Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-06-20, 18:50
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-11, 12:25   

pool80 napisał/a:
komputer nie ma wpływu na to co pokazuje sonda.

no według mnie komputer ma wpływ na to co pokazuje sonda poprzez odpowiednie dobranie składu mieszanki - jak widzi, że spaliny robią się "Za" toksyczne to zwiększa skład powietrza tudzież paliwa jak jest za uboga itp.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-11, 12:34   

no tak, z tej strony masz rację. Procesor mi się przegrzewa. :) . Chm. A jak na s2 napięcie rosnie to co? Informuje żę za bogata czy za uboga mieszanka? Wychodzi mi, że za bogata, i podając wyższe napięcie komputer obniża dawkę paliwa. Może to oznaczać że katalizator się kończy i za wiele toksyn leci na sondę 2...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-11, 13:59   

endriu333, lepiej wstaw nową sondę :-)
skoro już ją zamówiłeś ;-)

pool80, nie przejmuj się :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-11, 15:17   

C77 - gaziarze i te ich problemy no nie ?:)
Nie no wykupić wykupię sondę od ASO ale z wstawienie wstrzymam się do najbliższego checka który niewątpliwie nastąpi - pytanie tylko kiedy ....
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-11, 15:28   

Nigdy, Twoja sonda umarła :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-11, 15:35   

Czyli jak stałe jest napięcie na s2 przy przegazowaniu to padła?np 0,4V? A jak przy przegazowaniu się podmosi to zdrowa?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-11, 15:35   

nigdy to baaardzo długo - C77 podśmiewuj się dalej ;P
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-11, 19:04   

endriu333 napisał/a:
C77 podśmiewuj się dalej ;P


Ależ Endriu ja się nie podśmiewuje :-) Co najwyżej sytuacja mnie lekko rozweseliła ;-)
czasem z czysto racjonalnych powodów aby zejść na ziemię warto cofnąć się i zobaczyć co np. pisało się wcześniej samemu
w tym samym temacie:

endriu333 napisał/a:
ale ja mam skaner taki" samodzielny" i on bez problemu pokazuje pracę sondy - nr 2 powinna mieć napięcie między 0,4 a 0,9V


Jakim więc sposobem nagle zmieniłeś zdanie
i obecnie uważasz że stała wartość napięcia ok. 0,45V może potwierdzać sprawność S2? :wink:

Endriu zadanie dla Ciebie,
przy okazji odłącz S2 i napisz co po jej odłączeniu pokazują Twoje "live data" :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-11, 21:53   

pewnie koło pół volta.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-11, 22:20   

C77 dla mnie to też dziwne ale od prawie tysiąca km mam spokój. Jak odlacze kostkę to obstawiam ze pokaże 0 no bo co innego by moglo...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-12, 16:17   

C77 dziś zapalił mi się check. P0141 po jeździe w mieście - zadowolony ;) zmieniam sondę to już pewne.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-07-12, 16:37   

Napisz, jak się odkręcała, jakieś foto wtyczki w jakim stanie, no i czy po problemie. sam będziesz zmieniał?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-07-12, 17:25   

Tak zdecydowanie zrobię to sam...pstrykne parę fotek.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-12, 23:57   

endriu333 napisał/a:
C77 dziś zapalił mi się check. P0141 po jeździe w mieście - zadowolony ;)

No w końcu bycie tutaj moderatorem do czegoś zobowiązuje :mrgreen:

A tak serio to ja napisałem tylko wczoraj że lepiej abyś wstawił nową sondę,
(tym bardziej jeśli już ją zamówiłeś)
w domyśle i tak Ciebie to czeka gdy się już sam upewnisz za dzień czy tydzień w rzeczywistości,
więc to dla mnie tylko kwestia krótkiego czasu w świetle tego co pisałeś o niej,
rzecz jasna możesz nie wymieniać i zgodzić się na lekko większe spalanie,
czy inne niedogodności w pracy silnika, bo przecież nikt Ciebie nie zmusi do jej wymiany :-)

Ale jeśli zdecydujesz się wymienić to po jej odłączeniu proszę zmierz napięcie,
gdyż wydaje mi się że możesz się zdziwić,
a kolega pool80 jest w tym aspekcie bardzo bliski prawdy.

Jeśli o mnie chodzi to ja bym obstawił trochę mniej, czyli dokładnie 0,45V
sam dobrze wiesz gdzie widzisz podobną wartość - wnioski wyciągnij sobie sam.
Oczywiście mogę się też mylić szczególnie że ja wszystkie moje odniesienia mam tylko do aut używanych na Pb, które nie wiedzą co to LPG,
bo jak dobrze wiesz LPG nie leży ani w centrum ani na obrzeżach mojego zainteresowania :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
tomek-0709 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LT+ Premium
Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: Polska ;)
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 2/13
 15%
Wysłany: 2016-07-14, 12:07   

Koledzy zamówiłem właśnie ELM 327 BT i może mi ktoś pokrótce opisać jak odczytać błędy Check? Czy dobra będzie do tego aplikacja piston? No i kluczyk w stacyjce oczywiście musi być przekręcony ale nie muszę chyba odpalać silnika? W końcu zdecydowałem się zamówić bo wydaje mi się, że ciągle wywala mi błąd z sondy lambda ale to się okaże.. A tak przy okazji są gdzieś opisane błędy z cruza żeby sobie móc odczytać?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: