Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-06-20, 18:50
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 00:25   

jak tylko się wepniesz modułem i włączysz program, to wszystko stanie się jasne. Błędy tym programem skasujesz. nie ma tam nic wielkiego. 5 minut i wsio. Jak nie będziesz sobie z czymś radził to dopiero pytaj.
 
     
tomek-0709 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LT+ Premium
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: Polska ;)
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 2/13
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 11:09   

Podłączyłem ELM 327 i odczytałem 2 te same błedy z Check. P0141 (Podgrzewacz czujnika 02 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-15, 11:43   Sondy lambda w Cruze - błędy

No to oficjalnie witaj w klubie osób mających problemy z S2.

Możesz teraz ze spokojem przeczytać ten temat od początku.

Myślę że trzeba by było tutaj też wrzucić metody sprawdzenia sprawności S2.



pool80 napisał/a:
Czyli jak stałe jest napięcie na s2 przy przegazowaniu to padła?np 0,4V?
A jak przy przegazowaniu się podnosi to zdrowa?


Czym większy zakres zmian napięcia tym lepiej.

Prawidłowy 0,1-0,9V

Jeśli masz dokładny przyrząd i widzisz że napięcie jest tylko pomiędzy 0,2 a 0,7V
Twoje S2 może zacząć witać się z śmietnikiem.

Czym większa częstotliwość zmian wartości napięcia tym lepiej.

Prawidłowa 9-10 wciągu 10 sekund.

Są nawet błędy dla naszych S1 i S2 - P0133 i P0422 informujące o zbyt powolnej reakcji / odpowiedzi danej sondy.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 11:58   

Wiesz, ale u mnie przynajmniej, S2 nie zmienia wartości napięcia żadnym interwałem. S1 owszem. W S2 wartość napięcia jest w przedziale 0,2 do 0,9 V i zmienia się od wciśnięcia gazu. (No chyba że od obrotów, ale raczej to pierwsze.) Na wolnych obrotach stała 0,2v.
ps. Może mam jakieś emulacje pozakładane, nie wiem, wiem jakie robi s2 napięcia.

Tomek, masz w programie możliwość podglądu napięcia sondy drugiej. Sprawdź i opisz jak zmienia się napięcie na niej, a między czasie skasuj błąd.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-15, 12:29   

pool80, wszystko co napisałem odnoszę tylko do aut Cruze 1.8 napędzanych benzyną.
Tak to w nich powinno wyglądać na wyjściu, czyli na benzynie i przy w pełni sprawnej sondzie.

Nie wiem jakie masz zabiegi poczynione w związku z używaniem LPG, co tam zostało zrobione żeby ją oszukać itd. nie wiem czym mierzysz napięcie na S2,
w ogóle na Twoim miejscu będąc użytkownikiem LPG bym ją programowo wyłączył i nie przejmował się niczym, dla nas ważna jest tylko S1,
a S2 potrafi tylko mieszać błędami, często wg własnego "widzi mi się".

Endriu właśnie zmienił swoją S2 więc niebawem wrzuci foki z wymiany i myślę że też się do tego (co powyżej padło) odniesie.
Ni mniej u niego również LPG ale S2 z tego co pisał wcześniej działała PRAWIDŁOWO (później przestała).
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 14:49   

No sprawdzę jeszcze na benzin, jak mają się napięcia. Jeżeli mam emulację to zostanie ona wyłączona po przejściu na benzynę. Z tym programowym odpinaniem s2 to bym się zastanowił, bo niby jest tylko kontrolną, a jak czytam tu i tam to jednak nie do końca. Na forum Forda Mondeo było sporo ciekawego na ten temat. Ogólnie to mam wiele sprzecznych informacji.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-15, 16:33   

No dobra Panowie więc i ja się podzielę "nowinkami". Za sondę ostatecznie w ASO (Nivette) zapłaciłem 267,13 brutto (dostałem zniżkę 15% - kosztowała wstępnie 310 z groszami) więc cena uważam, że co najmniej ok. No i teraz zrobiłem to o co poprosił mnie kolega C77 przed demontażem rozpiąłem sondę nr2 i obejrzałem jej "livedata" pokazywała równo 0,425V czyli C77 był najbliżej prawdy i nic się nie zmieniało przy dodawania gazu. Zresztą zdjęcie poniżej przedstawia jej zachowanie:


następna kwestia dla potomnych - aby wymontować sondę przezornie walnąłem porządnie parę razy młotkiem w mocowanie klucza (apropo potrzebny klucz 22) no przeszedłem do pierwszego podejścia kluczem płaskim bo GM dało tak szeroką wtyczkę, że nie idzie tam przejść kluczem nawet rurowym - niestety klucz płaski z powodu miejsca a raczej jego braku słabo tam pasuje i łatwo "omsknąć" nakrętkę -szczególnie, że jest bardzo miękka - więc przeszedłem do kroku nr2 czyli WD40 i przecięcie kabla idącego do sondy (oczywiście starej) najwyżej sobie kiedyś polutuję (specjalnym lutem bo zwykły nie łapie) co by się nią "pobawić" no i podszedłem kluczem oczkowym - i wtedy założyłem - postukałem młotkiem w klucz i ...sukces - sonda odpuściła i mogłem ją wykręcić - dodam, że robiłem to na lekko ciepłym silniku ale nie na gorącym więc da się ją wykręcić - najważniejsze to nie poomukać boków bo wtedy będzie bieda - aby zwizualizować to poniżej zdjęcia:




Wkręcenie nowej sondy zrobiłem już płaskim kluczem z wyczuciem tak aby nie omsknąć sondy - co ważne i co według mnie przemawia za oryginałem zwróćcie uwagę, że na nowej sondzie w miejscu gwintu jest specjalny środek/smar, który według mnie dodatkowo uszczelnia gwint i prawdopodobnie przy wysokiej temperaturze się utwardza czego pamiętajcie, że nie ma w podróbkach czy sondzie używanej....
no dobra teraz wnioski czy coś się zmieniło - według mnie jak ręką odjął - na wolnych obrotach i zimnym silniku sonda miała bardzo małe napięcie do 0,15 ale po lekkim nagrzaniu silnika (może adaptacji???) pracowała w pełnym zakresie od 0,015 do 0,9V i co zauważyłem w odróżnieniu do sondy uszkodzonej, która generalnie pracowała jak chciała - przy jeździe i odpuszczaniu gazu (hamowanie silnikiem) zawsze napięcie spadało do zero - a stara sonda zawsze coś tam pokazywała.....więc to chyba pozwala rozróżnić sprawną sondę od padniętej.


co do dywagacji czy sonda nr2 jest potrzebna - ja osobiście uważam, że tak - fabryki nie ma co poprawiać i wymówką nie powinno być paliwo LPG - przejechałem 126kkm i nie miałem problemów z check-ami oprócz padniętych sond lambda nr2 ( ja widzę w tym intrygę GM) przypominam pierwsza padało mi przy przebiegu niecałych 60kkm a druga przy 124-125kkm - coś czuję, że następna wymiana czeka na mnie w okolicach 190kkm:) a oprócz tych incydentów problemów z check-ami u mnie brak. No nic mam nadzieję, że co nieco wniosłem do sprawy. a właśnie korzystając z okazji (5kkm temu wymieniłem olej w skrzyni) zajrzałem i tam - generalnie suchutko a ściągałem pokrywę więc siły, które podałem przy dokręcaniu wydają się być ok- zastosowałem wtedy również oryginalną uszczelkę. kolego pool życzę prawidłowej diagnozy i wyeliminowanie tego drażniącego checka ;)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 16:50   

ładnie Ci policzyli za sondę. W tej cenie to bez sensu kupować zamiennik czy używkę. u mnie mechanik jak usiłował odkręcić, miał klucz nasadowy przecięty wzdłuż, żeby nasadzić przez kabelek. Ale nie puściła, i on nie ciągnął mocniej pewnie przez to ze klucz z rozcięciem był. Nie wiem czy oryginał ale widać nie zwykły był. Był to szary metal. Co do napięć to teraz sonda Ci wskazuje sinusoidę? ten wpis: pracowała w pełnym zakresie od 0,015 do 0,9V .... Oznacza, że wskazuje sinusoidę? Na gazie i na benzynie? Bo u mnie to są płaskie wykresy zmieniające się zależnie od obrotów czy dodawania gazu.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-15, 17:03   

Tak teraz mam sinusojde z wyjątkiem zimnego silnika kiedy ma bardzo niskie napięcie- tak jakby się rozgrzewala. Ja głównie jeżdżę na Lpg ale na Pb mam bliźniacze odczyty.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 17:08   

No to co u mnie te odczyty oznaczają. Grzałka nie dogrzewa i cuda się pokazują, czy coś mi emuluje ta sondę. Bo kiedyś w Czekramie mi pytali czy mam założony emulator... Ciekawe.
Aha. Mam jeszcze informację, że przy padającym katalizatorze może tak odczytywać...



ps. Na ostatnim zdjęciu nie masz sinusoidy tylko płaskie wykresy, gdzie pokazujesz, że przy hamowaniu silnikiem spada napięcie na s2 do 0.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-15, 17:25   

Przy tak małym przebiegu katalizator nie ma prawa paść chyba ze jest uszkodzony mechanicznie. Zresztą załóżmy ze.katy w Cruze Lpg szybko padają to dlaczego u mnie po zmianie sondy jest ok? Uważam ze trop kata jest bezcelowy.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 17:40   

A możesz wrzucić fotkę jak pracuje s2? nie wiem na wolnych obrotach? i przy przegazowaniu? Bo mi nie daje spokoju To Twoje ostatnie foto. aha i z podpisu Twojego widze, że masz inna instalację gazu. Mimo wszystko sprawdze u siebie na benzynie. Może mój komp brc 24 emuluje... skoro katalizator ok.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-15, 17:44   

Ostatnie zdjęcie obrazuje pracę sondy nr2 jak jadę i zdejmuje nogę z gazu więc tam chyba idealnie widać jej pracę.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-15, 17:47   

Wybacz, może to przez to że ja sprawdzam na komórce te napięcia Ty masz prof. sprzęt, ale nie widzę u Ciebie tej sinusoidy tylko płaski wykres przez jakiś czas na ok 0,8v przy wciśniętym gazie, które po puszczeniu spada do 0V. Tak też jest u mnie. Może masz sinusoidę na wolnych obrotach? Lata wtedy min, max z interwałem powiedzmy 1sek?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-15, 18:01   

Jest dokładnie tak jak piszesz.w wolnej chwili postaram sie podpiąć i zrobic fotkę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: