Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-01-12, 23:10
Akumulator w Cruze i Orlando
Autor Wiadomość
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
  Wysłany: 2012-12-01, 18:14   Akumulator w Cruze i Orlando

Padł mi akumulator po postoju 6 dniowym

Ostatnio wiele rzeczy podłączałem, wiec nie byłem zdziwiony ze go rozładowałem. Ale aku był naładowany w 100% i teraz ZONK po 6 dniach postoju na parkingu.

Moje pytanie jaki jest akceptowalny pobór prądu w stanie spoczynku? U mnie pokazuje cos tak jakby 0,03A. Nigdy nie pamiętałem tej warosci jaka jest w samochodzie.
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-12-01, 20:01   

a masz alarm?,radio z tego co wiem to ci się wyłącza całkiem tak(jedne są w stanie czuwania i czerpią prąd)
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-12-01, 20:09   

user_01 napisał/a:
U mnie pokazuje cos tak jakby 0,03A


30mA (wartość prawidłowa) upływności nie jest w stanie rozładować w pełni sprawny i naładowany akumulator nawet w miesiąc tak więc zalecam przeprowadzenie testu akumulatora. Podjedź do kogoś kto ma tester i będziesz od razu wiedział.

Jakie jest napięcie w stanie spoczynku?
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-01, 20:16   

Marco napisał/a:
user_01 napisał/a:
U mnie pokazuje cos tak jakby 0,03A


30mA (wartość prawidłowa) upływności nie jest w stanie rozładować w pełni sprawny i naładowany akumulator nawet w miesiąc tak więc zalecam przeprowadzenie testu akumulatora. Podjedź do kogoś kto ma tester i będziesz od razu wiedział.

Jakie jest napięcie w stanie spoczynku?


Zobacze juro, jak sie bedzie zachowywac. Jak nie to serwis.
 
     
AdamT

Model Samochodu: 3210
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 79
Skąd: 123
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2012-12-01, 22:17   

Pobór wygląda na prawidłowy. Raczej będzie to problem z samym akumulatorem.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-02, 16:36   

AdamT napisał/a:
Pobór wygląda na prawidłowy. Raczej będzie to problem z samym akumulatorem.


Napiecie po naladowaniu to 13,21V a po 4 godzinach to juz 12,7V
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-12-02, 18:18   

Napięcie 12,7V w stanie spoczynku jest jak najbardziej prawidłowe. Teraz jest tylko pytanie czy ten akumulator trzyma pojemność i jak on się zachowuje pod obciążeniem.

Podjedź gdzieś kto ma tester i niech przeprowadzi badanie stopnia naładowania i zdolności rozruchowej bo inaczej tego nie sprawdzisz.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-03, 20:33   

Marco napisał/a:
Napięcie 12,7V w stanie spoczynku jest jak najbardziej prawidłowe. Teraz jest tylko pytanie czy ten akumulator trzyma pojemność i jak on się zachowuje pod obciążeniem.

Podjedź gdzieś kto ma tester i niech przeprowadzi badanie stopnia naładowania i zdolności rozruchowej bo inaczej tego nie sprawdzisz.



Wizyta w serwisie i akumulator do wymiany. Niestety trzeba czekać bo chyba nawet na magazynie nie ma.
 
     
sekator 
sekator :-)

Model Samochodu: Orlando
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2012-12-05, 00:35   

user_01 napisał/a:
AdamT napisał/a:
Pobór wygląda na prawidłowy. Raczej będzie to problem z samym akumulatorem.


Napiecie po naladowaniu to 13,21V a po 4 godzinach to juz 12,7V


Jak po 4h ma 12,7 to znaczy, że albo coś pobiera prąd albo padł, prawidłowo powinno być w okolicy 13V a 12,7 to chyba w mrozy albo po kilku miesiącach składowania :-|
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-12-05, 08:00   

sekator, koledze oberwała się cela a w tym przypadku dyskusja o 300mV różnicy nie ma już sensu. Proszę też brać pod uwagę tolerancję błędu pomiaru ±2%.

Ogółem przyjmuje się że napięcie w stanie spoczynku powyżej 12,5V jest napięciem prawidłowym.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-14, 20:15   

Marco napisał/a:
sekator, koledze oberwała się cela a w tym przypadku dyskusja o 300mV różnicy nie ma już sensu. Proszę też brać pod uwagę tolerancję błędu pomiaru ±2%.

Ogółem przyjmuje się że napięcie w stanie spoczynku powyżej 12,5V jest napięciem prawidłowym.


No i kicha. Akumulator ściągnęli, ale dzisiaj zauważyli ze pobór prądu jest 0,44A, a tester w dniu dzisiejszym pokazał "akumulator dobry". Najdziwniejsze ze pobór sie zmienia, raz jest 0,03A, a przy kolejnym pomiarze znowu 0,44A.

Oczywiście starzy koledzy nie potraktowali mnie jak kolegę tylko jak klienta i powiedzieli ze w związku z tym ze radio inne, ze LEDy zainstalowane szukanie przyczyn będzie płatne.

Kurna tylko dlaczego tego nie powiedzieli tydzień temu.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-21, 00:09   

Masakra jakaś, u mnie po miesiącu nieodpalania auta przez Listopad/Grudzień, odpalił "na dotyk" 8-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-12-25, 13:22   

C77 napisał/a:
Masakra jakaś, u mnie po miesiącu nieodpalania auta przez Listopad/Grudzień, odpalił "na dotyk" 8-)

Benzyna :mrgreen: Autor tematu ma diesla
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-29, 16:34   

A no fakt, to niech się cieszy, że nie ma też systemu START/STOP :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-29, 20:07   

C77 napisał/a:
A no fakt, to niech się cieszy, że nie ma też systemu START/STOP :mrgreen:


System chyba ma blokadę jak napiecie na akumulatorze jest zbyt niskie i nie pozwala na wyłączenie silnika
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: