Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:13
Wydajność ogrzewania.
Autor Wiadomość
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-12-13, 16:42   

kachim66 zgodzę się z tobą,wiadomo że na zimnym silniku nikt auta nie "żyłuje" ale jak szybciej jedziesz to się szybciej nagrzeje niż przy emeryckiej jezdzie :-) u mnie starcza że zmieniam biegi co 3 tyś obr i jest ok,jak go mulę to nie mogę liczyć na szybkie ciepło w wewnątrz pojazdu

Dodam że tigra raz tak szybciej się nagrzewa niż moje aveo,małe auto i szybko czuć ciepło :mrgreen:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
ernet 
Ernet

Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 83
Skąd: Tor
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2012-12-21, 08:42   

Panowie, u mnie , w żadnej opcji wskaźnik temp. nie dochodzi nawet do połowy skali, właściwie zatrzymuje się trochę poniżej. Warto zgłaszać to w Servisie ( mam jeszcze gwarancję ).
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2012-12-21, 12:14   

Ja mam dokładnie to samo- max dochodzi do połowy skali
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-12-21, 16:46   

Też tak mam i dorzucę jeszcze to, że bardzo ciężko jest go "zagotować".
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
ernet 
Ernet

Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 83
Skąd: Tor
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2012-12-21, 22:09   

A czy zgłąszał ktoś to na przeglądzie w Servisie. Przy pogodzie,jak dziś , nagrzanie całego samochodu trwa bardzo długo. Podobnie miałem w Oplu Kadett - tam wystarczyło zamontowanie termostatu,który wystempował w samochodach wysyłanych do Skandynawi ;-)

UPDATE: Wczoraj/28.12/ byłem w servisie - czynności servisowe: samochód na wolnych obrotach przez ok. 10 min ( temp. oczywiście podskoczyła do/ lekko powyżej połowy skali ), jazda " na trasie " przez ok. 15 min. ( temp. oczywiście spadła poniżej połowy skali ). Decyzja servisu: termostat do wymiany. Ale,że okurat nie mieli, to wizyta po 10.01.2013.
Ciąg dalszy nastąpi ;-)

[ Dodano: 2013-01-15, 12:31 ]
Termostat wymieniony na nowy. Bez efektu-żadnej zmiany w temperaturze silnika.
Czy na prawdę nikt nie ma sposobu na ten objaw. Przecież wg. wskażnika temp.
jeździmy wszyscy na niedogrzanych silnikach !

[ Dodano: 2013-01-16, 09:29 ]
ultorrotlu napisał/a:
Zrobiłem dzisiaj zdjęcie zegarów po ok 10km jazdy. KLIK. Około 2/3 chłodnicy przysłonięte. W czasie dalszej jazdy auto nie rozgrzewało się już bardziej. Co więcej wraz ze wzrostem prędkości wskazówka opadała jeszcze o ok 1-2mm. Dmuchawa ustawiona na '2', ciepło na max. Po wyjściu z auta nie było czuć zbytniej różnicy. Jednak termostat do wymiany?


U mnie jest dokładnie tak samo, jak na Twoim zdjęciu. Jeśli samochód "chodzi na luzie" przez ok. 10 minut, to wskazówka jest lekko wyżej, ale NIGDY ( nawet latem ) nie doszła nawet do połowy. Jak pisałem już wymieniłem w ASO termostat i sytuacja nadal jest taka sama.
I pytanie: czy silnik jednak ma właściwą temperaturę i tylko wskazówka tego właściwie nie pokazuje czy też silnik jest niedogrzany i wskazówka pokazuje dobrze ?! Jak myślicie ?

[ Dodano: 2013-01-16, 13:22 ]
EDIT: Męczy mnie ta sprawa.
Czy ktoś mógłby zmierzyć temperaturę płynu chłodzącego po rozgrzaniu silnika do max. pokazującej ten stan wskazówki.
Wtedy byłoby wszystko jasne;
1.czy to niedogrzany płyn i wskazówka pokazuje ten stan prawidłowo.
2. Czy jeśli płyn będzie miał 80/90 C to znaczy,że wskazówka pokazuje temperaturę nieprawidłowo. I sprawa będzie jasna.

[ Dodano: 2013-01-24, 17:23 ]
Kolejny Edit:
Samochód został podłączony pod komputer. Przy położeniu wskaźnika temp.,jak
opisałem wyżej, temperatura cieczy chłodzącej wyniosła 87 C. Czyli w moim
przekonaniu OK, co nie zmienia faktu,że gorące powietrze do kabiny nie dociera.
 
     
Paulina 

Model Samochodu: Aveo
Dołączyła: 22 Lip 2016
Posty: 1
Skąd: Stęszew
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2016-07-22, 09:14   

Witam
(autko aveo hatchback 1.2 16V 2010 r.)
mam u siebie podobne objawy ja ernet.
Czy komuś udało się ogarnąć temat? Skoro niektórzy mają "normalne" wskazania temperatury, a auta szybko się nagrzewają tzn. że to, co u nas występuje normą nie jest ;) autko kupiłam już z objawami uszkodzonego termostatu, wymieniałam go 2 razy i nadal 0 poprawy... dochodzi trochę poniżej połowy skali, w trakcie jazdy często wskazówka trochę opada, nie wspominając, że osiąga ten poziom mniej więcej po 15 km (zimą później, jeśli w ogóle...). Może oryginalny termostat byłby lepszy...nie wiem.. może ktoś będzie w stanie pomóc- byłabym wdzięczna :mrgreen: Pozdrawiam :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: