Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM
Autor Wiadomość
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-09-17, 09:14   

Lipa GM stwierdzi ze to wina paliwa sprawa nie do wygrania! :(
_________________
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-17, 13:23   

Kubusiek napisał/a:
Lipa GM stwierdzi ze to wina paliwa sprawa nie do wygrania! :(


Normalne tez bym tak stwierdził, tak samo jak pekniete nadkole jako uszkodzenie mechaniczne, gdzie nawet nie podjeli sie proby analizy dlaczego pekly.

Widzialem wtryskiwacze gdzie na allegro za 400 zł za sztuke.
 
     
Dharmax 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: PL
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2012-09-18, 11:56   

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Na dzień dzisiejszy moje roszczenie gwarancyjne chevrolet odrzucił. Zastanawiam się, czy odbyć długą sądową drogę z chevroletem, czy lepiej to olać i spróbować zregenerować wtryskiwacze na własny rachunek, ew. kupić używane. W obu przypadkach koszt to około 2000 zł + montaż, demontaż i programowanie wtrysków + czyszczenie układu paliwowego. Droga w sądzie spowoduje pewnie unieruchomienie pojazdu na długie miesiące, a czymś trzeba jeździć.
Gwarancję oczywiście mogę wówczas wyrzucić, ale w tej sytuacji jak dla mnie jest bez wartości. Zawsze serwis może stwierdzić winę użytkownika...
W ekspertyzie dot. paliwa stwierdzono podwyższony poziom siarki do 15,6 mg/l (w normie do 10 mg/l) i proszek w paliwie. Jeśli chodzi o pierwszą niezgodność, to paliwo pochodzi ze stacji SHELL w Swarzędzu (pozdrawiam w tym miejscu stację). Co do proszku, to ten sam serwis Szpot w Swarzędzu niecały rok temu lakierował mi dach po gradobiciu. Ciekawe czy w paliwie nie znalazł się szpachel na dnie zbiornika. Nigdy nie wypalałem paliwa do końca, zawsze przynajmniej 1/4 zbiornika miałem napełnione. Sporadyczne problemy z odpalaniem miały miejsce od dłuższego czasu. Niestety jak zwykle brak dowodów.

Oczywiście dam znać jak się potoczą dalsze losy. Ja już więcej na chevroleta się pewnie nie zdecyduję. Trzeba było za 65000 kupić sobie coś lepszego z małym przebiegiem...
 
     
kozix33 
kozix33


Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LTZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 99
Skąd: Gdańsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2012-09-18, 12:22   

Szkoda trochę dziwna sprawa a do tvn turbo może by spróbować udrzyć co?
_________________
CRUZE 5D 1.8 141km LTZ
spalanie 8.8l/100km
 
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-18, 13:13   

Dharmax napisał/a:
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Na dzień dzisiejszy moje roszczenie gwarancyjne chevrolet odrzucił. Zastanawiam się, czy odbyć długą sądową drogę z chevroletem, czy lepiej to olać i spróbować zregenerować wtryskiwacze na własny rachunek, ew. kupić używane. W obu przypadkach koszt to około 2000 zł + montaż, demontaż i programowanie wtrysków + czyszczenie układu paliwowego. Droga w sądzie spowoduje pewnie unieruchomienie pojazdu na długie miesiące, a czymś trzeba jeździć.
Gwarancję oczywiście mogę wówczas wyrzucić, ale w tej sytuacji jak dla mnie jest bez wartości. Zawsze serwis może stwierdzić winę użytkownika...
W ekspertyzie dot. paliwa stwierdzono podwyższony poziom siarki do 15,6 mg/l (w normie do 10 mg/l) i proszek w paliwie. Jeśli chodzi o pierwszą niezgodność, to paliwo pochodzi ze stacji SHELL w Swarzędzu (pozdrawiam w tym miejscu stację). Co do proszku, to ten sam serwis Szpot w Swarzędzu niecały rok temu lakierował mi dach po gradobiciu. Ciekawe czy w paliwie nie znalazł się szpachel na dnie zbiornika. Nigdy nie wypalałem paliwa do końca, zawsze przynajmniej 1/4 zbiornika miałem napełnione. Sporadyczne problemy z odpalaniem miały miejsce od dłuższego czasu. Niestety jak zwykle brak dowodów.

Oczywiście dam znać jak się potoczą dalsze losy. Ja już więcej na chevroleta się pewnie nie zdecyduję. Trzeba było za 65000 kupić sobie coś lepszego z małym przebiegiem...


Nie win w tym przypadku Chevroleta, bo majac kazdy inny samochód stało by sie to samo i kazdy inny importer zrobiłby to samo z tym problemem - odrzucił go.
Martwisz mnie tylko ze ostatnie tankowanie miales na Shell'u bo ja tam tankuje od 7 lat tylko, aczkolwiek moje ostatnie problemy z DPF tez mnie zadziwiaja, moze tak jak u ciebie to wina paliwa.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-09-19, 11:43   

Kolego DHarmax rozumiem Twoje rozżalenie sprawą - fakt postępoiwania Chevroleta jest żenujące aczkolwiek inne marki w podobnych sprawach postępują bardzo podobnie - to świadczy tylko o podejściu korporacji ale teraz do rzeczy. Ja osobiście na Twoim miejscu na chwilę obecną po pierwsze powałoałbym rzeczoznawcą z PZM (zakłam że auto nadal jest uszkodzone) w celu ustaleniu co jest do wymiany/regenracji. Następnie opisanie tej sprawy w @ bądź liście skierowanym do mediów motoryzayjnych czyli np. TVNturbo, AutoŚwiat oraz UKOiK oczywiście z wysłaniem tego listy do wiadomości do Centrali Chevroleta w Polsce oraz Europie. Następnie - w przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony chevroleta proponowałbym naprawić auto na własny koszt zgodnie z zaleceniami rzeczoznawcy PZM z pełną fakturą na siebie i cóż - jeżdzenie autem ale... wystąpnie na drogą sądową w celu zwrotu 100% wartości naprawy oraz albo przedłużenie gwarancji na auto przez okres trwania sprawy sądowej bądź ekwiwalent pieniężny za jej utratę. Tak wiem ta droga jest długa ale jeśli jesteś pewny że nie kombinowałeś z paliwem to wygrasz tą sprawę- pobranie próbki jes w 100% do podważenia - każdy adwokat Tobie to powie. dzięki temu będziesz jeździł autem z opcją odzyskania kasy za te straty tylko wiadomo za pół roku albo i rok bo tyle trwają sprawy w Polsce.... nie poddawaj się w walce z molochem!!!!
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-19, 12:47   

endriu333 napisał/a:
Kolego DHarmax rozumiem Twoje rozżalenie sprawą - fakt postępoiwania Chevroleta jest żenujące aczkolwiek inne marki w podobnych sprawach postępują bardzo podobnie - to świadczy tylko o podejściu korporacji ale teraz do rzeczy. Ja osobiście na Twoim miejscu na chwilę obecną po pierwsze powałoałbym rzeczoznawcą z PZM (zakłam że auto nadal jest uszkodzone) w celu ustaleniu co jest do wymiany/regenracji. Następnie opisanie tej sprawy w @ bądź liście skierowanym do mediów motoryzayjnych czyli np. TVNturbo, AutoŚwiat oraz UKOiK oczywiście z wysłaniem tego listy do wiadomości do Centrali Chevroleta w Polsce oraz Europie. Następnie - w przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony chevroleta proponowałbym naprawić auto na własny koszt zgodnie z zaleceniami rzeczoznawcy PZM z pełną fakturą na siebie i cóż - jeżdzenie autem ale... wystąpnie na drogą sądową w celu zwrotu 100% wartości naprawy oraz albo przedłużenie gwarancji na auto przez okres trwania sprawy sądowej bądź ekwiwalent pieniężny za jej utratę. Tak wiem ta droga jest długa ale jeśli jesteś pewny że nie kombinowałeś z paliwem to wygrasz tą sprawę- pobranie próbki jes w 100% do podważenia - każdy adwokat Tobie to powie. dzięki temu będziesz jeździł autem z opcją odzyskania kasy za te straty tylko wiadomo za pół roku albo i rok bo tyle trwają sprawy w Polsce.... nie poddawaj się w walce z molochem!!!!



Szkoda czasu i pieniedzy. Wiem bo sam przeszedlem przez to jak ASO spierniczyło lakierowanie samochodu.
Prawnik na dziendobry wzial 500 zł, plus dalsze koszty jakby sie sprawa ciagnelo dalej
Rzeczoznawca zaprzyjazniony z ASO odmowił przyjecia zlecenia ze wzgledu na uklady z serwisem (gdzie niezaleznosc opinii), nastepny wzial 500 zł za ocene.

w tym przypadku dojedzie kontr ocena paliwa pewnie tez 500 zł, do tego komplet nowych wtryskiwaczy z ASO to jakies 20 tysi PLN (wiem bo w Laczku miale wymienione 4 sztuki bo laly i WZ była na 12 tysi). A tak na allegro kupi po 400 zł jeden wtryskiwacz, i dac go do czyszczenia co z wymiana i takze czyszczeniem zbiornika wyjdzie jakies 2500 zł i zapominamy o sprawie.
Z tym TVN Turbo to chyba tzreba miec układy, bo sprawe mojego lakierowania olali powiedzieli ze nie widza tutaj nic ciekawego, zgloszona sprawe nadkoli pekajacych w Cruze'ach tez nawet nie odpowiedzieli.
 
     
JMLPARTS 
Części Chevrolet


Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 87
Skąd: Łódź
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2012-09-19, 21:29   

Kolego wtryski które są na Allegro pasują do modelu SOHC, a ty jaki masz obstawiam że DOHC. Podaj vin nadwozia to powiem ci co założyć lub czego szukać. ;-)
_________________
Części Chevrolet tel. 509 542 101
 
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-20, 08:40   

marolip napisał/a:
Kolego wtryski które są na Allegro pasują do modelu SOHC, a ty jaki masz obstawiam że DOHC. Podaj vin nadwozia to powiem ci co założyć lub czego szukać. ;-)


Widzialem juz jedne i drugie. Do SOHC (125PS i 150PS) sa Boscha, a do DOHC (163PS) są Delphi.
 
     
Profil 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2012-09-20, 17:58   

Kurczę a co na to stacja? Nie poniesie żadnych konsekwencji?
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-03, 19:36   Re: Uszkodzone wtryskiwacze w silniku 163KM

Dharmax napisał/a:
Witam,

Jestem posiadaczem Cruza z silnikiem 2.0 163KM z przebiegiem 50 000 km na gwarancji. Miesiąc temu pojawił się problem z rozruchem silnika- gasł przy odpalaniu. Po długim przepychaniu się z serwisem (ponad miesiąc) i kilku błędnych diagnozach stwierdzono uszkodzenie wszystkich 4 wtryskiwaczy. Serwis próbował je zregenerować w serwisie boscha ale to się nie udało. Po tym zabiegu wysłano próbkę paliwa do analizy i oczywiście serwis zrzucił winę na paliwo. Podobno paliwo zawierało drobne cząsteczki. Dziwne, że filtr paliwa ich nie wychwycił. Oczywiście próbka nie była pobierana przy mnie...
Tutaj rodzą się moje pytania:
1. Czy serwis może odmówić wymiany wtryskiwaczy w ramach gwarancji?
2. Jaki numer katalogowy mają te wtryskiwacze i czy ktoś w kraju potrafi je zregenerować?
3. Czy serwis bez mojej obecności może pobrać próbkę paliwa i czy to jest wiarygodne badanie?
4. Kto mógłby mi pomóc? (czy powołać rzeczoznawcę np. z pzm)

Wymiana w serwisie raczej nie wchodzi w grę- cena zaporowa 11 800 zł.
Dodam jeszcze, że naprawa ma miejsce w Poznańskim salonie Szpot w Swarzędzu. Kupiłem u nich już drugiego takiego Cruza, serwisowałem u nich choć do konkurencji mam dużo bliżej, a zostałem potraktowany jak natręt. Codziennie do nich wydzwaniam, bo nigdy nikt nie miał czasu oddzwonić. Dodam jeszcze, że problem z odpalaniem sporadycznie występował od początku użytkowania samochodu, zgłaszałem to przy przeglądach, problem został zignorowany i w dziwny sposób nie został zapisany w dokumentacji w uwagach klienta. Również dziwne dla mnie jest pobieranie próbki paliwa po miesiącu. Rozumiem, że serwis miałby opracowaną procedurę w takim wypadku i przy awarii układu paliwowego pobierałby próbki obligatoryjnie w obecności klienta i przez niego zapieczętowane, i to wszystko przed pozostawieniem pojazdu w warsztacie. Oczywiście chciałbym również mieć próbkę arbitrażową opieczętowaną przez drugą stronę.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.



Delphi wtryski
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: