykasz gazu to w przepustnicy cos wpuszcza powietzre zeby silnik parcowal - czy to nie jest jakis silniczek krokowy ktory otrzymuje rozkaz z komputera ile powietrza ma wpuscic na biegu jalowym ?
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
chevi1

Model Samochodu: aveo 1.2 16v
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 156
Skąd: warszawa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 14/25
 56%
Wysłany: 2011-02-10, 14:40   

Moje doświadczenia są takie, przy około 9000tys km. Odpalam samochód rano, a tu trzesie kabiną, pali tak jak na 3 garach, zgasilem. Nastepnie odpalił normalnie.Za ok 1 mieś wsiadłem do auta kt. uprzednio jedziłem cały dzien termometr cepl silnika- 50 stop. Kreciłem z 5 razy. zapalił - drgania i check engine, wymienili czujniki, wałka rozrz. i połozenia wału. Od tamtej pory ponad rok spokoju, ale...sytuacja kiedy pozostawiam rozgrzany samochód , wracam po godzinie i nie moge odpalic .2 lub 3 razy miała jeszcze miejsce. ps. servis rozkłada rece
_________________
chevrolet aveo II 1.2 16v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: