Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning silnika 1.6
Autor Wiadomość
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2013-08-10, 10:13   Tuning silnika 1.6

W jaki sposób dodać mu koni?
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-08-10, 10:58   

A ile chcesz na to przeznaczyć pieniędzy ;-)
Bo wszystko co tanie niewiele doda, a drożej np turbo to chyba nieopłacalne (i moze byc problem z trwałością) - lepiej było kupić 1,8, albo 1,4 turbo, albo trzeba teraz zrobić swapa :evil:
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2013-08-10, 16:33   

a ile to kosztuje?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-08-10, 17:37   Re: tuning 1.6 silnika

krecik napisał/a:
w jaki sposób dodac mu koni


W tym temacie była dyskusja na temat chiptuningu 1.6
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-08-11, 21:43   

krecik napisał/a:
a ile to kosztuje?


Możesz zacząć od dolotu powietrza w oparciu o filtry K&N,
to Ci powinno dać jakieś 1-2 KM i 1NM :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
czaki163 
FSOholik


Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 226
Skąd: Gdynia
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 2/33
 6%
Wysłany: 2013-08-19, 00:45   

esjot napisał/a:
A ile chcesz na to przeznaczyć pieniędzy ;-)
Bo wszystko co tanie niewiele doda, a drożej np turbo to chyba nieopłacalne (i moze byc problem z trwałością) - lepiej było kupić 1,8, albo 1,4 turbo, albo trzeba teraz zrobić swapa :evil:


Podstawowa wersja turbo wychodzi zdecydowanie taniej niż dłubanie wolnossaka. Graty do T spokojnie można wyrwać używane w dobrej cenie. Druga rzecz...nie trzeba od razu dmuchać 1.5 bara.

Osobiście wymieniłbym silnik na C20LET lub C20XE.
_________________
"Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…"
 
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2013-11-19, 13:35   

a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-11-19, 18:18   

krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


No jasne, daje przyrost 500% mocy i 2000% momentu.

A tak na poważnie nic nie daje ;) jedynie cieńszy portfel :mrgreen:
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-19, 18:37   

krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


Filtr stożkowy ma rzeczywiście mniejsze opory, ale wbrew wszystkiemu to nie tylko to ma wpływ na moc. Silnik potrzebuje dobrze zestrojonego dolotu.
W silnikach wykorzystuje się zjawiska falowe,na które to ma wpływ m.in długość i średnica kanału dolotowego. Przy wymianie filtra (wkładki) na stożek, "niszczymy" to co zaprojektowano. Oczywiście można poprawić moc, ale potrzebne są testy na hamowni i trochę wiedzy, gdzie i jak umieścić ten filtr.
Reasumując w cywilnym samochodzie, gdzie nie będzie nikt go dodatkowo dostrajał (własnie poprzez zmianę dolotu, zmianę programu w sterowniku) moc najprawdopodobniej po prostu spadnie :(
 
     
czaki163 
FSOholik


Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 226
Skąd: Gdynia
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 2/33
 6%
Wysłany: 2013-11-19, 19:39   

esjot napisał/a:
krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


Filtr stożkowy ma rzeczywiście mniejsze opory, ale wbrew wszystkiemu to nie tylko to ma wpływ na moc. Silnik potrzebuje dobrze zestrojonego dolotu.
W silnikach wykorzystuje się zjawiska falowe,na które to ma wpływ m.in długość i średnica kanału dolotowego. Przy wymianie filtra (wkładki) na stożek, "niszczymy" to co zaprojektowano. Oczywiście można poprawić moc, ale potrzebne są testy na hamowni i trochę wiedzy, gdzie i jak umieścić ten filtr.
Reasumując w cywilnym samochodzie, gdzie nie będzie nikt go dodatkowo dostrajał (własnie poprzez zmianę dolotu, zmianę programu w sterowniku) moc najprawdopodobniej po prostu spadnie :(


Amen. :roll:
_________________
"Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…"
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-11, 12:57   Re: Tuning silnika 1.6

krecik napisał/a:
W jaki sposób dodać mu koni?


Dobra metoda aby Cruze 1.6 wreszcie zaczął ruszać z miejsca to zmienić bebechy skrzyni biegów na te od Lanosa 1.5.

Dla tych którzy jeżdżą głównie po mieście i pod nim będzie jak znalazł <spoko>

Operacja P&P <ok>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: