Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-16, 06:13 |
Wydajność ogrzewania. |
Autor |
Wiadomość |
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-01-31, 22:08 Wydajność ogrzewania.
|
|
|
Panujące ostation mrozy skłoniły mnie do założenia tematu "na czasie". Jak oceniacie wydajność ogrzewania w Aveo? Ja szczerze mówiąc nie jestem zadowolony. Codziennie pokonuję trasę ok 50km i przy mrozach jakie teraz panują (rano ok -15° .. -10°) mogę całą drogę jechać w zapiętej kurtce, czapce, rękawicach z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, wiatrakiem na 2-3 biegu i nie będzie mi za ciepło. Mam wrażenie, że powietrze lecące z kratek jest chłodniejsze, niż w jakimkolwiek innym aucie, którym miałem okazję jechać. W focusie ojca wiatraczek ustawiony na "1" skutecznie (i zdecydowanie mocniej) rozgrzewa auto na znacznie krótszym dystansie. Jak to jest u was?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-01-31, 22:18
|
|
|
ultorrotlu, u mnie jest tak samo. Zauważyłem że im wyższy bieg wentylatora tym leci zimniejsze powietrze. Włączam dmuchawę maksymalnie II bo już na III nie ma sensu. |
|
|
|
 |
garmin
Szofer T200

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-01-31, 23:11
|
|
|
Zgadzam się u mnie tak samo Trzeba trzymać silnik na obrotach wtedy jest zdecydowanie cieplej, dobrze wiedzieć ze u innych tak samo bo martwiłem się czy nie mam problemu z termostatem |
|
|
|
 |
Maxus
Model Samochodu: Aveo T300 1.2 86km LT
Wiek: 30 Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 33 Skąd: Poznan
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-01-31, 23:16
|
|
|
Hmm... a ja nie narzekam w starym dieselku moglem przy -10 zrobic 8-10 km i lecialo zimne powietrze tutaj jest cieplutko |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-01-31, 23:17
|
|
|
Maxus, być może w T300 już jest troszkę inaczej lub coś poprawili poza tym nie porównuj starego diesla (który się 2x dłużej rozgrzewa) do nowego benzyniaka. |
|
|
|
 |
Marcin
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 466 Skąd: Podlasie
Poziom: 19
|
Wysłany: 2012-02-01, 07:54
|
|
|
no ja tez przez ostatnie dwa dni jezdzilem przy mrozach -16C - po przejechaniu okolo 5 km z kratek leciało juz dobre ciepło, silnik prawie rozgrzany i musiałem kurteczkę rozpinać (bez czapki i rękawiczek) - samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp |
_________________ Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-02-01, 17:09
|
|
|
Marcin napisał/a: | samochód garażowany w podziemiach gdy jest zawsze plusowa temp |
A to całkiem co innego.
Jak możesz to zrób ten sam test ogrzewania ale jak auto zostanie w nocy na zewnątrz pod chmurką.
Ja parkując pod chmurką aby uzyskać temperaturę +15 w aucie przy -15 mrozie potrzebuję aż 30 stopni natomiast Ty tylko (zakładając że masz na parkingu +1) tylko 14-tu. |
|
|
|
 |
mson

Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 136 Skąd: Kraków
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-02-01, 17:50
|
|
|
Generalnie nie mogę narzekać na ogrzewanie w aveo, jeśli ustawie wiatrak na obrotach II jest nieźle w przeciwienstwie superba. |
_________________ ------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------ |
|
|
|
 |
ryjek

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-02-01, 20:50
|
|
|
ja także nie narzekam,mam 7km do pracy i w w połowie drogie czuje ciepłe powietrze,ale używam dmuchawę na poziomie 1 lub 2 i jest ok.Tigra i Panda nagrzewają się podobnie.
Zauważcie że mrozy są naprawdę sroge |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
 |
|
|
|
 |
awe56
AVEO II 1,2 16V
Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 63 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 73 Skąd: Rudlice
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-02-01, 21:11
|
|
|
Witam i napisze jak jest w moim Aveo . Auto stoi pod wiata (garaż bez drzwi) dziś było -16,8 auto rozgrzało się po przejechaniu 4 km a po 6km wskazówka była normalnie na max . Zawsze przy wyjeździe używam nadmuchu na szybę i nogi czyli klima jest wleczona nadmuch najpierw 2 to tak pierwszy km potem 1 . wydaje że poprzednie auta miały podobnie tyle że w Aveo szybciej zdmuchuje Szybę |
_________________ Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 |
|
|
|
 |
mson

Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 136 Skąd: Kraków
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-02-02, 08:00
|
|
|
Zgadza się, nadmuch na szybę jakby nieco szybciej działał. Co do tych mrozow panujących ostatnio to zakladam na grill tekturke i już po 1,7 km mam ciepło w kabinie. |
_________________ ------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------ |
|
|
|
 |
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-02-02, 18:10
|
|
|
Ja też dzisiaj włożyłem tekturkę zakrywającą ok 2/3 chłodnicy, ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Przy długich zjazdach temperatura silnika potrafiła spaść do drugiej kreski. Jutro spróbuję zakryć więcej. |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-02-02, 18:13
|
|
|
Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę.
Druga strona medalu jest taka że jak termostat się nie otworzy to przy zasłoniętej chłodnicy możemy sobie narobić bałaganu i PRZEGRZAĆ SILNIK.
Układ chłodzenia jest tak skonstruowany aby dawał sobie radę w największe upały i w najgorsze mrozy. |
|
|
|
 |
Marcin
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 466 Skąd: Podlasie
Poziom: 19
|
Wysłany: 2012-02-02, 18:35
|
|
|
wlasnie wrocilem ze sklepu - u mnie teraz jest -23C i powiem tak kratka powietrza jest goraca wsadzajac palec w srodkowy tunel i dotykajac do plastiku nie da sie utrzymac palca z uwagi na goracy plastik, jednak w samochodzie juz az tak cieplo nie jest (chociaz mozna sie rozpiac i jechac bez czapki i rekawiczek czyli w sam raz) - widac samochod malo wygluszony jest i szybko tarci cieplo ze srodka |
_________________ Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V |
|
|
|
 |
ultorrotlu
Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 43 Skąd: Śląsk
Poziom: 5
|
Wysłany: 2012-02-02, 18:42
|
|
|
Marco napisał/a: | Zasłanianie chłodnicy w porannym rozgrzewaniu auta nic nie daje ponieważ przy sprawnym termostacie (domkniętym) układ chłodzenia pracuje w małym obiegu całkowicie omijając chłodnicę. |
Zgoda, ale wlot powietrza jest bardzo duży. Wychodzę z założenia, że wkładając tam kawałek kartonu ograniczam ilość powietrza wpadającą do komory silnika i przez to umożliwiam przynajmniej nieco szybsze nagrzanie. Za kilkaset kilometrów czeka mnie drugi przegląd. Każę fachmanom sprawdzić termostat, choć wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby po 30kkm był do wymiany. |
|
|
|
 |
|