Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:13
Wydajność ogrzewania.
Autor Wiadomość
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-01-31, 22:08   Wydajność ogrzewania.

Panujące ostation mrozy skłoniły mnie do założenia tematu "na czasie". Jak oceniacie wydajność ogrzewania w Aveo? Ja szczerze mówiąc nie jestem zadowolony. Codziennie pokonuję trasę ok 50km i przy mrozach jakie teraz panują (rano ok -15° .. -10°) mogę całą drogę jechać w zapiętej kurtce, czapce, rękawicach z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, wiatrakiem na 2-3 biegu i nie będzie mi za ciepło. Mam wrażenie, że powietrze lecące z kratek jest chłodniejsze, niż w jakimkolwiek innym aucie, którym miałem okazję jechać. W focusie ojca wiatraczek ustawiony na "1" skutecznie (i zdecydowanie mocniej) rozgrzewa auto na znacznie krótszym dystansie. Jak to jest u was?

Pozdrawiam.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-31, 22:18   

ultorrotlu, u mnie jest tak samo. Zauważyłem że im wyższy bieg wentylatora tym leci zimniejsze powietrze. Włączam dmuchawę maksymalnie II bo już na III nie ma sensu.
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2012-01-31, 23:11   

Zgadzam się u mnie tak samo :) Trzeba trzymać silnik na obrotach wtedy jest zdecydowanie cieplej, dobrze wiedzieć ze u innych tak samo bo martwiłem się czy nie mam problemu z termostatem :mrgreen:
 
     
Maxus 

Model Samochodu: Aveo T300 1.2 86km LT
Wiek: 30
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 33
Skąd: Poznan
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 6/11
 54%
Wysłany: 2012-01-31, 23:16   

Hmm... a ja nie narzekam :D w starym dieselku moglem przy -10 zrobic 8-10 km i lecialo zimne powietrze tutaj jest cieplutko
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-31, 23:17   

Maxus, być może w T300 już jest troszkę inaczej lub coś poprawili poza tym nie porównuj starego diesla (który się 2x dłużej rozgrzewa) do nowego benzyniaka.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2012-02-01, 07:54   

no ja tez przez ostatnie dwa dni jezdzilem przy mrozach -16C - po przejechaniu okolo 5 km z kratek leciało juz dobre ciepło, silnik prawie rozgrzany i musiałem kurteczkę rozpinać (bez czapki i rękawiczek) - samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-01, 17:09   

Marcin napisał/a:
samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp


A to całkiem co innego.


Jak możesz to zrób ten sam test ogrzewania ale jak auto zostanie w nocy na zewnątrz pod chmurką.

Ja parkując pod chmurką aby uzyskać temperaturę +15 w aucie przy -15 mrozie potrzebuję aż 30 stopni natomiast Ty tylko (zakładając że masz na parkingu +1) tylko 14-tu.
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2012-02-01, 17:50   

Generalnie nie mogę narzekać na ogrzewanie w aveo, jeśli ustawie wiatrak na obrotach II jest nieźle w przeciwienstwie superba.
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-02-01, 20:50   

ja także nie narzekam,mam 7km do pracy i w w połowie drogie czuje ciepłe powietrze,ale używam dmuchawę na poziomie 1 lub 2 i jest ok.Tigra i Panda nagrzewają się podobnie.
Zauważcie że mrozy są naprawdę sroge :-?
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 63
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2012-02-01, 21:11   

Witam i napisze jak jest w moim Aveo . Auto stoi pod wiata (garaż bez drzwi) dziś było -16,8 auto rozgrzało się po przejechaniu 4 km a po 6km wskazówka była normalnie na max . Zawsze przy wyjeździe używam nadmuchu na szybę i nogi czyli klima jest wleczona nadmuch najpierw 2 to tak pierwszy km potem 1 . wydaje że poprzednie auta miały podobnie tyle że w Aveo szybciej zdmuchuje Szybę
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2012-02-02, 08:00   

Zgadza się, nadmuch na szybę jakby nieco szybciej działał. Co do tych mrozow panujących ostatnio to zakladam na grill tekturke i już po 1,7 km mam ciepło w kabinie. :-)
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-02-02, 18:10   

Ja też dzisiaj włożyłem tekturkę zakrywającą ok 2/3 chłodnicy, ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Przy długich zjazdach temperatura silnika potrafiła spaść do drugiej kreski. Jutro spróbuję zakryć więcej.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-02-02, 18:13   

Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę.

Druga strona medalu jest taka że jak termostat się nie otworzy to przy zasłoniętej chłodnicy możemy sobie narobić bałaganu i PRZEGRZAĆ SILNIK.

Układ chłodzenia jest tak skonstruowany aby dawał sobie radę w największe upały i w najgorsze mrozy.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2012-02-02, 18:35   

wlasnie wrocilem ze sklepu - u mnie teraz jest -23C i powiem tak kratka powietrza jest goraca wsadzajac palec w srodkowy tunel i dotykajac do plastiku nie da sie utrzymac palca z uwagi na goracy plastik, jednak w samochodzie juz az tak cieplo nie jest (chociaz mozna sie rozpiac i jechac bez czapki i rekawiczek czyli w sam raz) - widac samochod malo wygluszony jest i szybko tarci cieplo ze srodka
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-02-02, 18:42   

Marco napisał/a:
Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę.


Zgoda, ale wlot powietrza jest bardzo duży. Wychodzę z założenia, że wkładając tam kawałek kartonu ograniczam ilość powietrza wpadającą do komory silnika i przez to umożliwiam przynajmniej nieco szybsze nagrzanie. Za kilkaset kilometrów czeka mnie drugi przegląd. Każę fachmanom sprawdzić termostat, choć wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby po 30kkm był do wymiany.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: