Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 13:18
System kontroli trakcji w CRUZE
Autor Wiadomość
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-08-22, 19:49   

Czym mocniej przyciśniesz gaz i czym mocniejszy poślizg to TC działa z większą mocą,
wtedy czuć bardziej dohamowywanie i kontrole trakcji.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2012-08-22, 20:00   

U mnie wystarczy przycisnąć , ale cóż z tego jak obojętnie co bym nie zrobił to jest tak samo !! Chyba podjadę do ASO żeby mi wytłumaczyli dlaczego po przekręceniu kluczyka pisze mi TC OFF a ppozniej to znika i nic się nie pojawia .

Zobaczcie drodzy koledzy czy przed odpaleniem auta wam też pisze na TC OFF CZY ON według instrukcji powinno być ON u mnie wyskuje OFF .

No chyba ze w roczniku 2012 kontrolka nie informuje o działaniu TC
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
xyz 
junior

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy
Wiek: 57
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: CB
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2012-08-23, 07:45   

Koledzy, poczytajcie dokładnie instrukcję. Macie dwa systemy TC i ESC. Do tych systemów są dwie oddzielne kontrolki. Przyciśnięcie jednorazowe przycisku przy lewarku to jest wyłączenie TC co sygnalizuje kontrolka. Kolejne przyciśnięcie tego przycisku i przytrzymanie ok. 7 sekund powoduje całkowite wyłączenie ESC, co jest sygnalizowane inną kontrolką. Ja mam to w instrukcji na str. 118 i 119 (rocznik 2009, MY 2010). Pozdrawiam
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-08-23, 10:44   

U mnie przez 25000 kontrolka zapalila sie chyba raz i chyba to było zimą. A reszta funkcji jest tak jak opisuje instrukcja.
Wiem tylko ze z wylaczonym TC (krotkie nacisniecie) samochod lepiej zbiera sie spod swiatel i lepiej sie zbuera prze wyprzedzaniu.
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2012-08-23, 13:21   

user_01, czyli poprostu wychodzi na to ze system działa a kontrolka akurat tak wskazuje , możne zapala się jak jest jakaś większa ingerencja przy ruszaniu . A nie tylko lekkie popiskiwanie opon itp.
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-08-27, 18:00   

Lekkie lub mocniejsze popiskiwanie opon to ja mam np. przy przejeździe na szagę przez turborondo,
ale wówczas żadna kontrolka się nie zapala :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-08-28, 02:13   

Z tymi kontrolkami i ich zaswiecaniem to jest roznie. Najlepszym przykladem jest kontrolka DPF, ktora zapala sie jak juz filtr jest zatkany, a nie wtedy gdy jest wypalany. Znacznie by to ułatwiło eksploatacje.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-09-17, 09:33   

redukcja biegu obroty na 4-5 tys w zakręcie i but na pewno zaświeci :]
_________________
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2012-09-17, 19:12   

Jest ok zaświeciła w końcu , było mokro chciałem szybciej "uciec " z skrzyżowania przy skręcie poczułem tak jak by coś mocy odjęło i w tedy zaświeciła się kontrolka :D
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-09-07, 08:47   TC na mokrym

Jak powinno zachowywać się TC podczas ruszania na mokrej nawierzchni.
U mnie mocniejsze dodanie gazu powoduje poszarpywanie.
Wyłączyłem TC i mogę swobodnie, płynnie ruszać i przyspieszać.
Coś jest nie tak?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-07, 10:01   

A wcześniej tak nie było? :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-09-07, 10:34   

Wcześniej zdarzyło się, ale rzadko.
A teraz musiałem się bardzo pilnować, aż wyłączyłem TC.
Opony Kumho straciły przyczepność?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-07, 10:53   

A kiedykolwiek ją miały? :-) Jak sięgnę pamięcią to zawsze na mokrym miały one tendencje do ślizgania zarówno przy ruszaniu jak i przyhamowywaniu
a najbardziej odczuwalne było to gdy na asfalcie była widoczna warstwa wody np. świeżo po deszczu, więc ruszać wypadało dość delikatnie.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-09-07, 11:08   

Jeśli koła zaczynają mieć nadmierny uślizg to poczujesz spadek mocy na silniku a poszarpywanie mogą wywoływać koła, które buksują i nagle jest im dobierana moc a za chwilę znowu się pojawia. TC działa podobnie jak ABS. Z tym, że tutaj często czuć przy mocnym dodaniu gazu, że system się załącza na chwilę ale nie miga kontrolka. Dopiero gdy cały czas będę dodawał gazu i koła będą cały czas się ślizgać to kontrolka zacznie migać i będzie czuć mocny spadek mocy. Śmiesznie to wygląda zimą na przymarzniętym śniegu, gdy dodajemy gazu do podłogi a on odcina moc prawie do zera ;-)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-07, 11:20   

Dla mnie takie pierwsze zgrzyty (boksowanie i odłączanie mocy i znowu to samo)
to sygnał aby od razu wrzucić drugi bieg,
wtedy jedzie normalnie, a bez tego staje w miejscu i myśli co ma robić :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: