Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-06-20, 18:50
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-22, 12:38   

no to jeszcze ja się "pochwalę" błędem P0141 - oczywiście jest to błąd komunikacji sondy nr z komputerem - niekoniecznie sonda musi być zła z tego co odczytałem - co ciekawe pierwszy raz sondę nr 2 wymienili mi panowie w ASO na gwarancji ale wtedy był check engine z innym nieco kodem - ale jest pewna prawidłowość - tamta sonda padła przy o ile dobrze pamiętam 58-62kkm - teraz uwaga mam 124kkm - więc jak widać jest szansa, że "żywotność" tych sond właśnie tyle wynosi (brawo inżynierowie z GM) :( póki co silnik pomimo tego błędu pracował idealnie - wyskoczył mi wczoraj wieczorem - odczytałem go - zmierzyłem live data czy sonda żyje - i tak żyje według mojego skanera no i skasowałem go - póki co troszkę przejechałem i się check już nie pojawia aczkolwiek będę temat obserwował i pierwsze co to właśnie oczyszczę sondę jak to się będzie powtarzało - czytałem że pomaga czasami na ten błąd mocne "przebutowanie" auta tak 4-5tys. obrotów i niby sonda się oczyszcza sama - nie wiem dziwne ale skoro komuś zadziałało.... przeczytałem jeszcze że jak się ją wykręci to warto ją oczywiście oczyścić ale też wygrzać opalarką przy 700stopni przed zakupem nowej - i to według mnie bardziej jest bliskie prawdy - dam znać w każdym razie jak się u mnie sprawy mają za jakiś czas.... a co do męczenia silniczków LPG - to po pierwsze przecież mają opcję KL7 ( o ile mają) ;) a po drugie drogi kolego C77 - póki co jazda na tym paliwie jest obecnie bajecznie tania ( w pozostałych okresach względnie tanie) - nie mówiąc, że ja osobiście "zaoszczędziłem" minimum ponad 18 tysięcy PLN - co lekką ręką wystarczyłoby na kilka silników z osprzętem ;) ale to taka mała dygresja.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-22, 13:21   

endriu333, argument o oszczędnościach w przypadku kwestii "męczenia tego silnika" na LPG jest tu ni w pięć ni w dziewięć bo nie o kosztach pisałem,
z resztą oszczędności (rzekome czy faktyczne) nie przekładają się w żaden sposób na porównanie pracy i zużycia obu silników oraz ich podzespołów przy zasilaniu różnym paliwem :-)
Choćbyś zaoszczędził nawet 30K i kupił za to 4 następne 1.8 to nie wpłynie to w ogóle na porównanie i wyniki zużycia względem siebie obu motorów.

Endriu proste pytanie - gdybyś musiał kupić auto z nalotem 100.000 km
i jedno byłoby użytkowane na LPG a drugie nie, to które byś wybrał? :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-22, 17:50   

Czytałem i wczoraj przybutowalem na lpg. Check się nie zaświecił. Ale butowanie było mocne i zastanawiam się nad obecnym spalaniem. Zatankowałem zatem tam gdzie zwykle pokasowalem komputer i czekam aż zjadę lpg. Czy w torque a jak nie to czymś innym wraz z elm 327 można czytać na bieżąco wskazania napięcia sondy? I czy jak zmienił bym ewentualnie wadliwa sondę 2 po błędzie p0141 to mam jechać ma regulację gazu?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-23, 12:12   

C77 napisał/a:
proste pytanie - gdybyś musiał kupić auto z nalotem 100.000 km

i jedno byłoby użytkowane na LPG a drugie nie, to które byś wybrał?

Podoba mi się Twój tok myślenia :) - pod tak zadanym pytaniem przy tym przebiegu wolałbym bez LPG ale .... i tutaj już wiesz jakie ale - kwestia jak było użytkowane, czym było zalewane itd. itp. Powiedzmy że auta 4-8 letnie właśnie mniej więcej z takim przebiegiem racjonalnie lepsze są bez LPG o tyle powyżej 8 lat i powiedzmy przebiegu około 200kkm to akurat LPG jest już ich zaletą - koszt zakupu jest niewielki więc oszczędność na potencjalnej instalacji LPG już obecnej w aucie jest kusząca dla kupującego. Ja wiem, że do 10 lat tego auta nie sprzedam więc te argumenty mi "wiszą" ale nawet gdybym musiał go sprzedać teraz to ok - załóżmy że ze względu na instalację LPG byłby mój egzemplarz mniej "atrakcyjny" to opuściłbym od ceny rynkowej 2 a co tam powiedzmy 5 tysięcy i ludzie by go "łykali" jak pelikany - przysłowiowe oczywiście więc ta kwestia "atrakcyjność tudzież jej braku" do mnie osobiście nie bardzo przemawia bo przynajmniej w moim przypadku ( przebiegu) oszczędności są już tak znaczne, że z nawiązką rekompensują mi wszelkie wydatki...

ale wracając do meritum - póki co błąd P0141 nie powrócił - fakt "przegazowałem" auto więc może sonda uległa samooczyszczeniu ( w co osobiście wątpię)...będę aktualizował wątek...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-23, 12:15   

Na forum Hondy czytałem właśnie o tym butowaniu, pytanie czy obojętnie czy na pb czy lpg. Przypuszczam, że po prostu chodzi tu o wysoką temp i przedmuch...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-23, 12:38   

pool80 napisał/a:
pytanie czy obojętnie czy na pb czy lpg

według mnie obojętne bo chodzi tylko o wysoką temperaturę i ewentualnie usunięcie "ciągiem" jakiegoś luźnego nagaru.... co do Twojego poprzedniego pytania nie wiem jak elm - ale ja mam skaner taki" samodzielny" i on bez problemu pokazuje pracę sondy - nr 2 powinna mieć napięcie między 0,4 a 0,9V o ile dobrze pamiętam - nie wiem skąd Ty jesteś ale w Warszawie jak coś służę pomocą....
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-23, 12:43   

Dzięki Endriu, ale mam daleko. na razie liczę ile mi lpg zje. Jak za wiele, będę coś z tym robił. Na razie z uwagi na nerwicę tylko myślę :)
Może jednak ELM 327 coś pokarze. Pobawię się w wolnej chwili.

takie hasło pcmscan, ale czy np. torque wskaże..
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-25, 01:03   

Dziś już nie wytrzymałem w niepewności i zatankowałem LPG po 200km. Spalił 13,3l/100km. Na klimie, w mega korku i na trasie po 160km/h około. Bez większego butowania. Dlatego nie jestem tak na 100% pewny tego wyniku. To raczej górne granice, nigdy raczej więcej nie palił, cośmi się zdaje, że jak bym się postarał to i by 15 zjadł.... Na kompie na zegarach pokazuje średnie 10,7l/100km. bo po zatankowaniu lpg kasowałem komputer.
Dziś przebadałem napięcia sondy:
1/ na wolnych obrotach s1 wykres jak grzebień od 0,2 do 0,8v
s2 cały czas 0,2v.
2/ przy lekkim przyspieszaniu s1 grzebień ale już nie taki idealny, taki nieregularny, ale dalej góra i dół, góra i dół.
s2 lekko napięcie do góry tak do 0,4
3/ puszczam gaz i np. z góry jedzie to obie sondy 0v
4/ Daję mocniej gazu, albo tzw buta, s1 nieregularny grzebień
s2 wskakuje na 0,8v i tak się trzyma dopóty nie puszczę buta z gazu.
5/ dwukrotnie podczas 30km jazdy dziś, przy oczekiwaniu na światłach, na wolnych obrotach zauważyłem, że s2 tak jak by przywiesiła się na max czyli 0,8v. Lekko szturchnąłem gazem spadło i trzymało na 0,2v.

Co sądzicie o tych pomiarach?
pkt 1-3 wydaje mi się ok.
pkt4 tak powinna zachowywać się s2? przy bucie napięcie rośnie na niej na max?0,8?
pkt5 tu na pewno nie jest to poprawne, sonda się moim zdaniem przywiesza, ale czy tak to już jest? Czy z wiekiem s2 tak zaczyna działać? Czy to powód do wymiany s2 na już...

Ogólnie charakterystyka pracy silnika wydaje mi się super. Auto wchodzi na obroty, nie wyje tak jak by mu mocy brakowało, ale subiektywnie mam odczucie, że więcej ma ochotę na papu.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-25, 08:11   

Spalanie jest w górnej normie. U mnie sonda rysuje bardzo ladna sinusojde a nie grzebień. Na 2 jest cos w rodzaju gdrzebienia ale napięcie to 0,4-0,9V
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-25, 08:52   

Może też zależy czym badamy ja mam grzebień na 1szej. Druga jak jest wszystko ok powinna być stale w dolnym zakresie.

edit:
Dziś, znowu podpiąłem Torqua tylko w wersji pełnej i pobawiłem się nim trochę.
Ustawiłem większe wykresy, żeby było coś widać na telefonie i jednocześnie ponownie skasowałem błąd p0141 ale o tym za chwilę.
Po tych działaniach zaobserwowałem sondę 1 że jednak nie taki grzebień się kreśli tylko sinusojda z kwadratowymi szpicami.
Nie wiem, czy po prostu większy wskaźnik na ekranie, czy kasacja błędu. Jeszcze sobie to sprawdzę.
A co do błędu, to nie świecił mi się check, tylko znalazłem w tej pełnej wersji Torqua po przeszukaniu błędów taki:
PENDING FAULT P0141 na 2giej sondzie. Nie znam się, przetłumaczyłem że to błąd oczekujący. Skasowałem i nic teraz nie znajduje.
Czy to znaczy, że za pierwszym razem nie dokładnie skasowałem, czy pełna wersja więcej widzi, czy, to historia, czy kaszani się tylko jeszcze nie wywaliło checka.

Przepraszam, ale moment kasowania za pierwszym razem nawet nie byłem pewny jak to zrobiłem. Zgasło, wersja lite nie znajdywała to nie szukałem dalej.

edit 2:

edit:
PENDING FAULT to kod oczekujący, nie zaświeca od razu MIL tylko jeżeli na 40 cykli się powtórzy to zaświeci się MIL. I teraz ciekawy jestem, czy skasowałem go T lite, czy siedział cały czas nieujawniony czy obwód grzałki ponownie daje znać o sobie.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-25, 20:35   

Kasujac błąd usuwasz zamrożone ramki z dokładnymi informacjami towarzyszącymi bledom.generalnie dobrze go skasowales wraz z błędami oczekujacymi aczkolwiek komputer cały czas widzi błąd i go "zbiera" jak powtórzy sie x razy to wtedy wywala w tym przypadku check engine. Wiec skoro u Ciebie jest błąd oczekujący to oznacza ze błąd jest permanentny i jego przyczyna cały czas istnieje. Poszukaj jeszcE raz czy kable są ok a jak sa to ja bym wykrecal sondę i oczyscilbym ja fizycznie+wygrzal opalarka.jak nie pomoże to kupilbym nowa sondę ale oryginał nie uzywke i nie chinczyka.z tego co ja nauczyłem to sonda 2 w Cruze wytrzymuje ok 60kkm;/
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-25, 20:37   

A i jak padła mi pierwszy raz sonda to jak ja mierzylem to ona całkowicie niezyla-nic nie rysowala...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-25, 21:44   

Mi wskazuje na błąd obwodu grzałki. Na razie ten błąd oczekujący skasowałem, i chyba za wcześnie, bo bym teraz sprawdził kiedy on wystąpił.
Jeszcze poczekam będę monitorował, może zacznie to doskwierać jak się zimno zrobi.
Co do wykręcenia i oczyszczenia, mechanik przy innej czynności tak na szybko chciał ja wykręcić, brał dwa klucze i ani drgnęła.
Co polecasz, do wykręcania?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-26, 07:56   

Klucz na sondę i porządnie walnąć młotkiem zeby obruszyc gwint. A jak nie pomoże to albo palnikiem ogrzać gwint albo uruchomić auto zeby metal sie poszerzył.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-06-27, 14:25   

spoko kolego pool80 jedziemy na tym samym wózku - dziś ponownie zaświecił mi się check engine z kodem P0141 - będę na dniach wykręcał sondę i się pobawię z nią - no i wydzwonię ASO ile chcą za nową...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: