Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 22:59
System START-STOP
Autor Wiadomość
sobotaa

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4T
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 72
Skąd: Płock
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2014-04-22, 17:34   

Wydaje mi się że w cruzie nie ma kontrolki sprzęgła, jedynie obrotomierz ustawia się w pozycji start-stop.
 
     
Muniek 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi 1.4 T
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-04-23, 08:04   Start - Stop

Kontrolka sprzęgła się nie świeci. Obrotomierz ustawia się na pozycji Start-Stop oraz na wyświetlaczu pomiędzy zegarami wyświetla się napis Start-Stop czy coś podobnego.
 
     
wbss

Model Samochodu: TRAX
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: radom
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-04-24, 20:40   

I sprawa sie wyjasnila, na wyswietlaczu zadna kontrolka nie powinna swiecic!!!!!!!!!!!!!!
_________________
wbss
 
     
mrrocky 


Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Gdynia
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2014-04-24, 20:50   

Jest tak samo jak w Cruze, instrukcja mija sie z rzeczywistoscia ;)
Taka wizualizacja

Pierwsze zgaszenie start stop
drugi zduszenie sprzeglem ;)
 
     
Tobol 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1.4 LTZ
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2014-04-25, 09:10   

W Aveo T300 MY2013 kontrolka wciśnięcia pedału sprzęgła pokazuje wtedy gdy silnik się wyłączy a kierowca będzie próbował wrzucić bieg.
Raz się zapomniałem i do końca wrzuciłem bieg przy wyłączonym silniku ale na szczęście uruchomianie silnika podczas wciskania sprzęgła przebiegło bez żadnego problemu.
_________________
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-09-04, 07:51   

Witam

Poniższy adres dedykuję bezkrytycznym zwolennikom nowości.

http://moto.wp.pl/kat,895...l?ticaid=11585f


Pozdrawiam
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-09-06, 10:04   

zdzis.michal napisał/a:
Witam

Poniższy adres dedykuję bezkrytycznym zwolennikom nowości.

http://moto.wp.pl/kat,895...l?ticaid=11585f


Pozdrawiam


Powstaje pytanie czy przeczytałeś cały artykuł czy zasugerowałeś się pytaniem w tytule "... kłopoty?". Zabrzmiało jakby miał być krytyką tego systemu, a okazuje się, że wcale nie jest negatywnie nastawiony do Start-Stopa. :mrgreen:
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-09-07, 09:53   

Cytat:
Powstaje pytanie czy przeczytałeś cały artykuł czy zasugerowałeś się pytaniem w tytule "... kłopoty?".


Przeczytałem cały artykuł, zresztą niejeden na ten temat. W tym system opisany jest w dosyć zrównoważony sposób jednak nie odniosłem wrażenia pozytywnego nastawienia. Najlepiej sprawdza się w czasie prób na hamowni, gdzie w świadomy sposób przekłamuje się warunki jazdy rzeczywistej. Norma z założenia dopuszcza kilkuprocentowe przekłamanie na minus jak również symulowanie niewielkiego spadku terenu. O tym pisałem już kiedyś na Forum. W to doskonale wpisuje się system start-stop. Mam znajomych, którzy mają samochody wyposażone w ten sposób i jego działanie jest problematyczne w wielu warunkach. I tak nawet przy "lekkiej nodze" spalanie rzeczywiste w mieście jest ok. 1.5 - 2 l większe niż podaje producent. Poza miastem zastosowanie nie ma żadnego znaczenia. Za to zastosowanie systemu doskonale nabija kasę producentowi.

Jeśli rozpatruje się rzeczywiste oszczędności na eksploatacji samochodu, po każdorazowym uruchomieniu należałoby go natychmiast wyłączyć.

Ale każdy ma swoje zdanie i według niego ma prawo do oceny.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-09-07, 20:33   

Posiadanie tego systemu wiąże się z takimi plusami jak wzmocniony rozrusznik i lepszy akumulator. Ja jeździe Cruze z tym systemem od 4 miesięcy. Juz weszło mi w krew wyłączanie go w momencie przekraczania kluczyka, ale dziś stojąc w mega korku sobie z niego skorzystałem. Co 2minuty podjazd o 5m i od razu człowiek docenia ten system. Wydawałoby się że odpalenie silnika bierze sporo paliwa, ale silnik 1,4t ma tak małe opory że hamowania silnikiem prawie się nie odczuwa a na postoju bierze 0,5l\h więc dawka na pewno nie musi być duża żeby zakręcic tym silnikiem.
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-09-08, 09:06   

Cytat:
Posiadanie tego systemu wiąże się z takimi plusami jak wzmocniony rozrusznik i lepszy akumulator


Jeśli już rozpatrujemy obciążenia w czasie rozruchu, to nie tylko rozrusznik i akumulator ale cały układ korbowo-tłokowy. Akumulator dobrany jest do obciążenia układu i odpowiednio do alternatora, który cały czas musi być większy i ładować większy akumulator. Rozpatrując kropelkowe oszczędności paliwa systemie start-stop, to również kosztuje zużycie. Wstrzyknięcie zwiększonej dawki paliwa na rozruch jest szkodliwe dla katalizatora. A przede wszystkim wyłączanie silnika jest skrajnie niewskazane dla turbosprężarki, którą pozbawia się smarowania na wysokich obrotach i która najbardziej jest używana właśnie w takich momentach. Zresztą zaleca się nie wyłączać silnika przed schłodzeniem sprężarki na wolnych obrotach ok. 0.5-1 min. To nie znaczy, że stojąc w potężnym korku lub przy remontach dróg sam czasami nie wyłączam silnika. Ale to ja sam o tym decyduję czy warto a nie unijny urzędas.
Sytuacja przypomina nieco czujnik wilgoci uruchamiający wycieraczki. Na razie sam potrafię zobaczyć, czy deszcz pada. A jak zachowa się układ zimą, kiedy czujnik po uruchomieniu silnika zasygnalizuje wilgoć i zacznie wymuszać uruchomienie
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-09-08, 10:05   

Z tym chłodzeniem turbosprężarki to jest ogromna przesada! Ma to znaczenie oczywiście ale po jeździe w trasie a nie w mieście... 8 lat jeżdżę autami z turbosprężarką, zrobiłem nimi kilkaset tys km i nie było problemów. Oczywiście jeśli bezpośrednio przed zatrzymaniem auta silnik był na wysokich obrotach nawet w mieście to warto chwilkę zaczekać, aż wirnik zwolni, ale stanie za każdym razem po minucie żeby ją schłodzić to rozdmuchany mit autorstwa osób, które się nie odważyły jeszcze kupić auta z turbosprężarką! Niektórzy są otwarci na nowości inni nie, tak było zawsze. Ja też nigdy nie miałem czujnika deszczu w aucie i potrafiłem sam włączać wycieraczki, ale w Cruze to mam. Po paru miesiącach już i ten system doceniam, bo włączasz w tryb auto i zapominasz o dźwigni wycieraczek. Jak przestaje padać albo wjeżdżasz w tunel przestają działać, zaczyna padać mocniej to przyspieszają, działa to niezawodnie!
Wracając do obciążenia, pamiętajmy też o tym, że na rozgrzanym silniku olej jest rozrzedzony i stawia dużo mniejsze opory, a dodatkowo po silniku ten olej jest już rozprowadzony. Nie należy tego porównywać do zimnych startów po nocy.
Alternator też działa inaczej niż w standardzie - na ekraniku pokazuje się napięcie i co ciekawe 3/4 trasy ładowanie jest na poziomie 12,3V (podczas dodawania gazu napięcie spada, by zmniejszyć obciążenie) i wzrasta podczas hamowania silnikiem, jeśli napięcie akumulatora tego wymaga!
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-09-08, 10:53   

Cytat:
Ma to znaczenie oczywiście ale po jeździe w trasie a nie w mieście...


Na trasie z reguły jedzie się na wysokim biegu i niższych ustalonych obrotach, więc turbo nie ma tak dużego znaczenia. Turbo podnosi moment obrotowy w dolnym zakresie, co właśnie pomaga przy jeździe w mieście i na niskim biegu przy częstych ruszaniach i dodawaniach gazu. Może teraz jest inaczej i się mylę. Turbina dla benzyniaka ma ok 200 obr/min więcej niż w dieslu, więc wymagania schłodzenia są bardziej rygorystyczne.
Mówiąc po przeciążeniach rozruchowych mam na myśli rozpoczęcie ruchu obrotowego i przezwyciężenie obrotowego momentu bezwładności w czasie uruchomienia ze stanu spoczynku, który jest całkiem pokaźny a nie tylko oporów tarcia. Praw fizyki się nie przeskoczy.
Nie jestem przeciwnikiem stosowania nowości w samochodzie, ale tych, które rzeczywiście mają sens a nie służą nabijanie kasy producentowi i ASO.
Zresztą jak już omawiamy tematykę, to nawet naprawdę niezbędny układ ABS też w niektórych przypadkach może być niebezpieczny i dlatego kiedyś była możliwość jego wyłączenia a obecnie już nie. Są to wprawdzie bardzo rzadkie przypadki, ale są i tu wymagane jest myślenie.
Sądzę, że nie ma potrzeby kontynuowania tematu, każdy zwraca uwagę na inne aspekty do niego należy wybór jak poprzednio pisałem.

Pozdrawiam
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-09-08, 11:40   

Spaliny silnika benzynowego mają wyższą temperaturę niż Diesla, stąd wyższe temperatury. Jednak chociażby w 1,4T turbosprężarka jest dodatkowo chłodzona cieczą, w Dieslu tego nie ma. W trasie mimo, że masz niskie obroty (bo wysoki bieg) to jednak musisz pokonać ogromne siły oporu powietrza, stąd żeby utrzymać stałe obroty musisz i tak dać znacznie większą dawkę paliwa niż turlając się od świateł do świateł w mieście. Spalanie jest mniejsze w trasie bo przelicza się je na jednostkę drogi (/100km) a nie czasu. Dlatego na postoju pojawia się 99l/100km, mimo że dawka paliwa jest znikoma. Gdyby to przełożyć na jednostkę czasową to znacznie mniej (ilościowo) spalisz paliwa w godzinę jazdy z 2000obrotów na 2 biegu niż na 5-tym. Stąd im większa dawka w tej samej jednostce czasu, tym większa temperatura silnika. Dlatego np. Diesel w zimie w mieście nie raz potrzebuje i 15-20km żeby złapać pełną temperaturę, a w trasie w tych samych warunkach zrobi to po 5km... Turbosprężarka od samego kręcenia się nie grzeje tylko przede wszystkim od spalin, które ją napędzają.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-09-08, 12:23   

Po za tym teraz turbosprężarki nie dość, że są chłodzone cieczą to również po wyłączeniu silnika jest podtrzymywane ciśnienie oleju i sprężarka jest przez jakiś czas jeszcze smarowana olejem.
Ale pawelwaw84 w ciągu godziny na 5 biegu na 2000 tyś. obrotów spalisz dużo mniej paliwa niż przez godzinę przy tych samych obrotach na 2 biegu i nie ma tu nic to rzeczy nawet opór powietrza. Popatrz sobie na chwilowe spalanie na 2 biegu a na 5 przy tych samych obrotach. Na 5 będzie dużo niższe z powodu zupełnie innego przełożenia skrzyni biegów.
I ostatnio widziałem nawet chyba w nowych VAGach rozwinięcie systemu start/stop, że działa on również w momencie gdy toczymy się bez gazu. Czyli dojeżdżamy na luzie do świateł i silnik gaśnie mimo, że cały czas jedziemy! I tak samo działa to na trasie. Tutaj jeszcze jest też kwestia skrzyni biegów, bo nowoczesne automaty przy jeździe z górki potrafią wrzucić na luz i w tym momencie też ten system może zadziałać, gdzie przy prędkości np 100 km/h gaśnie nam silnik :-o
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-09-08, 12:33   

rafic napisał/a:

Ale pawelwaw84 w ciągu godziny na 5 biegu na 2000 tyś. obrotów spalisz dużo mniej paliwa niż przez godzinę przy tych samych obrotach na 2 biegu i nie ma tu nic to rzeczy nawet opór powietrza. Popatrz sobie na chwilowe spalanie na 2 biegu a na 5 przy tych samych obrotach. Na 5 będzie dużo niższe z powodu zupełnie innego przełożenia skrzyni biegów.


Właśnie NIE!!!
-Przyjmijmy że na II biegu przy 2000obr. jedziesz 33km/h, zatem w czasie godziny przejedziesz 33km przy wyższym spalaniu 10l/100km.
Spalisz zatem 3,3litra paliwa w godzinę!

-Przyjmijmy, że na V biegu przy 2000obr. jest na liczniku 100km/h, a spalanie jest sporo niższe, bo tylko 6l/100km.
W ciągu godziny zrobisz jednak 100km i spalisz 6 litrów paliwa czyli 2 razy więcej niż jadąc na II biegu!!!!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: