Przesunięty przez: C77 2016-06-20, 18:50 |
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
pawwil
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 13 Skąd: Bytom
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-08-18, 19:02
|
|
|
20kkm mają. Oglądałem je dwa tygodnie temu i jak nowe.
Zmienić można oczywiście. Dodam jeszcze, że ostatnio cewke dane mi było wymieniać.
Na pierwszym zaworze padła |
|
|
|
 |
Regulus
Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-08-18, 23:47 Cruze code P2096
|
|
|
Miałem problem z P2096, ale tylko na gazie. Nie mogę stwierdzić co pomogło, bo kilka rzeczy było poprawionych w instalacji gazowej, ale również wymieniłem pierwszą (przed katalizatorem) sondę i od tego czasu spokój (używana na allegro za 100 zł). Specjalnie podkreślam, że pierwszą, mimo że błąd wskazywał na drugą, ale wymiana drugiej nie pomagała. U mnie błąd wywalało dopiero na drugi dzień, więc może masz tylko wrażenie, że przy jeździe na benzynie tez się pojawia?
1. Wyłącz lpg i wyjeździj przynajmniej cały zbiornik benzyny - będziesz miał pewność.
2. Zbadaj AFR (Air to Fuel Ratio) na lpg i na benzynie - do tego potrzebna jest specjalna sonda montowana do rury wydechowej - dobrzy gazownicy to mają. |
_________________ user_03 |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-28, 20:11 Cruze 1.8 LPG _check engine_błędy sondy lambda_HELP :(
|
|
|
Witam wszystkich użytkownikow
Jestem posiadaczem Cruze 2011 1.8 lpg. Ogolnie jestem z auta mega zadowolony,ale mam problem z kontrolką check engine i powoli kończą mi się pomysły. Kiedyś w trasie zapaliła się kontrolka silnika,ale zgasła na drugi dzień. Po dwóch tyg ta sama sytuacja i wizyta w ASO-błąd P0141 -działanie elementu grzewczego HO2S czujnik2-skasowany-dwa tygodnie spokoju. Kolejny raz check engine-błędy P0141, P0132(wysokie napięcie obwodu czujnika 1). Propozycja wymiany obu sond- coś powyżej 1000 zl. W nieautoryzowanym warsztacie tylko 1 błąd drugiej sondy lambda - wymiana sondy na nową sonde DENSO. Oczywiście kontrolka nie zgasła-teraz odwiedziłem gazownika-odczytał tylko błąd sondy za katalizatorem i stwierdził że reduktor do wymiany, bo zużyty powoduje niewłaściwy skład mieszanki-wymieniony,ale po wymianie wyskoczył błąd-za wysokie napięcie sondy
Podobno ma 2,2 V a to trochę przesada-gazownik powiedział ze instalacja jest w dobrym stanie a sondy nie są podpięte do komputera gazowego. Auto śmiga jak zawsze-po wymianie reduktora nawet żwawiej-instalacja sequent 24 BRC. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?Powoli kończą mi się pomysły, a boje się konsekwencji jazdy na palącej się kontrolce. W pon. gazownik w ramach wymiany ma ze mną pojeździć z podpiętym komputerem dla wyszukania błędów i lepszej kalibracji.
Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-11-28, 22:33
|
|
|
Sprawdzałeś świece czy któraś nie jest np. nadpalona bardziej od pozostałych? ile zjechane na lpg i zakładane u dealera? |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-28, 22:49
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.Nowe świece były założone w gdzieś w czerwcu/lipcu -NGK. Przejechałem na nich jakieś 10-12 tys. Na wolnej chwili zaglądnę też do świec, ale one mogły by też powodować błędy sondy lambda?Samochód wyjechał z LPG z polskiego salonu, więc auto od początku jeżdżone na gazie |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-11-28, 23:04
|
|
|
Moim zdaniem może. Jak siądzie zawór to mieszanka się zmienia i wywala błędy. Dlatego bym pierwsze co świeca zobaczył, czy równo się zużywają, czy pracują w tych samych temperaturach. 1.8 z opcją kl7?
Co do sondy. To poszukaj jakie maja mieć napięcia, przed i za katalizatorem maja inne. Możesz do sondy miernik przyłożyć, i napięcie ma wahać się, nie stać w miejscu. Nawet możesz wypiąć sondę i przeczytać błędy. (tam do 65 stopni zdaje się że nie bierze komp jej w ogóle pod uwagę.) sprawdzić czy masa jest dobrze podpięta. |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-28, 23:15
|
|
|
Świece dam rade sprawdzić w garażu,ale do reszty diagnostyki brakuje mi wiedzy i sprzętu
Jutro dam znać co ze świecami- w pon. będę na diagnostyce komputerem z gazownikiem na mieście żeby wykluczyć błędy regulacji instalacji lpg- też dam znać jak wyszło. Autko nie zdradza objawów żadnej usterki tylko lampka ciągle się pali-katalizator może być zagrożony? |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-11-28, 23:18
|
|
|
ja też nie jestem mechanikiem, pamiętaj o tym, po prostu staram się pomóc te napięcia postaraj się wygooglować jakie mają mieć w cruze. |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-11-29, 00:16
|
|
|
jeszcze raz piszę że nie jestem mechanikiem, ale sprawdzić należy: ewentualne zwarcia, bezpiecznik, czy obwody zamknięte, wymiana sondy 1 i 2 i możliwe że wymiana elektronicznego modułu sterowania silnika.bo to z niego wychodzą napięcia do podgrzewania sond. Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi. pozdr. |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-29, 16:57
|
|
|
Tutaj sprawdziłem świece-nie wydaja się nadpalone,albo jakoś wyjątkowo zużyte-nie posiadają też jakiegoś dziwnego kolorowego nalotu, nie są też osmalone, więc samochód raczej nie zaciąga oleju |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-29, 18:02
|
|
|
Hej Xardi, widzę że nowe świece kupiłeś w ASO?!? Ile kosztowały? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-29, 23:26
|
|
|
Sam wymieniam świece-do ASO jeżdzę tylko z błędami komputerai . Te świece zamówił mi znajomy mechanik-to są chyba te same co fabrycznie dają w ASO - NGK. Jak znajdę gdzieś pudełko to napisze jakie,ale nie były jakoś drogie |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-11-30, 00:15
|
|
|
Świece wyglądają ok.
http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=45
W tym linku Regulus wymienił sondę nr1 pomimo że u niego błąd wskazywał na sondę nr.2.
może dlatego Aso proponowało że obie wymieni. niech gazownik porządnie mapy wgra, a jak sobie nie radzi to polecam centralę czekramu.
Moim zdaniem dalej twierdzę, że porządnie sprawdzić okablowanie obu sond, wymianę tej co jeszcze nie zmieniałeś, wystrojenie lpg, a jak i to nie pomoże to wymiana modułu elektronicznego k20.
No chyba że katalizator padł? |
|
|
|
 |
Xsardas
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-11-30, 10:34
|
|
|
Czy zużyta sonda lambda może powodować błąd "zbyt wysokie napięcie sondy lambda"? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-30, 11:55
|
|
|
pool80 napisał/a: | jeszcze raz piszę że nie jestem mechanikiem, ale sprawdzić należy: ewentualne zwarcia, bezpiecznik, czy obwody zamknięte, wymiana sondy 1 i 2 i możliwe że wymiana elektronicznego modułu sterowania silnika.bo to z niego wychodzą napięcia do podgrzewania sond. Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi. pozdr. |
Ja bym patrzał głównie po obwodach, czy żaden kabelek nie jest uszkodzony, bo wtedy potrafi wywalać właśnie taki błąd P0141 a jego interpretacja może trochę zwodzić,
swoją drogą znaczenie tego błędu jest trochę bogatsze niż za wysokie napięcie SL, równie dobrze może być zbyt małe:
P0141
Dysfunkcja ogrzewania sondy lambda (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Ogrzewanie sondy lambda otwarty (Bank 1 Czujnik 2) B-029
P0141
Sonda lambda napięcie ogrzewania jest zbyt duży (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Sonda lambda napięcie ogrzewania jest zbyt mała (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Sonda lambda Awaria obwodu grzałki (Bank 1 Czujnik 2) |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
|