Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 14:11
Aveo SOHC LPG, blad ecu $11 / P0171
Autor Wiadomość
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2011-09-16, 15:59   Aveo SOHC LPG, blad ecu $11 / P0171

Witam, pojawił mi się dzisiaj check engine i po sprawdzeniu Elf wyskoczyła uboga mieszanka na 1 cylindrze. Błąd $11. Ma ktoś pomysł, jak to wyregulować i co grozi jeśli będę tak jeździł?
Ostatnio zmieniony przez etylinek 2011-09-17, 10:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-16, 16:33   

Dokładnie to samo ostatnio miałem jak zacząłem się bawić składem mieszanki na gazie.
Błąd ten oznacza nic innego, jak to że masz ustawiona zbyt ubogą mieszankę.
Jedź do gazownika, niech ci porządnie wyreguluje instalacje i problem powinien ustąpić.
Jazda na zbyt ubogiej mieszance prowadzi nieuchronnie do wypalania gniazd zaworowych, więc polecam zająć się tym czym prędzej.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-09-16, 18:17   

Nie wspomniałem, problem pojawił się po regulacji zaworów, wymianie oleju, rozrządu i sprzęgła.

I chyba dość istotne, wymiana świec na denso (które podobno generowały problem z falowaniem obrotów na LPG)

Kiedyś wcześniej miałem check engine i mieszanka była zbyt bogata. ASO coś namieszało i był spokój.

Dodatkowo byłem dzisiaj w ASO i kierownik stwierdził że to nie jest kwestia regulacji, bo gaz sekwencja czyli uboga mieszanka powinna być całościowo, a nie na 1 cylindrze.

Dokładny kod błędu brzmi:
Zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa blok cylinder 1 $11

Jakieś sugestie?
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-16, 18:38   

Jak pisałem miałem dokładnie to samo i kod błędu był identyczny. Jeśli skład mieszanki jest na granicy poprawnego, to check pojawi sie wtedy kiedy komputer dostrzeże że sonda lambda ma niewłasciwe wartości, a czas wtrysków jest znacznie inny niż te na benzynie.
Niestety sonda podaje nie zawsze identyczne wartości i zdarza się że poda zbyt dużą rozbieżność , właśnie w chwili wtrysku jednego cylindra, z tąd błąd.
No chyba że się mylę i to zbieg okoliczności że akurat zaraz po zmniejszeniu dawki gazu pojawił mi się ten sam błąd, a wcześniej było ok.
A może taki gaz, ze przytkał na chwilę jeden wtrysk... :roll:

ps. nie możesz skasować błędu za pomocą komputera ?
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-09-16, 18:45   

Błąd udało się skasować aplikacją wOBD, przejechałem ok. 40km i nie pojawił się chwilowo, także sądzę że to jakiś jednorazowy impuls poszedł do sondy i już jest ok.

Pojeżdżę trochę i się okaże, chwilowo gazownika odpuszczam.
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-16, 21:39   

Czyli Potwierdza się to co pisałem. Jeśli masz możliwość to daj więcej gazu w mieszance, bo nawet jak błędu nie wywali, to zaworów szkoda, a to ze już miałeś błąd o ubogiej mieszance znaczy że jest na skraju, a to już zawory niszczy straszliwie. Pomijając fakt że w tych silnikach zawory lecą nagminnie nawet na benzynie ,za ok 10000 będziesz miał błąd wypadania zaworów, a wtedy już tylko remoncik głowicy pomoże.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez jar76 2011-09-16, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-09-16, 21:41   

A jak to można zmodyfikować? Potrzebny jest jakiś mega interfejs do BRC?

Wydaje mi się że po prostu po tych wszystkich wymianach musi się silnik ułożyć.
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-16, 21:45   

wystarczy to i laptop
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2011-09-16, 21:55   

No dobra, a kwestia oprogramowania? Kiedyś gazownik powiedział mi iż BRC ma jakieś swoje mocno pozabezpieczane oprogramowanie i tylko autoryzowane warsztaty mają do niego dostęp.
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-17, 07:23   

To prawda , brc ma płatne oprogramowanie, ale tak jak i inne płatne programy można je znaleźć w sieci łącznie z witaminką :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2011-09-17, 10:09   

I okazało się iż problem wrócił jako oczekujący, jednak chwile dłużej posiedziałem z OBDII i wygląda mi na to że oboga mieszanka jest i na paliwie i na LPG. Przy dodawaniu gazu na 1 z czujników pojawiała się informacja LEAN (-) i to nie zależnie od paliwa. Natomiast zauważyłem że na jałowym na LPG jest RICH (+), a na paliwie miga na zmianę.

Co w tym wypadku? Regulacja obu? Dlaczego w takim razie przed wymianami mieszanka była ok? Nic nie było grzebane w elektronice.

Czy to może być związane z nowymi świecami?
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-17, 10:36   

Raczej ze świecami ma to niewiele wspólnego. Ja bym zaczął od wykasowania komputera benzyny i adaptacji, a potem dopiero na nowo przeprowadził autokalibracje gazu, ale niestety do tego oprócz kabla potrzebny jest jeszcze map sensor, więc bez gaziarza się raczej nie obędzie.
Jęli masz stare świece , to je podmień i obadaj czy problem też występuje, aby wykluczyć tą przyczynę na 100%
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-09-17, 10:55   

Niestety stare świece poszły do utylizacji. A ile gazownik może krzyknąć za taką zabawę i ile mu może to zająć?
 
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-09-17, 11:15   

50-100zł, 5 minut roboty, ale często trzeba jeszcze dokonać ręcznej korekty żeby było idealnie.
Zastanawia mnie tylko jeszcze fakt że były regulowane zawory, więc może tu tkwi problem?
Może który zawór jest przyciasny, ale to raczej wywaliło by błąd wypadania zapłonu...
Moja rada na szybko i bez kosztów puki co.
Wykasuj komputer benzyny i nie załączaj gazu przez jakieś 100km. Jęsli bład się nie pojawi , będzie to znaczyło ni mniej ni więcej ze gaz jest źle ustawiony, wtedy możesz zainwestować w porządną regulacje.
Daj znać co i jak.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-10-05, 12:29   

Ostatecznie podjechałem do gazownika i stwierdził iż faktycznie jest za uboga mieszanka. Podniósł jak stwierdził ok 10% - 20 minut roboty (coś tam grzebał w gazie i paliwie) / 65zł w plecy i obecnie (odpukać) jest ok.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: