Wahania wska?nika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006 |
Autor |
Wiadomość |
Chevirezzo
Chevi123
Model Samochodu: REZZO
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 25 Skąd: łódź
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-02-22, 11:27 Wahania wskażnika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006
|
|
|
Odkąd kupiłem samochód zauważyłem, że wskazówka od temperatury idzie do 90 stoni po czym powoli (ok 1-2min) opada do ok 45 stopni po czym znów idzie do 90 i tak w kółko. Nie przeszkadza mi to w żaden sposób ale pytanie dlaczego i czy ma to wpływ na np. spalanie. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-02-22, 11:30
|
|
|
Chevirezzo, zacznij od termostatu bo zapewne się nie domyka i jeździsz cały czas na dużym obiegu. Niedogrzany silnik powoduje większe spalanie. Takie falowania temperatury płynu mają też znaczący wpływ na ogrzewanie wnętrza. |
|
|
|
|
Chevirezzo
Chevi123
Model Samochodu: REZZO
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 25 Skąd: łódź
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-02-22, 12:43 Wahania wskażnika temperatury Rezzo 1.6 107 Km 2006
|
|
|
Ale przy zaciętym termostacie te wskazania nie powinny być niższe. On normalnie dość szybko się nagrzewa. Ja stawiałem bardziej na jakiś czujnik podający wskazanie temperatury. Nie moge właśnie nigdzie znależć objawów przy zaciętym termostacie. Piszą tylko że silnik będzie nie dogrzany a on wskakuje na 90 stopni tylko że na chwilę i zaraz spada na 45. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-02-22, 12:47
|
|
|
Chevirezzo, uszkodzenie termostatu odbywa się w dwie strony albo się nie otwiera albo się nie domyka. Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i silnik się rozgrzeje zaś w dalszej fazie termostat się nie domyka i występują falowania temperatury.
Sprawdź w trakcie jazdy czy jak spadnie wskazówka to czy spada też przy tym wydajność ogrzewania. Jeśli jest przy tym falowanie temperatury nadmuchu to masz odpowiedź.
Jeśli już chcesz szukać czujnika temperatury KLIK to jest on wkręcony w głowicę dochodzi do niego jeden przewód. |
|
|
|
|
|