Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup aveo
Autor Wiadomość
bassman

Model Samochodu: Mam Lanosa - planuję kupić Aveo
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-03-18, 15:04   

a no np. stąd: klik

Cytat:
"Co kierowca ma przed oczami? Kierownicę, liczniki i przełączniki. Wszystkie te elementy budzą mieszane uczucia. Dlaczego? Otóż kierownica mimo, że obita skórką jest zdecydowanie za duża i przypomina bardziej fajerkę wyciągniętą z Mercedesa taksówki niż z miejskiego sedana".
I jeszcze gdzieś też czytałem.
 
     
zjanusz 
kalos06

Model Samochodu: Kalos 1.4 LPG
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2012-03-18, 15:32   

Nie znam opisywanego w artykule modelu ale widać tam dosyć surową ocene .W moim drugim aucie tzn. Focusie ,kierownica ma 37,5cm a więc podobnie.Nie widzę tu problemu.Mój Kalos z 2006 r nie ma żadnych problemów z biegami , silnikiem. Mimo 60 tys przebiegu nie widział jeszcze serwisu.Faktem jest że sam dbam o wymianę olejów,płynów świec itd. Na razie wymieniłem tylko sondę lambda.
Proponuje te oceny krytyków w mediach przyjmować z przymrużeniem oka.Najlepiej samemu zasiąść za kierownicą takiej maszyny ,nowej i używanej i samemu ocenić przydatność dla siebie. Aveo to nie Mercedes i nie można nic tu porównywać , sama różnica w cenach coś mówi. W kupowanym aucie trzeba się dobrze czuć a że czasem trafi się na kiepski egzemplarz ....
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-03-18, 15:54   

bassman napisał/a:
W związku z tym proszę kogoś z Was o zmierzenie średnicy zewnętrzne koła kierownicy.


Aveo T255 ma 38cm i jak dla mnie jest OK

bassman napisał/a:
Porównam sobie do kiery w Lanosie, którego posiadam.


Ale z tego co widzę to kierownica w Lanosie (ta akurat jest bez poduszki) nie jest wcale mniejsza KLIK
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-03-18, 17:58   

Kierownica jest identycznych rozmiarów co ta w lanosie. Dla niektórych faktycznie może wydawać się duża , ale to też w dużej mierze kwestia jej całej budowy ( jest dość "masywna"), co w niczym nie przeszkadza i w rzeczywistości jest bardzo wygodna. Bardziej doczepiłbym się do jej grubości( jest moim zdaniem ciut za cienka) , ale to w łatwy sposób można zmienić np. obszywając kierownice skórą .
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
bassman

Model Samochodu: Mam Lanosa - planuję kupić Aveo
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-03-18, 20:07   

... czyli dla mnie teoretycznie nie będzie wielkiej krzywdy przesiadając się z Lanosa. W końcu 7 lat już nim jeżdżę ;) . Stąd też jakieś tam zdanie mam wyrobione, co do jakości koreańskiej myśli technicznej.

zjanusz: Mój Lanos też nigdy nie widział warsztatu (oprócz gazownika) i nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Drobne rzeczy potrafiłem sam wykonać łącznie z 2-krotną wymianą rozrządu. Ostatnio jechałem C-maxem (chyba taka sama kierownica co w Focusie) i Clio II i w nich kierownica wydaje się być mniejsza więcej niż 0,5 cm ale to może złudzenie bo mają grubsze "obręcze" i wydajniejsze wspomaganie. W Clio nawet za silne.

jar76: Swoją kierę w Lanosie też obszywałem skórą - jest trochę lepiej.

Marco: dokładnie taką kierownicę mam - Lanos golas ale ze wspomaganiem, jak sądzę o podobnej sile działania więc mniejsza wymagała by silniejszego wspomagania.

Jeśli nikt nie zakwestionuje tych 38 cm to temat kierownicy uważam za zamknięty.
 
     
Michal_78 

Model Samochodu: aveo sedan 2010 1.2 16v
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Zabrze
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2012-03-19, 17:03   

ja gdzieś przeczytałem że jest ZA CHUDA , i dopiero po tym zwróciłem na to uwagę :)
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-03-19, 19:49   

no, ale jednak Aveo to typowy przedstawiciel klasy B, czyli nie porównujcie do focusa, a jak już to do fiesty. Lanos to chyba coś pomiędzy B, a C.
Z tego co widzę kierownica w Aveo jest taka sama jak w Lacetti (Epice ?), o ile w lacetti jeszcze sie jakoś wsiada (bo to pewnie o wsiadanie do samochodu też chodzi), a ja mam 186 cm to w lanosie i w nexii wsiada mi się słabo i nieźle się naszoruję nogami.
Mam też fiestę, ale tam kierownica jest mniejsza i w ten sposób ta "proporcja" jest zachowana i jak na taki segment (czyli gabaryt) wydaje sie być idealna. Nie wiem jak się wsiada w Aveo, ale to przecież nie jest duży samochód.
_________________
a kuku
 
     
wjarym 

Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2012-03-20, 01:40   

Aveo to może nie jest duży samochód, ale z przodu jest wystarczająco miejsca, aby wysokie osoby siedziały wygodnie. Mam 187 cm wzrostu i nie mam trudności z wsiadaniem, kierownica w niczym mi nie przeszkadza.
Z tyłu jest troszkę gorzej. Jest wąsko, jeżeli wygodnie miałyby siedzieć 3 osoby, a wysokie mogą mieć problem z miejscem na głowę, szczególnie bliżej drzwi. Ale jak na tą klasę samochodu nie jest źle i jestem zadowolony z autka :-)
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-03-20, 10:33   

skull napisał/a:
no, ale jednak Aveo to typowy przedstawiciel klasy B, czyli nie porównujcie do focusa, a jak już to do fiesty.

Nie ma co porównywać do fiesty, bo w aveo jest o wiele więcej przestrzeni .
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-03-20, 15:23   

jar76 napisał/a:
skull napisał/a:
no, ale jednak Aveo to typowy przedstawiciel klasy B, czyli nie porównujcie do focusa, a jak już to do fiesty.

Nie ma co porównywać do fiesty, bo w aveo jest o wiele więcej przestrzeni .


zdaje Ci się, siedziałeś ?
Długość 3950 mm
Szerokość 1722 mm
Wysokość 1481 mm
Rozstaw osi 2486 mm


małe (segment B) – małe samochody oferujące więcej aniżeli segment A miejsca dla pasażerów oraz praktyczny bagażnik. Cechy te pozwalają na poruszanie się nimi na trasach poza miastem, jednakże bardziej przeznaczone są do użytkowania w mieście jako "kolejny samochód" w rodzinie. Oprócz wersji hatchback, niektóre modele oferowane również w wersjach nadwoziowych sedan czy kombi. Przykłady: Chevrolet Aveo, Citroën C2/C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai Getz, Opel Corsa, Peugeot 207, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Dacia Sandero, Dacia Logan, Renault Thalia
_________________
a kuku
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-03-20, 21:04   

Nie tylko siedziałem, ale często używam :-)
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
bassman

Model Samochodu: Mam Lanosa - planuję kupić Aveo
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-03-21, 20:33   

Poruszając kwestię średnicy kierownicy nie miałem na myśli trudności z wsiadaniem a tylko wygodę w trzymaniu mniejszej kierownicy i kierowaniu. Wg mnie mniejsza jest bardziej poręczna. Nie zawsze jednak idzie to w parze z precyzją kierowania. Zbyt mała kierownica i zbyt mocne wspomaganie to porażka. Ale jak wspomniałem wcześniej, średnica w Aveo jest dopasowywana do siły wspomagania. A ta w Aveo nie jest duża. Czyli - kompromis. Sądzę po Waszych wypowiedziach, że ogólnie jest dobrze.
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-03-22, 08:39   

jar76 napisał/a:
Nie tylko siedziałem, ale często używam :-)


no jeśli tak to co innego.

Oczywiście jeśli nie są to kwestie "wsiadania" to dużą kierownicą zawsze łatwo się kręci - a więc można uznać to za luksus. Co prawda dla mnie w Lacetti jest aż za lekko - szczególnie przy wyższych prędkościach trzeba się mocno skupiać na ruchu kierownicy (niestety nie mam progresywnego wspomagania), ale za to manewry na parkingu to bajeczka.
_________________
a kuku
 
     
bassman

Model Samochodu: Mam Lanosa - planuję kupić Aveo
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-03-27, 15:44   

Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Czytałem wcześniej na tym forum o wygłuszaniu Aveo. Czy jest aż tak źle, że trzeba poprawiać fabrykę? Wiem, że w Lanosach - poprzednikach Aveo - zamykające się drzwi nie wydają zbyt przyjemnego dla ucha dźwięku. To raczej "polonezowskie" szczęknięcie. Czy te same grzechy popełniono w Aveo? W Lanosie w dużej mierze - jak sądzę - to wina źle wygłuszonego dachu. Puknięcie palcem w dach wydaje dźwięczny odgłos. "Puste" drzwi i nie najlepsze uszczelki też robią swoje. "Jakość" odgłosów zamykania Lanosa w stosunku do wspomnianej kilka postów wyżej Renault Thalii, to przepaść. Co, jak dla mnie - w przypadku budżetowego produktu tureckiego - jest pozytywnym zaskoczeniem, podobnie jak wygłuszenie wnętrza np. od strony silnika. W przypadku Lanosa niektórzy zmieniali uszczelki na "nubirowe". Ponoć była poprawa.
 
     
kordirko

Model Samochodu: aveo
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2012-04-02, 07:32   

bassman napisał/a:
Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Czytałem wcześniej na tym forum o wygłuszaniu Aveo. Czy jest aż tak źle, że trzeba poprawiać fabrykę? Wiem, że w Lanosach - poprzednikach Aveo - zamykające się drzwi nie wydają zbyt przyjemnego dla ucha dźwięku. To raczej "polonezowskie" szczęknięcie. Czy te same grzechy popełniono w Aveo?


Jak dla mnie zamykają się OK, nie widzę wielkiej różnicy (na minus) co do innych aut
- porównuję do tych, którymi jeździłem w ostatnim 20-leciu: Lanos, Fiat Padna, Seicento, Toyota Yaris + Skoda Favorit ;)
Ale czy odgłos zamykanych drzwi jest aż tak wielkim takim problemem ?
Jak dla mnie to liczy się bardziej ogólne wyciszenie - w moim odczuciu w Aveo jest znośnie,
hałas zaczyna się tak od prędkości 90-100 km/h bo trzeba lekko radio podgłośnić, ale tragedii nie ma,
następny "próg hałasu" jest przy 130-140 km/h - wtedy znowu trzeba radio lekko podkręcić :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: