Zakup Lacettiego na co zwróci? uwag? |
Autor |
Wiadomość |
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-01-16, 03:31 Zakup Lacettiego na co zwrócić uwagę
|
|
|
Witam bardzo poważnie rozważam zakup Lacettiego jednak mam parę pytań, dokładnie to proszę o pomoc na co zwrócić uwagę podczas zakupu (mój wybór to Lacetti z 2006 roku) podobno w tych autkach jest problem z tylnym zawieszeniem (rdza) napiszcie coś więcej o tym i jak to rozpoznać przy zakupie.
Autko którym jestem zainteresowany to egzemplarz od dealera Opel/Chevi i oni (egzemplarz pracowników serwisu).
Na razie nie zaprzeczyli mi prosto w oczy, że plastiki trzeszczą xD
Jestem zmuszony na szybko zakupić pojazd ponieważ mój były (Fiat Marea Weekend) został doszczętnie skasowany przez niedobrego niemieckiego Pasata no i mam dylemat czy kupić A4 lub Passata w rocznikach około 1999 czy 2006 Chevi. Rocznikowo lepiej Chevi ale nie licząc wyglądu który przypadł mi i żonie do gustu nic o tym pojeździe nie wiem.\
Dlatego proszę piszcie co wiecie i na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
pozdrawiam |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-16, 18:34
|
|
|
Co do zawieszenia to trudno o diagnozą online Ja bym proponował wizytę na najbliższej Stacji Kontroli Pojazdów - sprawdzą Ci czy mocowanie zawieszenia ok, sprawność zawieszenia itp, zapłacisz od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych i masz pełny obraz sytuacji. Z tego co obserwuję to używane samochody sprzedawano przez ASO są w dość przyzwoitym stanie, ale droższe ok 10-15% od "okazji komisowych".
Co do audi, vw nastoletnich ja bym sobie odpuścił...Zawieszenie wielowahaczowe nie wytrzymuje próby na polskich drogach a remont kompletny to ok 2-2,5tys zł. Popularność wśród amatorów cudzej własności również spora. Jeśli dodamy dotego przekręty handlarzy to całość nie wygląda imponująco |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-01-16, 18:43
|
|
|
A jaki slinik? Jaka wersja?
Nalepiej jechać na SKP jak kolega wyżej napisał, jeszcze można jechać na kompa bo ten rocznik miał problem z check engine, u mnie pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.
Zobacz na dźwignię otwierania wlewu paliwa, pewnie będzie zardzewiały wiec albo sie targuj, albo niech może wymienią za free?
Skrzypienie siedzeń warto sprawdzić bo u mnie po 3 latach eksploatacji i 4 od produkcji już strasznie trzeszczą.
Ciekawi mnie czy dealer wymianiał olej i inne płyny na czas bo w książke może wpisywał ale nic nie było robione.
My mieliśmy jeszcze problem z pękającymi klamkami (wymienili na gwarancji) więc radze abyś sprawdził czy nie ma (nawet delikatnych) pęknięć. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-01-16, 19:17
|
|
|
benny86 napisał/a: | Co do zawieszenia to trudno o diagnozą online Ja bym proponował wizytę na najbliższej Stacji Kontroli Pojazdów - sprawdzą Ci czy mocowanie zawieszenia ok, sprawność zawieszenia itp, zapłacisz od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych i masz pełny obraz sytuacji. Z tego co obserwuję to używane samochody sprzedawano przez ASO są w dość przyzwoitym stanie, ale droższe ok 10-15% od "okazji komisowych".
|
1.6 benzyna (centralny zamek, alarm,ABS,2x pp,klima manualna,elektryczne szybki 2x,wspomaganie, reg. kierownicy + fotel, radio z CD, lakier metalik bym ją zaraz do gazu wsadził w Marei miałem STAG4 w silniku 1.6 16V i bardzo dobrze się sprawdzał 90 tyś. i co 30 tyś. wymieniane świece NGK, kable NGK(tak dla przezorności), filtr powietrza.
Jutro albo we wtorek się dowiem czy dadzą autko na SKP. Siedziałem w nim i nie skrzypiało mimo mojej 120 kg wagi.
A i tu pytanko w Marei (miałem 2 fotele kierowcy) mojej wagi nie wytrzymywał siłownik wysokości fotela, co wsiadałem musiałem z 2-3 centymetry podnieść fotel jak to tu wygląda? |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-16, 21:51
|
|
|
z tego co slyszalem silnik 1,6 jest lepszym silnikiem w chavrolecie ale zawieszenie (szczególnie przednie - lacznik stabilizatora) jest dosc slabym punktem lecceti do tego dość czesto nalezy zmieniac pasek rozrzadu- co 60 kkm - tak jak w starych oplach |
Ostatnio zmieniony przez nadamus 2011-01-16, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-01-16, 21:53
|
|
|
nadamus napisał/a: | z tego co slyszalem silnik 1,6 jest lepszym silnikiem w chavrolecie ale zawieszenie (szczegulnie przednie - lacznik stabilizatora) jest dosc slabym punktem lecceti |
W Fiacie co 40 tyś. wymiana wahaczy + łączniki przód jak jest porównywalnie to dam radę. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-01-16, 22:07
|
|
|
No to porównywalnie, w lacku u mnie 1,4 i 45kkm i łącznik był do wymiany. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-01-16, 22:22
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | No to porównywalnie, w lacku u mnie 1,4 i 45kkm i łącznik był do wymiany. |
Wymiana samego łącznika to20 min. roboty i koszt niski gorzej jak jeszcze masz wahacz do zrobienia. |
|
|
|
|
|