Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-20, 17:09
Podsumowanie po 3 latach użytkowania
Autor Wiadomość
widmod 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Kraków
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
  Wysłany: 2012-09-22, 19:22   Podsumowanie po 3 latach użytkowania

Wszystko co wystąpiło w aucie wraca.

1 Klapa bagażnika ( no ta klapa to chyba każdego z Was doświadczyła)
2 Rozładowanie akumulatora po zostawieniu przełacznika świateł na światła mijania (kilka razy mnie to spotkało niestety)
3 piszczące hamulce (miałem wymiane na tyle za kase no i dalej piszczą)

W trakcie tych lat na gwarancji miałem też ze 3 razy świecącą diodę silnika na zółto.
Niby były to sprawy błache bo mogłem jeździć ale coś mi tam zawsze wymieniano.
_________________
Cruze 1.6 Base + Pakiet bezpieczeństwo+ czujniki parkowania, Lakier Carbon
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-09-22, 21:30   

Ja mam jeszcze 5 miesięcy do 3 lat. Dorzucam:

- pęknięty przewód pompy wspomagania kierownicy
- brzeczące drzwi podczas odtwarzania muzy z płyty
- klekoce coś po prawej stronie przy uchu kierowcy (raczej nie szyba, jakby coś tam od wewnątrz gdzie są pasy bezpieczeństwa)
- niesprawny akumulator (akcja serwisowa)

Co do hamulców - założyli tłumiki (czekałem ok 3 miesięcy)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2012-09-24, 05:06   

Mój ma ponad 3 lata, przebieg 40.000, 1,6 113 koni.

1. charczące głośniki po 3 latach w przednich drzwiach - oba wymienione na trzecim przeglądze (gwarancja)
2. dosłownie tydzień temu wysiadł przycisk klapy bagażnika (wymieniony już raz profilaktycznie na 1 przeglądzie w zwiądku z aukcją serwisową na ten podobno nie psujący się, dobrze że kluczyk ratuje sytuację)
3. delikatne wgniecenia progów oraz troche schodzi farba na skórze kierownicy - ale to raczej z powodu eksploatacji a nie usterek.

Oprócz powyższych i tak i tak mało istotnych usterek odpukać wszystko inne działa bez problemu.
 
     
xyz 
junior

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy
Wiek: 55
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: CB
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2012-09-24, 07:39   

No to ja też wrzucę:

za 2 tygodnie będzie 3 lata, silnik 1.8 wersja LS+ (wg oznaczeń 2009 roku), przebieg 99 000 km

1. stycznik klapy bagażnika - 2 razy wymieniony (od prawie półtora roku bez problemu);
2. pęcherze na "chromie" atrapy - wymiana na gwarancji.

Poza tym leję i jeżdżę. Średnie spalanie ok. 7 l na 100 km (70% trasa, 30% miasto), jeżdżę raczej spokojnie i tylko po drogach krajowych, bo tu gdzie jestem nie ma autostrad. Przeglądy robię w ASO (po gwarancji też będę robił w ASO).
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-09-24, 19:22   

Dodatkowo wymiana 2 znaczków Chevroleta - z w przodu i z tyłu zaczęła odłazić farba (wymiana na gwarancji)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kysiow 
Cruze 2.0 LS+

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2012-09-26, 07:41   

To się dorzucę, bo za miesiąc mija trzy lata:

- stycznik klapy bagażnika
- prawy głośnik w drzwiach przednich
- logo tylne - złażący chrom
- kawałek układu wydechowego - powodował objaw jakby "warczenia" wewnątrz kabiny

- no i jeden nierozwiązany: mój typ ma po prostu taki objaw, że po zapaleniu silnika występują jeden-dwa-trzy lub raz nawet cztery krótkie sygnały dźwiękowe - był nawet facet z centrali, nic nie ustalili, ja sam też nie widzę skąd, co zacz i po co, więc jeżdżę.
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2012-09-26, 18:59   

Również wygarnę dolegliwości tego modelu wersja LS+ 2.0 125KM:
-wymiana obu znaczków chevroleta (purchle pod chromem)
-wymiana górnej części grila (purchle pod chromem)
-założenie tłumików drgań w tylnich hamulcach
-wymiana koła kierownicy i drążka zmiany biegów (skóra na kierownicy wytarła się i robiła czarna, z drążka biegów pozłaził chrom)
-wymiana jakiegoś czujnika od poduszki powietrznej (akcja serwisowa)
-zalożenie brakującej śruby na opasce wydechu
-wymiana jakiegoś czujnika w silniku ( nie pamiętam jakiego ale nie wpływało to na prace silnika, wyszło to na przeglądzie)
-wymiana przycisku klapy bagażnika

Jeśli komuś kierownica również się wytarła to podlega ona wymianie na gwarancji!!!
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
adikoss

Model Samochodu: BMW E46
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-02-10, 11:02   zakup Cruza

jako, że jestem nowy tutaj to Witam wszystkich forumowiczów Chevy :)

Zastanawiam się nad zakupem Cruza 2.0 - 150 km z początku produkcji czyli 2009 - 2010 r. Samochód bardzo mi się podoba stylistycznie, ale czytając opinie, fora mam coraz większy dylemat czy warto.

Bardzo proszę o wypowiedzi osób, które tym samochodem zrobiły ponad 100.000 km. jakie usterki im się przytrafiły.

Z tego co wyczytałem, to przerażają mnie opinie dot. lakieru, wypowiedzi użytkowników o konserwacji samochodu (praktycznie zupełnie nowego), rysujących się szyb, usterek mechanizmu otwierania klapy, problemów z filtrem cząstek stałych (ale to praktycznie w każdym dieslu), stukach w zawieszeniu (wada fabryczna). Coraz więcej zaczyna wychodzić, pomimo, że auto ma dopiero 4 lata.

Kolejne kwestia to plastiki w środku, czy po takich przebiegach trzeszczą, czy wycierają się siedzenie (o kierownicy już wiem :)) .

Czy jest możliwości, na domowym sprzęcie komputerowym, diagnozowania błędów? (instaluje program na lapku, kupuje kabel i sprawdzam...)

Czy sprawdzał ktoś z użytkowników korekty wtrysków CR po przebiegu ok. 150.000 km., czy nadają się jeszcze do swojej pracy, czy konieczna jest już regeneracja bądź wymiana,

jak zachowuję się sprzęgło po takim przebiegu ? (dwumas),

kolejna kwestia elektroniki, czytałem opinie, że są problemy z gasnącym oświetleniem deski, problemy z nawiewem, jak to wygląda wszystko u użytkowników mających przelot ponad 100.000 km.

czy kupiłbyś ponownie ten samochód ? :) .


Napisze szczerzę, że jak to facet, jestem napalony na ten samochód, ze względu na wygląd i cenę , ale boję się tego co będzie to auto sobą reprezentować po 8 - 10 latach od swojej produkcji. Oczywiście wchodzi u mnie w grę tylko zakup diesla (choćby ze względu na dystanse pokonywane oraz moc autka). Boję się przepaści i rozczarowania gdyż obecnie jeżdżę 10 letnim BMW i nie będę ukrywać, że przy zakupie wchodzi w grę Cruzik i BMW E90 - wiem, dwie zupełnie inne klasy samochodów, ale z drugiej strony Cruzik jest praktycznie nowym samochodem, e90 już dość "wyjeżdżonym" z przebiegami grubo ponad 200.000 km., jak nie 300.000 km dlatego nie boję się porównywać tych dwóch samochodów.
 
     
marcinenergy 

Model Samochodu: CRUZE LS+ VCDI 150KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-02-10, 18:42   

adikoss mój Cruze 2.0 150KM ma przejechane ponad 195 000 i tak na prawdę nic złego się nie dzieje z nim.

- Turbo bez wycieków
- silnik suchy cały czas na 5W30
- DPF zero problemów - tylko co ważne nie przerywam w 90% automatycznego wypalania, ale jeśli jeździsz dużo w trasy to nie ma co się przejmować. Jeśli planujesz auto do miasta to niestety ale auto z DPF odradzam jeśli do pracy masz parę km.
- Dwumas + sprzęgło wymienione przy 187 000.
- plastiki - nie wycierają się, nie stukają, nie trzeszczą (ale wiadomo jak dbasz tak masz)
- fotele jak nowe
- jedyne ślady na kierownicy i gałce skrzyni biegów
- lakier - zero problemów i uwag
- szyby - moja czołowa wygląda o wiele lepiej niż w 4 letniej Octavii którą miałem wcześniej zanim mi ukradli w zeszłym roku (przebieg miała niewiele wyższy)

Auta też nie mam od nowości - kupiłem w ASO ale jako używkę i póki co śmiga, z awarii jakie miałem do tej pory to amortyzator wymieniony w ramach rękojmi i rozleciał się łącznik elastyczny za DPF-em (200zł z robocizną w ASO) no i trzeszczący głośnik w drzwiach pasażer (jak będzie cieplej i tak będę rozbierał, wygłuszał i wymienię przy okazji głośniki bo zalegają mi na półce w piwnicy) ... i faktycznie klapa tylna działa mi tylko z pilota

... i ostatnie - kupił bym ponownie to auto :mrgreen:
_________________
CRUZE LS+ 2.0 VCDI 150KM
 
     
adikoss

Model Samochodu: BMW E46
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-02-10, 19:33   

bardzo Ci dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

Jakbyś mógł to proszę napisz jakie były koszty wymiany sprzęgła oraz dwumasu.

W moim przypadku z tymi kilometrami to różnie bywa, rocznie około 25.000, tyle, że połowa z tego to po mieście...
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
  Wysłany: 2013-02-11, 16:15   

Zawsze DPF-a można wyciąć. Znajomy w fordzie mondeo 140KM pozbył się filtra i jest bardzo zadowolony. Autko zaczęło mniej palić i zrobiło się dużo żywsze. Badania diagnostyczne przechodzi bez problemu.
W naszym Cruzaku jest przebieg około 100tys km tyle że wersja 125KM rocznik 2009. Z lakierem żadnych problemów nie ma, jedynie niektóre chromy na gwarancji były wymienione, zawieszenie w porządku również nie było z nim problemów. Silnik i skrzynia chodzą bez zarzutu. Plastiki nie trzeszczą, siedzenia się nie wycierają i nie zapadają się. Kierownica i gałka zmiany biegów były wymieniane na gwarancji, ale podejrzewam, że w tej wersji (LT) co chcesz go kupić kierownica jest z lepszej jakości materiałów a niżeli w wersji LS+
Czy kupilibyśmy takie autko raz jeszcze? Tak tyle że z mocniejszym silnikiem i nie wykluczone że tak będzie. Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
adikoss

Model Samochodu: BMW E46
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-02-11, 19:59   

to może wypowiedzą się pozostali użytkownicy, którzy nie osiągnęli jeszcze magicznej cyfry 100.000 przebiegu jak u nich wygląda sprawa wycierającej się kierownicy, mieszka, siedzeń i plastików, a użytkowników diesla bardzo proszę o opinię dot. sprzęgła (dwumas), turbinki, CR.

Bardzo dziękuje za opinie, myślę, że nie tylko mi się one przydadzą, ale również innym potencjalnym nabywcom tego samochodu szukającym informacji.

Pozdrawiam.
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2013-02-11, 20:27   

Przebieg 90 000 km - diesel 163 KM, data rej. luty 2011

- wycierającej się kierownicy - nie stwierdziłem
- mieszka - chrom lekko schodzi
- siedzeń i plastików - brak zużycia

- sprzęgła (dwumas) - wszystko ok
- turbinki - wszystko ok
- CR - wszysttko ok, wkurzający moment wypalania
 
 
     
marcinenergy 

Model Samochodu: CRUZE LS+ VCDI 150KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-02-11, 20:35   

adikoss napisał/a:

Jakbyś mógł to proszę napisz jakie były koszty wymiany sprzęgła oraz dwumasu...


Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniło ASO na własny koszt - ale przeglądając historię auta w ASO, widziałem że koszt to coś ok 5000 zł.
Na pewno robiąc to na częściach swoich po za ASO w 3000 się można zamknąć.
_________________
CRUZE LS+ 2.0 VCDI 150KM
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-11, 21:49   

marcinenergy napisał/a:

Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniło ASO na własny koszt

Czegoś nie rozumiem. W ramach gwarancji przy:
"Dwumas + sprzęgło wymienione przy 187 000"?

A przy okazji. Są zamienniki na koło sztywne?
_________________
KAI
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: