Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:30
Wymiana seryjnego zegarka na nowy z termometrem
Autor Wiadomość
alek 


Wiek: 42
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: wawa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2010-03-05, 14:07   Wymiana seryjnego zegarka na nowy z termometrem

Witam,

wykonalem wlasnie projekt nad ktorym myslalem od dluzszego czasu. Wczoraj przyszly części, a dzisiaj sfinalizowałem.

Idea była wymiana seryjnego zegarka, na zegarek 24h z termometrem IN/OUTSIDE i bardzo przydatna rzecza - Voltomierzem.

Zegarek zakupilem na allegro, poddalem go modyfikacja, tak zeby pasował, zmienilem diode odpowiadajaca za podswietlenie z niebieskiej na biala (zeby pasowala do radia i nie oslepiała w nocy). Zdjalem tylko obudowę, ochronna szybke i papierem sciernym wygladzilem powierzchnie zeby sie lepiej skleilo i lepiej przylegalo. Od tyłu wyglada nieciekawie, ale i tak tego nie widac.
Przedłużyłem czujnik temp wewnatrznej i zamonotwałem go w miejsce fabrycznego kolo kierownicy, zeby pomiar był uczciwy, a czujnik zewnetrzny, ukrylem pod plastikiem, obok szyby na zewnątrz (jest wodoodporny wiec nie ma problemu).

Podłaczyłem sie pod gniazdo zapalniczki, tak wiec zegar po przekreceniu stacyjki zapala sie i pokazuje temp i napiecie. Bez zapłonu wyswietla sie tylko godzina, a energie bierze z wbudowanych baterii. Czyli działa dokladnie tak jak seryjny.

Ponizej zdjecia z montazu i efekt finalny.













pozdrawiam
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-03-06, 16:31   

No bardzo ładnie Ci to wyszło. Tylko ciekawi mnie ile wytrzymają plastikowe zatrzaski, w obudowie , bo jak dobrze kumam, to do wymiany bateri, jak i choćby ustawienia godziny ,trzeba tą obudowe wyciagać?
Albo masz wyprowadzone gdzies przyciski, bo nie widzę?
Ale po za tym jest :thumleft:

Swoją drogą , ciekawe czy w aveo, też by taki termometr dało sie wpakować :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
alek 


Wiek: 42
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: wawa
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2010-03-06, 16:37   

zatrzaski w obudowie wytrzymaja mase takich wyciagan, maja metalowe elementy, juz to badalem, poza tym bede go wyciagal tylko dwa razy w roku wiec nie ma problemu:)

nie wiem jaki srodek w aveo wyglada wiec ci nie odpowiem :)
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-03-06, 18:26   

Jeszcze trochę i możesz zacząc podsuwać pomysłu centrali GM,co można poprawić/dorzucić/zmienić w kolejnych modelach :mrgreen:
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-03-06, 18:37   

Im nie trzeba podsuwać takich pomysłów, oni takie gadżety oferują, ale trzeba za nie słono dopłacić :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2010-03-17, 15:11   

Cześć!
Niezły pomysł. Co prawda nie zamierzam przerabiać, bo temperaturę zewnętrzną pokazuje seryjny wyświetlacz, ale musiałbym to wypatroszyć, bo podświetlenie zegara mi miga i chcę poszukać zimnego luta, który najprawdopodobniej to powoduje.
Czy możesz opisać jak się wyciąga ten daszek z zegarkiem?
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2010-04-14, 18:26   

Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio?
 
     
conrad18

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2011-06-20, 23:56   

JAR napisał/a:
Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio?


prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2011-06-21, 22:32   

conrad18 napisał/a:
JAR napisał/a:
Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio?


prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek


A dostałeś już z wersją PL, czy jeszcze nie? Bo doszły mnie słuchy, że już ktoś przetłumaczył tę instrukcję.
 
     
conrad18

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2011-06-22, 10:30   

GoLL@B napisał/a:
conrad18 napisał/a:
JAR napisał/a:
Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio?


prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek


A dostałeś już z wersją PL, czy jeszcze nie? Bo doszły mnie słuchy, że już ktoś przetłumaczył tę instrukcję.


mam przetlumaczona po polsku instrukcje cala nawet moze sie pojawic menu po polsku w przyszlosci tak mi pisali z ukrainy ale nie wiadomo do konca kiedy ale instrukcje mam cala po polsku
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-06-22, 11:08   

fajnie ci to wyszło,wygląda jak orginał :mrgreen:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2011-06-22, 14:47   

conrad18, :) przecież ze mną pisałeś, to ja tłumaczyłem tą instrukcję, teraz robię plik z grafiką i komunikatami do softu - i nie jestem z Ukrainy.
Ale tak jak pisałem, sprawdź czy ta instrukcja się zgadza, bo ja tego kompa na oczy nie widziałem, i tłumaczenie oprócz samej translacji jest też trochę "na czuja" - i napisz czy jest ok.
_________________
a kuku
 
     
conrad18

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2011-06-26, 11:46   

skull napisał/a:
conrad18, :) przecież ze mną pisałeś, to ja tłumaczyłem tą instrukcję, teraz robię plik z grafiką i komunikatami do softu - i nie jestem z Ukrainy.
Ale tak jak pisałem, sprawdź czy ta instrukcja się zgadza, bo ja tego kompa na oczy nie widziałem, i tłumaczenie oprócz samej translacji jest też trochę "na czuja" - i napisz czy jest ok.


jest w miare ok wszystko dziala jak nalezy podlaczenie bardzo proste ja podpialem bezinwazyjne zoro naciec izolacki kabli lutowanie czy innych rzeczy naruszajacych instalacje zalozylem tak ze w kazdej chwili mozna sciagnac i nie bedzie widac czy cos bylo montowane jedyna rzecz ktora trzeba zrobic to dociac obudowe po oryginalnym zegarku na wtyczke przyciac troche ramke i obnizyc jeden slupek ale to 20 minut roboty i tez zrobilem to tak ze mozna spokojnie wrocic do orginalnego zegarka
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2011-06-27, 10:50   

A ten komputerek jest wpinany w gniazdo OBDII i stamtąd bierze całe informacje, nie mylę się?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-06-27, 14:07   

GoLL@B napisał/a:
A ten komputerek jest wpinany w gniazdo OBDII i stamtąd bierze całe informacje, nie mylę się?


Bywają też właśnie takie o którym piszesz i korzystają z protokołów ECM i w przypadku Lacetti i Aveo to jest typ ECU: HV240, MR140, Syriusz-D4.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: