Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 20:24
Zakresy zmiany biegów w Cruze 1,8-benzyna
Autor Wiadomość
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-07-22, 14:00   

Major napisał/a:
Dzięki Panowie.

Nostromo, czy samo załączenie się turbiny ma bezpośredni wpływ na wzrost zużycia paliwa? Jeśli tak, to jak duży?


Przejechałem dopiero 10 tys km i na podstawie tego mogę powiedzieć o spalaniu mojego Cruza z dieslem 125km :
- autostrada Wrocław Kraków 150-160 km/h (tak tak wiem że mozna tylko 140 ;-)) : 7,5 l/100
- Trasa tylko poza miastem, jazda dość spokojna około 90-110 km/h : 6,0 l/100
- jazda mieszana - i takiej mam najwięcej : 6,2-6,7 l/100
i teraz - jak jeżdżę z obrotami ponad 1500 bardzo często to mam 6,7-6,9 l/100
jak jeżdżę spokojnie to 6,4-6,5 /100
Sam nie wiem ile ta turbina wciąga ...wychodzi gdzieś około 0,5 l/100
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-07-22, 15:38   

Nostromo, dane które wskazałeś to odczyt z komputera, czy wynik obliczeń przy dystrybutorze?
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-07-23, 12:55   

Major napisał/a:
Nostromo, dane które wskazałeś to odczyt z komputera, czy wynik obliczeń przy dystrybutorze?

Obliczenia przy dystrybutorze, komputer zawyża gdzieś około 0,5 l /100
 
     
Major 
Major

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 LS+ 125KM
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: Pomorskie
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 6/14
 42%
Wysłany: 2011-07-26, 13:02   

Chciałeś chyba napisać 'zaniża', tzn. komputer pokazuje mniejsze zużycie niż w rzeczywistości, tak?
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-07-27, 09:58   

Major napisał/a:
Chciałeś chyba napisać 'zaniża', tzn. komputer pokazuje mniejsze zużycie niż w rzeczywistości, tak?


No tak :oops:ZANIŻA - dobrze że są czujni koledzy :-) Pokazuje mniejsze niż faktycznie.
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-07-27, 17:40   

Po ilu obrotach wrzucacie dwójkę?
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-07-27, 19:40   

Ja przy spokojnej jeździe zmieniam biegi tak ok 2,5 - 2,8 na dwójkę wcześniej. Jak dynamicznie to ciągnę tak do 4 tyś. Zajebiście brakuje mi 6 biegu. pozwoliłby zaoszczędzić na autostradzie trochę paliwa, a tak to przy 140 km/h ok 4 tyś obrotów i to chyba max do w miarę "ekonomicznej" jazdy.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-07-27, 20:45   

Fakt, że 6 biegu brakuje, trudno :)

[ Dodano: 2011-07-28, 20:06 ]
Jeszcze podpytam właścicieli Cruze'a z 1,6 przy jakich wartościach na obrotomierzu zmieniacie bieg na wyzszy?
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-08, 20:10   

SanDiego napisał/a:
Fakt, że 6 biegu brakuje, trudno :)

[ Dodano: 2011-07-28, 20:06 ]
Jeszcze podpytam właścicieli Cruze'a z 1,6 przy jakich wartościach na obrotomierzu zmieniacie bieg na wyzszy?


Mamy również na forum już użytkowników 1.4T więc oni też się mogą wypowiedzieć na ten temat
oraz czy np. da się w ogóle użytkować 1.4T bez włączania turbiny?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2013-02-08, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-08, 20:17   

kiniu napisał/a:
Ja przy spokojnej jeździe zmieniam biegi tak ok 2,5 - 2,8 na dwójkę wcześniej. Jak dynamicznie to ciągnę tak do 4 tyś. Zajebiście brakuje mi 6 biegu. pozwoliłby zaoszczędzić na autostradzie trochę paliwa, a tak to przy 140 km/h ok 4 tyś obrotów i to chyba max do w miarę "ekonomicznej" jazdy.

Robię dokładnie tak samo w 1.4T.
Tak samo zmieniam biegi i ciągnę max do 4 tys. - wystarczy.

C77: co do turbiny - ciężko mi powiedzieć, bo nie potrafię do końca ocenić przy jakich obrotach się załącza ;)
_________________
KAI
 
     
Egoista 

Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 18
Skąd: podlasie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-02-08, 23:20   

To jakąś elektryczną macie tą turbinę? Hę? Załącza , włącza?
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-08, 23:36   

Masz problem z moją odpowiedzią czy ze źle zadanym pytaniem?
_________________
KAI
 
     
Egoista 

Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 18
Skąd: podlasie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-02-08, 23:52   

KAI napisał/a:
Masz problem z moją odpowiedzią czy ze źle zadanym pytaniem?
Myślę ,że chyba nie. Ja zrozumiałem ,a inni? Dlatego proszę Cie wytłumacz kiedy turbina się "włącza"?
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-02-08, 23:57   

Poddaję się. Idę spać.
Dobranoc.
_________________
KAI
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-02-21, 09:30   

Egoista napisał/a:
KAI napisał/a:
Masz problem z moją odpowiedzią czy ze źle zadanym pytaniem?
Myślę ,że chyba nie. Ja zrozumiałem ,a inni? Dlatego proszę Cie wytłumacz kiedy turbina się "włącza"?

Zgodzę się z Tobą, że turbo pracuje cały czas - bo o to Ci chodzi, ale turbina od pewnego momentu (w dieslach chyba coś koło 1,8k obr.), "ciągnie" o wiele lepiej - właśnie ten moment nazywany jest jako "włączenie turbo".
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: