Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-22, 11:10
Cruzakowe ciekawostki
Autor Wiadomość
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-07, 11:12   

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
Chętnie posłucham jakie mam wspaniałe auto :D

Nie podpuszczaj mnie, bo zacznę Cie wypytywać o gorsze prowadzenie HB w zakręcie względem SED,
która to kwestia wymaga wyjaśnienia i potwierdzenia :twisted:

Niestety - nie mam porównania. Mogę tylko o HB pisać.
Pozdr :)
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4820/4853
 99%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-07, 12:40   

To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB? :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-07, 12:45   

Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.

Był czas kiedy regularnie robiłem kursy kasujące punkty i balansowałem na krawędzi.
Zmądrzałem. A od 2 lat jeżdżę zgodnie z przepisami (naprawdę - nawet po mieście).

A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością ;)
_________________
KAI
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-08, 00:12   

Dlaczego odnoszę wrażenie że "Młodość ma swoje prawa"? :lol: :lol: :lol:
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-08, 16:39   Euro NCAP Chevrolet Cruze

Dla wszystkich, którzy jeszcze nie widzieli:

http://www.euroncap.com/files/376_datasheet.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=V3eddfbBzWA

Liczba gwiazdek Euro NCAP: 5

Ochrona dorosłych: 96 proc.
Ochrona dzieci: 84 proc.
Ochrona pieszych: 34 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.

Co do pieszych to słabo. Najbardziej narażona miednica dorosłego lub głowa dziecka - jeżeli dobrze zrozumiałem.

W systemach obniżyli za brak Speed Limitation Assistance - przyznam, że nie do końca wiem o co chodzi.
_________________
KAI
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-08, 17:41   

Wg Euro NCAP chodzi o ogranicznik prędkości, uniemożliwiający przekroczenie zadanej przez kierowcę prędkości bądź też sygnalizację przekroczenia tej prędkości.
Wjeżdżasz w zabudowany, ustawiasz wartość na 50km/h i niezależnie od wciśnięcia gazu samochód rozpędzi się do max 50km/h - lub zacznie Ci sygnalizować przekroczenie 50km/h.
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-08, 18:37   

Trochę mnie to dziwi - jako kryterium bezpieczeństwa w osobówkach.
Od utrzymywania prędkości jest tempomat. A ogranicznik wydaje mi się bardziej sensowny do przewozów masowych.
_________________
KAI
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-08, 18:59   

Bardziej chodzi o stosowanie się do tymczasowego ograniczenia prędkości aniżeli ograniczenie max prędkości. Coś na zasadzie: masz zabudowany czyli "50". Ale znak wskazuje 40. Więc ustawiasz na 40 i już się nie przejmujesz, nie musisz tego pilnować. Ewentualnie, zakładasz dojazdówkę z limitem 80km/h, ustawiasz sobie system na 80 i Ci tego elektronika pilnuje. To raczej w tych kategoriach należy postrzegać. Taka trochę pierdółka. W Mercedesie jest takie rozwiązanie, nie pamiętam jak to nazwali, obsługiwane jest tą samą dźwigienką co tempomat i skutecznie uniemożliwia przekroczenie zadanej prędkości. Oczywiście kickdown wymusi przekroczenie.
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-08, 19:04   

Kurde. No nie widzę różnicy pomiędzy tym co piszesz a tempomatem.
Też mogę sobie ustawić 80 albo 50 i nie pilnować.
_________________
KAI
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-08, 19:16   

Tempomat ustawiasz na utrzymanie zadanej prędkości. A taki ogranicznik na nieprzekraczanie zadanej prędkości. Ot, cała różnica. Nie mówię że to ma jakiś większy sens, po prostu jest. Albo np opony zimowe z niższym indeksem prędkości - ustawiasz na daną prędkość i masz ograniczenie/sygnalizację.
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4820/4853
 99%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-10, 15:55   

KAI napisał/a:
Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.

A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością ;)


A po autostradach jeździłeś już tak?
Chyba każda autostrada ma jakiś zakręt? :mrgreen:
Poza tym nie chodzi o jazdę z niebezpieczna prędkością czyli na krawędzi,
ale zwyczajnie o prowadzenie w ciasnym łuku przy chociażby 100-120?
Musisz się pilnować? :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-10, 19:21   

Nie mam problemów.
Ale porównanie mam takie, że wcześniej jeździłem Fordem Focusem Kombi z 2000 roku ;)

Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam.

Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości?
_________________
KAI
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-12-12, 22:45   

C77 napisał/a:
To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB?


Ja mam sedana i ostatnio zajechałem na duży plac żeby się poślizgać na śniegu, niestety z włączoną TC samochód bardzo dobrze się spisywał się w zakrętach i nie pozwolił na latanie bokiem byłem pełen podziwu jak elektronika potrafi korygować tor jazdy.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
milosh 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 1/19
 5%
Wysłany: 2012-12-13, 22:21   

Kolejne porównanie Cruza, tym razem z Civikiem - klik
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4820/4853
 99%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-17, 14:08   

KAI napisał/a:
Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam.


Heh, tutaj nie chodzi o opinie eksperta, ale o subiektywne wrażenia z jazdy,
które powinny wystarczyć do wyrobienia własnego zdania :-)

KAI napisał/a:
Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości?


Ja nie wiem czy prowadzi się lepiej, próbuje to ustalić.
A ewentualnych powodów może być kilka.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: