Przesunięty przez: C77 2013-02-22, 11:10 |
Cruzakowe ciekawostki |
Autor |
Wiadomość |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-07, 11:12
|
|
|
C77 napisał/a: | KAI napisał/a: | Chętnie posłucham jakie mam wspaniałe auto |
Nie podpuszczaj mnie, bo zacznę Cie wypytywać o gorsze prowadzenie HB w zakręcie względem SED,
która to kwestia wymaga wyjaśnienia i potwierdzenia |
Niestety - nie mam porównania. Mogę tylko o HB pisać.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-07, 12:40
|
|
|
To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-07, 12:45
|
|
|
Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.
Był czas kiedy regularnie robiłem kursy kasujące punkty i balansowałem na krawędzi.
Zmądrzałem. A od 2 lat jeżdżę zgodnie z przepisami (naprawdę - nawet po mieście).
A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
indyk

Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-08, 00:12
|
|
|
Dlaczego odnoszę wrażenie że "Młodość ma swoje prawa"? |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-08, 16:39 Euro NCAP Chevrolet Cruze
|
|
|
Dla wszystkich, którzy jeszcze nie widzieli:
http://www.euroncap.com/files/376_datasheet.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=V3eddfbBzWA
Liczba gwiazdek Euro NCAP: 5
Ochrona dorosłych: 96 proc.
Ochrona dzieci: 84 proc.
Ochrona pieszych: 34 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.
Co do pieszych to słabo. Najbardziej narażona miednica dorosłego lub głowa dziecka - jeżeli dobrze zrozumiałem.
W systemach obniżyli za brak Speed Limitation Assistance - przyznam, że nie do końca wiem o co chodzi. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
indyk

Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-08, 17:41
|
|
|
Wg Euro NCAP chodzi o ogranicznik prędkości, uniemożliwiający przekroczenie zadanej przez kierowcę prędkości bądź też sygnalizację przekroczenia tej prędkości.
Wjeżdżasz w zabudowany, ustawiasz wartość na 50km/h i niezależnie od wciśnięcia gazu samochód rozpędzi się do max 50km/h - lub zacznie Ci sygnalizować przekroczenie 50km/h. |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-08, 18:37
|
|
|
Trochę mnie to dziwi - jako kryterium bezpieczeństwa w osobówkach.
Od utrzymywania prędkości jest tempomat. A ogranicznik wydaje mi się bardziej sensowny do przewozów masowych. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
indyk

Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-08, 18:59
|
|
|
Bardziej chodzi o stosowanie się do tymczasowego ograniczenia prędkości aniżeli ograniczenie max prędkości. Coś na zasadzie: masz zabudowany czyli "50". Ale znak wskazuje 40. Więc ustawiasz na 40 i już się nie przejmujesz, nie musisz tego pilnować. Ewentualnie, zakładasz dojazdówkę z limitem 80km/h, ustawiasz sobie system na 80 i Ci tego elektronika pilnuje. To raczej w tych kategoriach należy postrzegać. Taka trochę pierdółka. W Mercedesie jest takie rozwiązanie, nie pamiętam jak to nazwali, obsługiwane jest tą samą dźwigienką co tempomat i skutecznie uniemożliwia przekroczenie zadanej prędkości. Oczywiście kickdown wymusi przekroczenie. |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-08, 19:04
|
|
|
Kurde. No nie widzę różnicy pomiędzy tym co piszesz a tempomatem.
Też mogę sobie ustawić 80 albo 50 i nie pilnować. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
indyk

Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 50 Skąd: Łódź
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-12-08, 19:16
|
|
|
Tempomat ustawiasz na utrzymanie zadanej prędkości. A taki ogranicznik na nieprzekraczanie zadanej prędkości. Ot, cała różnica. Nie mówię że to ma jakiś większy sens, po prostu jest. Albo np opony zimowe z niższym indeksem prędkości - ustawiasz na daną prędkość i masz ograniczenie/sygnalizację. |
_________________ Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-10, 15:55
|
|
|
KAI napisał/a: | Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.
A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością |
A po autostradach jeździłeś już tak?
Chyba każda autostrada ma jakiś zakręt?
Poza tym nie chodzi o jazdę z niebezpieczna prędkością czyli na krawędzi,
ale zwyczajnie o prowadzenie w ciasnym łuku przy chociażby 100-120?
Musisz się pilnować? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-10, 19:21
|
|
|
Nie mam problemów.
Ale porównanie mam takie, że wcześniej jeździłem Fordem Focusem Kombi z 2000 roku
Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam.
Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości? |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-12-12, 22:45
|
|
|
C77 napisał/a: | To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB? |
Ja mam sedana i ostatnio zajechałem na duży plac żeby się poślizgać na śniegu, niestety z włączoną TC samochód bardzo dobrze się spisywał się w zakrętach i nie pozwolił na latanie bokiem byłem pełen podziwu jak elektronika potrafi korygować tor jazdy. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
milosh

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 82 Skąd: Olkusz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-12-13, 22:21
|
|
|
Kolejne porównanie Cruza, tym razem z Civikiem - klik |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-17, 14:08
|
|
|
KAI napisał/a: | Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam. |
Heh, tutaj nie chodzi o opinie eksperta, ale o subiektywne wrażenia z jazdy,
które powinny wystarczyć do wyrobienia własnego zdania
KAI napisał/a: | Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości? |
Ja nie wiem czy prowadzi się lepiej, próbuje to ustalić.
A ewentualnych powodów może być kilka. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
|