Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:02
Cruze 1.8 a LPG
Autor Wiadomość
irvingmorg 

Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2014-08-12, 17:57   

wszim napisał/a:
Możesz zamiast jeździć do niechętnego gazmena umówić się u źródeł czyli na kontrolę w Czakramie w Tarnowie. Daleko nie masz, godzina drogi A4. Tam pracują inżynierowie a nie magicy i temat mają ogarnięty najlepie


Potwierdzam, sam jest w rozjazdach między Krakowem a Śląskiem - gdyby przegląd LPG trafił na KRK to z pewnością wolał bym podjechać do Tarnowa, ale akurat byłem na śląsku więc przegląd i dodatkową kalibrację robiłem Czakramie w Mysłowicach i nie było z tym problemu - oczywiście wcześniej się trzeba umówić bo na test drogowy jadą dwie osoby (przynajmniej powinny).
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-08-12, 21:42   

Ja też miałem niewielkie problemy z regulacją instalacji i olałem regulację w Czakramie, niby specjaliści którzy powinni się znać na tym a robili fuszerkę. Instalacja założona raczej poprawnie ale wyregulowana na odczepnego, byłem na 2 doregulowaniach i tylko wypaliłem zbędne paliwo żeby dojechać do Wawy nie wspomnę o urlopie który musiałem poświęcić bo w soboty nie pracują.
Pojechałem do małego warsztatu który polecił mi znajomy i trafiłem na gościa który widać ogarnia temat bardziej niż Ci ,,specjaliści" Regulacja trwała chyba ok 40 minut, zapłaciłem 30 zł i mam święty spokój, jak wsiadłem do Cruza to tak jak bym inne auto dostał, zrywne, bez szarpania, prędkość max tak jak w książce. Szarpie niestety przy włączonej klimie ale widać taki jego urok.
Co do spalania autem pojechali rodzice na wakacje nad morze, trasa jakieś 600 km w jedną stronę, bagaże + 3 osoby, wyjazd rano a więc bez korków i widać bez szaleństwa i spalanie dokładnie 8.57 l/100 km :-o powrót w trochę większym ruchu spalanie 9.5 l/100 km. Ogólnie do spalania 12 litrów dobiłem kiedy testowałem auto, ale to była jazda z pedałem non stop w podłodze :D w normalnej jeździe spalanie mam na poziomie 9,5-10 l także chyba norma.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-12, 21:56   

A skąd Czakram w Warszawie? Z tego co wiem to Czakram Jacka Okońskiego są 3 zakłady w Tarnowie(ten główny), Rzeszowie i Mysłowicach. Reszta to inne zakłady które mają co najwyżej autoryzację BRC-Czakram, podobnie jak niektóre ASO i tam już różnie może być jakością.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-08-12, 22:03   

Energy Gaz Polska, mówili że są zakładem Czakramu, nie wiem jak to jest, być może mówili jedno a są po prostu ASO Czakramu.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-12, 22:14   

ASO jak to ASO, potrafią wymieniać filtry, kasować pieniądze i ładnie się uśmiechać. Ja konkretnie polecałem główny zakład CZAKRAM w Tarnowie.
_________________
Pozdrawiam
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2014-08-14, 11:57   

hej, moim zdaniem 12,5 lpg w miescie jest ok u mnie tyle samo pali (normalna jazda w pelnym zakresie obrotow) ,

regulacje gazu robię zawsze po przeglądzie w czakramie w Rzeszowie za 40 zł (jazda z lapotem podpiętym) , w aso zawsze mówię żeby nie tykali instalacji,

byłem teraz nad morzem trasa 1600 km , minimalne spalanie 9,2 litra gazu (noc pusta kręta droga 120km/h caly czas) średnie 10,5 litra (z autostradą nie więcej jak 150km/h) , nie wiem jak to możliwe że komuś pali w okolicach 9,5 w mieście wtedy na trasie paliłby z 7 litrów :D :D
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2014-08-14, 19:15   

Ostatni zbiornik gazu przejeździłem tylko w mieście z klimą. Spalanie 12 l lpg, więc również nie martwiłbym się spalaniem. Ale miasto miastu nie równe, godziny jazdy po mieście również mogą przypadać na szczyt lub być poza szczytem.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-15, 13:47   

Panowie nie ma się co oszukiwać. Cruze 1.8 LPG pali jak smok i nic tego nie zmieni. Przy jeździe w mieście wyświetlacz spalania benzyny pokazuje u mnie 12,5 l, czyli gazu nawet do 14-15 l, szczególnie teraz przy włączonej klimie i przełączaniu na gaz praktycznie od razu po włączeniu silnika. W trasie przy jeździe typu "wyprzedzają mnie rowery" wyświetlacz pokazuje 7,8 (najniższa uzyskana wartość w ciągu ponad 20 tys. km eksploatacji), ale gazu spala i tak, wg dystrybutora, 10-11 l. Szybka jazda autostradą (160-180 km/ h) gazu wystarczyło na 190 km... . Po prostu spalanie gazu w granicach 8-9 l jest wg mnie niemożliwe przy tej masie i przestarzałej konstrukcji silnika 1.8, chyba, że źle jest ustawiona instalacja, co niebawem skończy się dewastacją jednostki napędowej. Mój pali 8 l tylko gdy stoi wyłączony w garażu :-)
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-08-15, 21:21   

A instalację masz dobrze wyregulowaną? Nie wiem jak musiałbym jeździć żeby mi spalił gazu 15 litrów. Średnie spalanie na wyświetlaczu mam ok 8 l, nie kasowane od czasu założenia gazu czyli jakieś 8 tyś km. Wiadomo jak ktoś ciśnie do tych 180 to musi więcej spalić :D
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-08-15, 22:18   

Dziś nie wiem jakim cudem, spalanie wyszło 12,1L. mój delikatny problemik, to taki, że nigdy nie udało mi się zejść poniżej 12L. W zasadzie w/w wynik jest rekordem u mnie.
Po niedzieli jadę Czekram Tarnów cennik 80 zł roboczogodzina. Ma być wpięty laptop i trasa.

ps. Mam pytanie: Mam wcześniej przejechać z 20km na benzynie. W Czekramie nic na ten temat nie wspominali, ja zapomniałem zapytać. Może to być w trasie do Tarnowa, czy powinienem też po mieście? W sumie to wyłączę lpg na miasto ale ciekawy jestem...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-16, 14:04   

Instalacja została wyregulowana w Czakramie w Tarnowie przy przebiegu ok. 7.000 km (koszt. ok. 120 zł), bo jak się okazało w czasie jej montażu przez ASO niczego prawidłowo nie ustawiono - cyt. "....mapy benzynowe i gazowe były całkowicie rozjechane". Panowie w Czakramie od razu zastrzegli, że regulacja nie musi spowodować istotnej redukcji spalania, bo oni za cechy jednostki benzynowej nie odpowiadają, a spalanie gazu powinno być (z uwagi na kaloryczność pędnika) wyższe o ok. 15% od benzyny.
I u mnie tak jest.
W mieście pali, przy włączonej klimie, 12 l benzyny - bo niestety zwykle jest to jazda na krótkich dystansach - i tym samym 14 l gazu.
Taka jest charakterystyka pracy jednostki 1.8 ze skrzynią 5MT. Silnik ten znany jest najbardziej z dwóch swoich cech: niezwykła ospałość i wręcz legendarna paliwożerność.
Gdyby mój zaczął w mieście palić 8-9 l gazu uznałbym, że jest coś nie tak i trzeba natychmiast zaangażować serwis w usunięcie bardzo poważnej usterki (zabójczy nadmiar tlenu w mieszance).
GM podaje katalogowe spalanie PB dla hb z tym silnikiem:
- miasto: 8,7 l/100 km
- trasa: 5,1 l/100 km
- średnio: 6,4 l/100 km.
Każdy wie, że do wartości katalogowych należy dodać zawsze od 30-50%, by uzyskać realne wartości dla faktycznej eksploatacji - w każdej gazetce motoryzacyjnej o tym piszą/pisali.
Czyli w "rzeczywistym życiu" odpowiednio mamy:
- 11,5 l
- 8 l (oczywiście 90 km/h po płaskim, bez obciążenia)
- 9,5 l
Dodając 15% dla LPG + klima:
- 14 l
-10,5 l
-11,5 l
I to by się zgadzało - tak faktycznie to działa.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-16, 17:53   

A na potwierdzenie powyższego najnowszy pomiar:
pokonany dystans: 224,5 km (idealny cykl mieszany m110/t114 km)
spalanie gazu: 27,1 l (80% jazdy przy włączonej klimie)
spalanie PB: brak danych (ale wskazówka opadła przynajmniej o 1 kreseczkę)
średnie spalanie PB wg komputera: 9,9 l
średnie spalanie gazu wg tankowania: 12,07 l.
Gdybym spalił pozostałe w zbiorniku 5 l osiągnąłbym zasięg jedynie ok. 270 km, co jest wg mnie największą bolączką. Tak mały zbiornik stawia pod znakiem zapytania ekonomiczny sens np. podróży na południe Europy - niewielka ilość stacji LPG po drodze skazuje na jazdę głównie na benzynie.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Will 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LS+ Premium
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2014-08-17, 19:01   A na potwierdzenie powyższego ...

"A na potwierdzenie powyższego ...":
Dane zebrane przez 3 lata eksploatacji samochodu. Większość jazda w Warszawie.
Zatankowana benzyna 523,02 l
Zatankowany LPG 5225,00 l
Całkowity przebieg 45265,60 km
Maksymalne zużycie LPG 20,18 l /100 km
Średnie zużycie LPG 12,25 l /100 km
Minimalne zużycie LPG 7,70 l /100 km
Średni zasięg na 1 l 8,46 km/l
Wskazanie komputera 9,62 l /100 km
Zużycie benzyny (dodatkowe do LPG) 1,16 l /100 km
Maksymalny zasięg na zbiorniku LPG 424,00 km
Średni zasięg na zbiorniku LPG 269,45 km
Minimalny zasięg na zbiorniku LPG 163,00 km
Ilość pomiarów (tankowań) 252
Koszt LPG+PB 16759,51 zł
Ekwiwalent kosztów PB (wg komputera) 24170,41 zł
Różnica 7410,90 zł
Koszt instalacji 3800,00 zł
Tzw. „oszczędność” po 3 latach 3610,90 zł

Nie uwzględniłem tutaj kosztów serwisu (coroczna obsługa instalacji i badania technicznego).
W okresie gwarancji: dwukrotna wymiana sterownika LPG, jednego wtryskiwacza LPG, trzykrotna wymiana przełącznika LPG. Wymiana przewodów wodnych (wycieki płynu chłodzącego).
Instalacja założona w ASO.
Czy warto – liczby wskazują, że tak.
Subiektywnie oceniając – nie. Niewarta jest symboliczna oszczędność przełożona na nerwy w serwisie.
Być może przy dwukrotnie większym przebiegu byłoby warto ...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-18, 10:35   

W moim przypadku mocno uśrednione rozliczenie 1-go roku eksploatacji wygląda mniej więcej tak:
przebieg całkowity: 23000 km
instalacja gazowa: 1 zł (promocja przy zakupie)
dodatkowy koszt przeglądu i badania technicznego: razem 300 zł
koszt benzyny: 150 l x 5,6 zł = 840 zł
koszt LPG: 2640 l x 2,5 zł = 6600 zł
łączny koszt "jazdy na LPG": 7741 zł
hipotetyczny koszt przy braku instalacji (założone średnie spalanie 9 l): 11.385 zł
Powyższe oznacza, że po roku jestem do przodu tylko 3644 zł, ale gdybym za instalację musiał zapłacić 3.800 zł (cena ASO), to byłbym jeszcze w plecy... .
Nie ukrywam, że promocja na LPG ("za 1 zł") była czynnikiem, który przesądził o wyborze pomiędzy 1.4t, a 1.8.
Diesel odpadł od razu i całe szczęście, bo przy tej charakterystyce jazdy (krótkie odcinki po mieście) "utopiłbym" już silnik w oleju i zapłacił za naprawę ze 20.000 zł.
1.4 t - no cóż... przyjemność jazdy za wyższą cenę początkową i spalanie jak w 1.8, bez możliwości założenia gazu (przynajmniej na gwarancji - chociaż po 3 latach samochód trzeba sprzedać, ... i to jak najszybciej).
_________________
JohnnyBeGood
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-08-25, 01:32   

Wszim, dzięki posłuchałem Twojej rady, zrobiłem regulacje u źródeł i spalanie miastowe 11.1 czyli to czego oczekiwałem. Dzięki i pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: