Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:13
Wydajność ogrzewania.
Autor Wiadomość
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-02-02, 19:05   

Marco, Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko" ;-)

Marcin, Można próbować wygłuszyć (a przy okazji ocieplić :-D ) specjalnymi matami drzwi, dach, grodź, wtedy powinno być cieplej.
Gdzieś widziałem jak na rosyjskim forum ktoś naklejał te maty na dach.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2012-02-02, 19:58   

SebaSRS napisał/a:
Ale przecież w aucie jest wskaźnik temperatury, wg. mnie każdy kto zasłania wloty powietrza wie, czy grozi zbyt wysoka temperatura i obserwuje ten wskaźnik czy przypadkiem "nie doszedł za daleko"


Otóż to :-) A jak się przejeżdza na krótkich odcinkach i chce sie jechac w cieple to tekturka pomaga. Jak wyruszam w dłuższą trasę to po rozgrzaniu staję na stacji podczas tankownia przed właściwą częścią trasy i zdejmuję. Tak robilem w starym wozie i nic złego się nie działo
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-02-03, 09:46   

Jak temperatura skoczy to włącza sie wentylator, przy zasłoniętej chłodnicy może dojść do tego że będzie pracował na okrągło ponieważ pęd powietrza nie będzie schładzał chłodnicy. Ja osobiście nie zasłaniam, w firmowym samochodzie ktoś chyba robił kąpiel błotną :) chłodnica była cała zapchana błotem, wentylator pracował na okrągło temperatura cały czas w okolicach 100stopni. Uważam że producent by coś takiego przewidział jeżeli było by konieczne i zastosował by tak jak w polonezach wajchę na zimę i lato :-D
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-02-03, 10:21   

Producent jak najbardziej, przygotował samochód aby w miarę dobrze pracował w skrajnych warunkach, co nie znaczy ze tak samo będzie pracował przy +40 jak i -25. O ile głownie nacisk kładziony jest na to aby samochód się nie przegrzał, to na niedogrzanie producent już takiego nacisku nie kładzie, ponieważ teoretycznie nie zagraża to silnikowi. A le tylko pozornie, jeśli ktoś jeździ na krótkich odcinkach, (do 20-30km) , a jeszcze na gazie, to niech sobie wyciągnie bagnet i zobaczy co razem z olejem na nim będzie( biały szlam). Jak wiadomo niedogrzany silnik szybciej się zużywa, pali więcej paliwa itp. Wniosek z tego jest taki że skoro nie musimy się martwic przegrzaniem nawet przy +30, to jak zasłonimy wloty powietrza z przodu to przy -20 tym bardziej to nie nastąpi, a poprawi się dogrzanie silnika na krótkich dystansach, ponieważ ograniczymy poniekąd dopływ lodowatego powietrza owiewającego silnik. Pamiętać tylko należy żeby nie zasłaniać bezpośrednio chłodnicy, tylko wloty w zderzaku i na 100% nic się nie przegrzeje a zyskamy sporo.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
Michal_78 

Model Samochodu: aveo sedan 2010 1.2 16v
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Zabrze
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-02-03, 14:48   

Też nie jestem zadowolony z ogrzewania w aveo , ale u mnie pomaga "obieg zamknięty"
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-02-03, 21:40   

Dla mnie wydajność ogrzewania jest zadowalająca. Podstawa to sprawny termostat. Zasłanianie wlotu nie ma sensu. Jedna ważna rzecz: zapominacie chyba to tym że autko po uruchomieniu powinno troszkę popracować a nie od razu "1" i spód. Faktem jest, że aveo jest słabo izolowane termicznie, ale sprawne operowanie pokrętłem daje dobry wynik. Pokrętło mam na 2, wlot z zewnątrz otwarty, ciepłe powietrze na max. Jak przednia szyba jest czysta to pokrętło "na" nogi i korpus, jak szyby zaczynają marznąć to na szyby i tak w kółko. Po kilku km w kabinie można zdjąć czapę i rozpiąć kurtkę.


[IMG=http://img713.images...4482.jpg][/IMG]
Fota po ok 30 km jazdy
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
Ostatnio zmieniony przez miHu 2012-02-05, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-02-03, 23:50   

Zrobiłem dzisiaj zdjęcie zegarów po ok 10km jazdy. KLIK. Około 2/3 chłodnicy przysłonięte. W czasie dalszej jazdy auto nie rozgrzewało się już bardziej. Co więcej wraz ze wzrostem prędkości wskazówka opadała jeszcze o ok 1-2mm. Dmuchawa ustawiona na '2', ciepło na max. Po wyjściu z auta nie było czuć zbytniej różnicy. Jednak termostat do wymiany?
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2012-02-04, 07:26   

a co u ciebie tak slabo sie rozgrzewa , u mnie po przejechaniu paru km wskazowka prawie dolega do tej po srodku - tak jak zawsze
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-04, 11:28   

ultorrotlu, w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano?


ultorrotlu napisał/a:
Jednak termostat do wymiany?


Jak będzie zbliżać się wskazówka do pierwszej kreski to zatrzymaj się na chwilkę i sprawdź czy gruby wąż który idzie do chłodnicy jest ciepły czy zimny. Jeśli jest ciepły to oznacza że termostat przepuszcza zaś jeśli jest zimny to termostat jest sprawny.
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-02-05, 14:31   

Marco napisał/a:
w którym momencie włączasz dmuchawę jak startujesz rano?

Bez różnicy czy włączę od razu, czy nie włączę w ogóle - nagrzeje się tak samo (wskazówka w 1/4 skali).
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-05, 15:45   

A sprawdziłeś to o czym Ci pisałem wyżej odnośnie termostatu?
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-02-06, 19:30   

Marco, rozgrzewałem stopniowo wychłodzony silnik. Rura zrobiła się ciepła mniej więcej wtedy, gdy wskazówka była w połowie drogi pomiędzy 1/4 a 1/2 skali.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-06, 21:37   

Czyli stosunkowo za wcześnie otwiera się termostat albo może być też tak że się w ogóle nie domyka i przepuszcza od razu ciecz chłodzącą w duży obieg co powoduje problemy z dogrzaniem się silnika.
 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 63
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2012-02-06, 21:55   

Termostat ma zawsze mały otwór przez kutry przepływa ciecz i z tego powodu robi się przewód letni ale nie tak ciepły jak jest na małym obiegu .
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-02-06, 22:02   

skończą się te mrozy to wszystko wróci wam do normy
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: