Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąganie na letnich oponach z alufelgami.
Autor Wiadomość
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
  Wysłany: 2015-11-07, 21:26   Ściąganie na letnich oponach z alufelgami.

Witam.
Kupiłem 6cio letni samochód na letnich oponach z felgami stalowymi plus same opony zimowe. Od razu kupiłem alufelgi 14", założyłem na nie te 6cio letnie letnie opony. I samochód zacząl ściągać w prawo. Trzeba było oprzeć lewą rękę na kierownicy dla wyrównania. Pomogło kupienie nowych opon (całorocznych), założyłem na alu i problem znikł. Kupiłem 2 letniego Cruza na stalowych 16" z letnimi oponami, dokupiłem tym razem alufelgi 16" oryginał (wzór ten pierwszy) i kupiłem opony zimowe. Zimę założyłem na stalowe, a 2 letnie lato założyłem na alufelgi. No i tak: na lecie +alu ściąga nie za bardzo ale jednak zawsze w lewo, (pomaga zwiększenie ciśnienia z 2,2 do 2,7, ale nie niweluje w 100% problemu). Natomiast na zimie + stalowe jedzie równo jak po szynach.

1/ Obstawiam, że tak jak w poprzednim samochodzie, przełożone kilkuletnie opony symetryczne, na szerszą alufelgę z możliwością pomylenia stron wewn/zewn opony sprawia te problemy.
2/ zastosowanie szerszych alufelg, czy tam zwiększenie odległości felgi od zwrotnicy powoduje że auto ściąga. (była robiona geometria na stalowych).
3/ Te 2 letnie letnie Optimo zaczynają bić od 160km/h.
4/I jeszcze trochę podejrzewam maglownicę, albo źle zrobioną właśnie geometrię bo kierownica na nierównościach skręca sama lewo prawo, czy tam na pochyleniu na autostradzie na zakręcie ściąga do wewnątrz. Tak jak by , jak koło wpadnie do dziury, to wachacz ciągnie drążek od maglownicy i kierownica skręca w stronę gdzie wpadło koło.

Co poradzicie, ja zastanawiam się nad kupieniem nowych letnich i/lub zrobieniem geometrii na alufelgach.

W ASO kiedyś mówili mi że cruze apropo zmiany amortyzatorów ma źle zaprojektowane kąty wyprzedzenia? Też tak macie że kierownica trzepie na dziurach, jak by układ wspomagania był za czuły?

dzięki za odpowiedzi.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-10, 13:28   

Wyważenie kół się kłania ;-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-10, 17:17   

;) Widzę, że avatar zmieniony. Właśnie sobie przypominam, że marudził wulkanizator strasznie, bo go prosiłem żeby schował ciężarki za ramieniem felgi. Coś mu nie pasowało. Bicie jest dopiero przy 160km/h. Kurde, tak by ciągło niewyważone koło? Też sobie przypominam, że zmieniałem koła stronami i ciągło w 2gą stronę. Może zawiozę w takim razie lato do innego wulkanizatora. niech je oglądnie. Czytałem, że może drut pęknąć i nie wyjdzie to na maszynie, dopiero przy obciążeniu jest źle.
A jak z tym układem kierowniczym? Też tak szarpie Wam kierownica jak koło na nierównościach? np. tory kolejowe...
 
     
DawidNY 
WTCC

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Sanok
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 10/16
 62%
Wysłany: 2015-11-10, 17:37   

nic nie szarpie na torach dziurach studzienkach
_________________
D.K.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-10, 17:38   

szarpie znaczy kierownica skręca lewo prawo jak się puści ją.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-11-10, 20:54   

U mnie od początku sam skręca zawsze na prawą stronę i po dziurach też tak mam, że kierownica skręca tam gdzie wpadło koło. Od początku walczę z tym tematem w serwisie. Geometria sprawdzona zamiana kół przód na tył i odwrotnie nic nie daje. Na zimowych to samo z tym, że chyba trochę słabiej się to odczuwa przez bardziej miękką gumę opony jak i węższy rozmiar i wyższy profil niż standardowe 17. Nigdy nie jedzie prosto tylko zawsze ta kierownica gdzieś ucieka w którąś stronę. Teraz za chwilę zmiana letnich na zimowe więc będę obserwował jak to wygląda i znowu do serwisu za pewne.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-10, 21:16   

Słyszałem, że wyprzedzenie kąta taki parametr przedniego zawieszenia może mieć wpływ. Kąt ten poprawny sprawie, że koło wraca do jazdy na wprost, samo.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-10, 21:42   

4,65° ± 0,75°
tyle ma wynosić dla cruze albo maglownica. jak ściąga, to można sprawdzić podnosząc auto i na wł silniku złapać za koło i skręcać lewo prawo. jak jest nierówna siła potrzebna do skręcenia w lewo prawo to magiel nawala. To jeżeli chodzi o sciąganie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-11, 23:07   

pool80 napisał/a:
;) Widzę, że avatar zmieniony...


Heh, no cóż, z chwilą ogłoszenia składu "nowego" rządu w Moskwie wystrzeliły korki szampana :mrgreen: więc teraz wszyscy w znakomitych nastrojach <lol>

Cytat:
Właśnie sobie przypominam, że marudził wulkanizator strasznie, bo go prosiłem żeby schował ciężarki za ramieniem felgi. Coś mu nie pasowało.


Z tymi akurat felgami i ich wyważeniem wcale nie jest tak łatwo.
O ciężarkach na tych felgach już trochę było na forum
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1678
o problemach z wyważeniem też. Ktoś pisał że jeździł z nimi do 4 wulkanizatorów celem odpowiedniego wyważenia,
gdyż większość miała nieskalibrowane wyważarki :roll:
często gumiarze robią kalibracje raz na miesiąc niż na tydzień.
A co do ciężarków i ich właściwego rozmieszczenia to nie powinieneś mu sugerować że mają one być schowane akurat za ramieniem felgi
bo tym sposobem nigdy tego dobrze Tobie nie wyważą.
Wystarczy już że zdejmie zewnętrzy ciężarek zakładany po prostacku przez GM-a i felga zyska na uroku, kładzenie nacisku na chowanie tych przyklejanych nie ma już raczej sensu, bo przecież coś musi wyważać tą felgę,
chociaż u mnie w większości przypadku wypadły one same w miejscach za ramieniem

Natomiast ciężarki zewnętrzny od wnętrza felgi zostają
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-11, 23:22   

Właśnie czytam o wyważarkach HUNTER z rolką dociskową symulującą docisk drogi, która jest w stanie wykryć siły boczne odpowiedzialne właśnie za ściąganie. Przeanalizowałem historię pojazdu i wszystko mi mówi, ze to nie alufelgi są wadliwe, nie to, że coś nie tak z zawieszeniem a po założeniu szerszych alu ściąga, tylko właśnie opony letnie. Może jedna może więcej. Coś też sobie przypominam, że po wymianie amortyzatorów przód, gdy auto było na zimie, przestało ściągać. Trochę dużo było zmian w krótkim czasie. Ale stawiam na letnie opony. I teraz raczej nic z tym nie zrobię, ale jak przyjdzie na wiosnę zmieniać, to 1/ zmienianie kół krzyżowo, potem zamiana na osi. potem wyważarka hunter, potem kupno nowych opon i tu się zastanawiam czy nie nawet tylko 2 opony.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-12, 19:32   

Co do tych samoczynnych skrętów kierownicy gdy koło wpada w dziurę to przypomniałem sobie,
że po przejściu z 205 na 16' na 215 na 17' też się coś takiego u mnie nagle pojawiło :shock:
szczególnie w koleinach i dołkach przy skrzyżowaniach gdy się w nich hamowało.
Było to mocno zaskakujące bo wcześniej na 205 tego nie zarejestrowałem.
Ale opony się ułożyły (były nowe) i już tego efektu nie ma, albo go już nie zauważam.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-11-12, 21:23   

Raczej nie zauważasz, bo też zimówki 205 na 16 prowadzą się lepiej. Na 17 i 215 szerokości kapcia w koleinach ciągnie strasznie, stanowczo przy wyprzedzaniu ;-) To samo na dziurach. A jak się przyglądam to gdy wcisnę hebel trochę mocniej na prostej i równej drodze to też potrafi skręcać sam w prawo, gdy nie trzymam kierownicy. Chyba będzie trzeba pomóc tym w serwisie i powiedzieć im o tych kątach wyprzedzenia skoro cały czas mówią, że geometria jest okej.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-12, 22:40   

http://forum.chevrolet.or...t=3050&start=15
Tu też był przypadek o którym wspominam. Ale nie mogę za nic wywnioskować studiując to forum, czy układ kierowniczy w Cruze tak ma, czy siada mi magiel. Zastanawiam się czy nie zagadam kiedyś przy okazji w firmie co regeneruje magle.
C77 - nie wierzę że opony się ułożyły. Na szerszych oponach będzie mocniej to odczuwalne. Większe siły są przenoszone na układ kierowniczy.
Ten efekt który opisuję to nie jest mega szarpanie, że nie da się kierownicy utrzymać, po prostu jak się ją puści na np. przejeździe kolejowym to majda się na boki.
Rafic - Opisz, czy na zimie dalej ciągnie. Moja teza to opony uszkodzone, źle dotarte, po zamianie na inny rozmiar felgi inaczej się układają i tu problem. Mam jeszcze hipotezę, odnośnie wadliwych amortyzatorów. Na starych opona się ścierała inaczej, po założeniu nowych amorów i "usztywnieniu zawieszenia, inaczej "bierze " oponę i ciągnie. I jeszcze jedna hipoteza, że owszem opona trochę ciągnie w jedną stronę, ale nie jest to wyczuwalne przy " zdrowym" maglu. Jak magiel przenosi siły z kół na kierownicę to i to lekkie ciągnięcie się potęguje. wiele niewiadomych. jeszcze hipotezę dołożę o źle zrobionej geometrii po zmianie amorów, że coś jest "ciasno" złożone i dla tego drążkami szarpie. Rozjaśniło by mi problem, jak by więcej osób określiło się czy mają taki efekt na nierównościach.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-11-12, 23:50   

Zimówki to jeszcze trochę, bo u mnie ostatnio to jak na wiosnę było. Co do tych dziur jak puszczę kierownicę to samochód zaczyna w pewnym momencie w którąś stronę sam zjeżdżać i kierownica "chodzi" sama. W sensie, że jadę po równej drodze, puszczam kierownicę i jak w tym momencie wpadnę w większy dołek to automatycznie kierownica skręca w stronę tego koła, które wpadło i później wraca na swoje miejsce, ale tor jazdy jest inny i trzeba skorygować. Pomijam już kwestię tutaj ściągania w prawo, bo ono się nasila wraz ze wzrostem prędkości.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-12, 23:54   

No dokładnie jak piszesz jest u mnie. I co wszystkie Cruzy tak mają? Miałeś coś grzebane od nowości w zawieszeniu? jakieś geometrie czy wymiany np. amorów? na razie znalazłem na tym forum 2 cruzy plus mój. No i C77 co mu znikło ;) .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: