Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Wahania wska?nika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006
Autor Wiadomość
Chevirezzo 
Chevi123


Model Samochodu: REZZO
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: łódź
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
  Wysłany: 2013-02-22, 11:27   Wahania wskażnika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006

Odkąd kupiłem samochód zauważyłem, że wskazówka od temperatury idzie do 90 stoni po czym powoli (ok 1-2min) opada do ok 45 stopni po czym znów idzie do 90 i tak w kółko. Nie przeszkadza mi to w żaden sposób ale pytanie dlaczego i czy ma to wpływ na np. spalanie.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2013-02-22, 11:30   

Chevirezzo, zacznij od termostatu bo zapewne się nie domyka i jeździsz cały czas na dużym obiegu. Niedogrzany silnik powoduje większe spalanie. Takie falowania temperatury płynu mają też znaczący wpływ na ogrzewanie wnętrza.
 
     
Chevirezzo 
Chevi123


Model Samochodu: REZZO
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: łódź
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-02-22, 12:43   Wahania wskażnika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006

Ale przy zaciętym termostacie te wskazania nie powinny być niższe. On normalnie dość szybko się nagrzewa. Ja stawiałem bardziej na jakiś czujnik podający wskazanie temperatury. Nie moge właśnie nigdzie znależć objawów przy zaciętym termostacie. Piszą tylko że silnik będzie nie dogrzany a on wskakuje na 90 stopni tylko że na chwilę i zaraz spada na 45.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2013-02-22, 12:47   

Chevirezzo, uszkodzenie termostatu odbywa się w dwie strony albo się nie otwiera albo się nie domyka. Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i silnik się rozgrzeje zaś w dalszej fazie termostat się nie domyka i występują falowania temperatury.

Sprawdź w trakcie jazdy czy jak spadnie wskazówka to czy spada też przy tym wydajność ogrzewania. Jeśli jest przy tym falowanie temperatury nadmuchu to masz odpowiedź.

Jeśli już chcesz szukać czujnika temperatury KLIK to jest on wkręcony w głowicę dochodzi do niego jeden przewód.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: