Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-06-20, 18:50
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-15, 18:27   

No cóż, widzę że Endriu333 potwierdził praktycznie wszystkie informacje jakie podałem <ok> :-)
Zmiana była konieczna. Do połączenia przewodów starej można spróbować użyć szybkozłączek
i wziąć się za testy denatki - zbadanie na niej faktycznych objawów śmierci, które ktoś kiedyś może wykorzystać przy diagnozowaniu własnej.

pool80, już na poprzedniej stronie napisałem Tobie żebyś się nie przejmował,
a Ty chodzisz po różnych forach i czytasz głupoty... że niby w Fordzie jest inaczej...

Pytanie, masz Cruza czy Forda? ;-)

Zobacz tutaj po podłączeniu do oscylografu swoje sinusoidy z sondy,
wiele zależy od aparatury

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 18:38   

Mam trochę Opla, ale znaczek na nim Cruze. Owszem, napisałeś żebym się nie przejmował, ale nie jest to wytłumaczenie czemu nie mam sinusoidy tylko płaskie wykresy.
Sugerujesz , aparaturę, ja mam Torque i eml374, i pierwsza sondę pokazuje taki grzebień. Na drugiej mam płasko.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-15, 19:01   

Masz Opla ze znaczkiem Chevy a nie Forda Mondeo
więc nie wiem czy jest sens brać analogie z tego akurat auta i przekładać do innego.

Co do meritum Twojego problemu i sytuacji przyznaję że się pogubiłem :-P

gdyż raz piszesz że napięcie i jego zmiany jest w całym zakresie po dodaniu gazu,
a teraz piszesz że płaski wykres jak było u endriu po odłączeniu w ogóle sondy,
no to albo tak albo inaczej :-)

Jeśli zwiększa napięcie po dodaniu gazu, ale reakcje zwrotne są nawet bez konieczności dodania gazu (w mniejszym zakresie) to jest ok,
jeśli masz zupełnie stałe napięcie przy lekkim rozgrzaniu silnika = nieprawidłowe działanie.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 19:09   

Skrót myślowy z tym płaskim wykresem. Nie mam sinusoidy rysowanej w Torque tylko poziomą linie 0,2v przy wolnych obrotach. Napięcie się podnosi i utrzymuje dodając gazu lekko, a dając buta unosi się i trzyma na 0,8v dopóki nie puszczę z gazu. Jak puszczę to spada do 0,2V a przy jeździe i hamowaniu silnikiem do 0V.

Tak mam. A zastanawia mnie dlaczego nie rysuje mi takiego grzebienia " ostrej sinusoidy" jak w s1 na Torque, albo jak Endriu ładnej sinusoidy. Tu może faktycznie kwestia czym się mierzy.

Tak czy siak Twoim zdaniem działa sonda prawidłowo? Przypominam o pojawiających się już 1x świecącym checku i 2x pending fault . Wszystkie p-0141. Spalanie w normie. Moc jest i zadowolenie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-16, 11:18   

Moje zdanie znasz - ja bym się tym nie przejmował i zaczekał na rozwój zdarzeń,
jeden P0141 wiosny nie czyni, aczkolwiek jakaś przyczyna jego była.
Na razie jej nie ma i nie ma błędu więc wyluzuj bo odnoszę wrażenie że jesteś bardzo przewrażliwiony, ale nie masz realnych powodów do zmartwień.

Acha jeszcze jedno... co do pomysłu iż to może być katalizator,
tj. że kończący się katalizator może być sprawcą zamieszania,
również uważam ten trop za bezpodstawny, przy takim zjawisku powinny wyskoczyć chociażby jakieś dodatkowe błędy typu
P0420 lub P0430, informujące o nieefektywnej pracy katalizatora.
Chociaż z drugiej strony jak wiemy z przypadku choćby maro że nie zawsze,
że czasem w ogóle żaden błąd nie wyskoczy przy stopionym katalizatorze (podejrzane) a czasem tak vide hiro :->
http://www.forum.chevrole...der=asc&start=0
ni mniej innych objawów nadtopienia czy stopienia kata. byłoby mnóstwo.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-16, 12:05   

Wyskoczyły jeszcze przez ten czas tylko na torque Pending fault. Ale faktycznie, puki co check się nie zaświeca.
Pozdrawiam.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-18, 22:15   

No to mogę chyba odetchnąć....1kkm w mieście i trasie i zero błędu P0141 i pomyśleć,że wahalem się czy ją wymieniać :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: