?ci?ganie a ko?a |
Autor |
Wiadomość |
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-16, 16:00 Ściąganie a koła
|
|
|
Witam,
mam problem, wymieniałem koła na letnie i teoretycznie wszystko było ok, ale najwidoczniej musiałem zamienić koła i teraz może ktoś się orientuje czy będzie to lewa strona czy prawa ? A ściąga podczas jazdy na lewo, a w trakcie hamowania w lewo. To tak jak zauważyłem.
Czy można np. poznać po zużyciu bieżnika ? Niestety felgi umyłem przed założeniem i po zabrudzeniu nie poznam teraz, która była przednia, a która tylna. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-04-16, 17:17
|
|
|
Zobacz ręką wyząbkowanie, czy w ta samą stronę jest na lewych i prawych kołach. |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-16, 18:39
|
|
|
esjot napisał/a: | Zobacz ręką wyząbkowanie, czy w ta samą stronę jest na lewych i prawych kołach. |
Ale mam opony kierunkowe, więc tylko mogłem pomylić przód z tyłem. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-04-16, 19:23
|
|
|
dokładnie. Teraz możesz mieć na jednej osi jedną wyząbkowaną oponę i jedną nie. Więc jest różnica w tarciu. Wiem, to bo sam kiedyś tak zrobiłem |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-17, 08:11
|
|
|
esjot napisał/a: | dokładnie. Teraz możesz mieć na jednej osi jedną wyząbkowaną oponę i jedną nie. Więc jest różnica w tarciu. Wiem, to bo sam kiedyś tak zrobiłem |
W sumie to mam jeszcze szum jakiś dziwny, na zimówkach tego nie było. No nic muszę jakoś pomierzyć bieżnik, bo innej rady chyba nie ma ? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-04-17, 09:22
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: | No nic muszę jakoś pomierzyć bieżnik, |
Bardziej niż pomierzyć, to wystarczy przejechać ręką po bieżniku i sprawdzić wyząbkowanie |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-17, 11:53
|
|
|
esjot napisał/a: | XaRaDaS napisał/a: | No nic muszę jakoś pomierzyć bieżnik, |
Bardziej niż pomierzyć, to wystarczy przejechać ręką po bieżniku i sprawdzić wyząbkowanie |
Wyząbkowana bardziej powinna być tylna opona ? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-04-17, 12:10
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: | Wyząbkowana bardziej powinna być tylna opona ? |
w lacettim tak |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-17, 13:00
|
|
|
No to na mój gust wychodzi że prawa strona zamieniona, bo przednia opona jest właśnie bardziej wyząbkowana i też mi się tak wydawało z felgą.
A wracając do pytania czy można jakoś ustalić po tym jak znosi auto, która strona jest walnięta ? |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
|