Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 21:30 |
Wymiana seryjnego zegarka na nowy z termometrem |
Autor |
Wiadomość |
alek
Wiek: 42 Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: wawa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2010-03-05, 14:07 Wymiana seryjnego zegarka na nowy z termometrem
|
|
|
Witam,
wykonalem wlasnie projekt nad ktorym myslalem od dluzszego czasu. Wczoraj przyszly części, a dzisiaj sfinalizowałem.
Idea była wymiana seryjnego zegarka, na zegarek 24h z termometrem IN/OUTSIDE i bardzo przydatna rzecza - Voltomierzem.
Zegarek zakupilem na allegro, poddalem go modyfikacja, tak zeby pasował, zmienilem diode odpowiadajaca za podswietlenie z niebieskiej na biala (zeby pasowala do radia i nie oslepiała w nocy). Zdjalem tylko obudowę, ochronna szybke i papierem sciernym wygladzilem powierzchnie zeby sie lepiej skleilo i lepiej przylegalo. Od tyłu wyglada nieciekawie, ale i tak tego nie widac.
Przedłużyłem czujnik temp wewnatrznej i zamonotwałem go w miejsce fabrycznego kolo kierownicy, zeby pomiar był uczciwy, a czujnik zewnetrzny, ukrylem pod plastikiem, obok szyby na zewnątrz (jest wodoodporny wiec nie ma problemu).
Podłaczyłem sie pod gniazdo zapalniczki, tak wiec zegar po przekreceniu stacyjki zapala sie i pokazuje temp i napiecie. Bez zapłonu wyswietla sie tylko godzina, a energie bierze z wbudowanych baterii. Czyli działa dokladnie tak jak seryjny.
Ponizej zdjecia z montazu i efekt finalny.
pozdrawiam |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-03-06, 16:31
|
|
|
No bardzo ładnie Ci to wyszło. Tylko ciekawi mnie ile wytrzymają plastikowe zatrzaski, w obudowie , bo jak dobrze kumam, to do wymiany bateri, jak i choćby ustawienia godziny ,trzeba tą obudowe wyciagać?
Albo masz wyprowadzone gdzies przyciski, bo nie widzę?
Ale po za tym jest :thumleft:
Swoją drogą , ciekawe czy w aveo, też by taki termometr dało sie wpakować |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
alek
Wiek: 42 Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: wawa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2010-03-06, 16:37
|
|
|
zatrzaski w obudowie wytrzymaja mase takich wyciagan, maja metalowe elementy, juz to badalem, poza tym bede go wyciagal tylko dwa razy w roku wiec nie ma problemu:)
nie wiem jaki srodek w aveo wyglada wiec ci nie odpowiem |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-03-06, 18:26
|
|
|
Jeszcze trochę i możesz zacząc podsuwać pomysłu centrali GM,co można poprawić/dorzucić/zmienić w kolejnych modelach |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-03-06, 18:37
|
|
|
Im nie trzeba podsuwać takich pomysłów, oni takie gadżety oferują, ale trzeba za nie słono dopłacić |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2010-03-17, 15:11
|
|
|
Cześć!
Niezły pomysł. Co prawda nie zamierzam przerabiać, bo temperaturę zewnętrzną pokazuje seryjny wyświetlacz, ale musiałbym to wypatroszyć, bo podświetlenie zegara mi miga i chcę poszukać zimnego luta, który najprawdopodobniej to powoduje.
Czy możesz opisać jak się wyciąga ten daszek z zegarkiem? |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2010-04-14, 18:26
|
|
|
Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio? |
|
|
|
|
conrad18
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-06-20, 23:56
|
|
|
JAR napisał/a: | Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio? |
prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-06-21, 22:32
|
|
|
conrad18 napisał/a: | JAR napisał/a: | Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio? |
prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek |
A dostałeś już z wersją PL, czy jeszcze nie? Bo doszły mnie słuchy, że już ktoś przetłumaczył tę instrukcję. |
|
|
|
|
conrad18
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-06-22, 10:30
|
|
|
GoLL@B napisał/a: | conrad18 napisał/a: | JAR napisał/a: | Cześć!
Proszę o pomoc z tym dachem, bo próbowałem dwukrotnie rozwiązania siłowego i nic, a wkrótce niechybnie to połamię. Może należy od środka, wyjmując wcześniej audio? |
prosilbym o podpowiedz jak zdemontowac daszek z zegarkiem dostalem juz komputerek z ukrainy jest super ale nie wiem jak zdemontowac ten daszek |
A dostałeś już z wersją PL, czy jeszcze nie? Bo doszły mnie słuchy, że już ktoś przetłumaczył tę instrukcję. |
mam przetlumaczona po polsku instrukcje cala nawet moze sie pojawic menu po polsku w przyszlosci tak mi pisali z ukrainy ale nie wiadomo do konca kiedy ale instrukcje mam cala po polsku |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-06-22, 11:08
|
|
|
fajnie ci to wyszło,wygląda jak orginał |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2011-06-22, 14:47
|
|
|
conrad18, przecież ze mną pisałeś, to ja tłumaczyłem tą instrukcję, teraz robię plik z grafiką i komunikatami do softu - i nie jestem z Ukrainy.
Ale tak jak pisałem, sprawdź czy ta instrukcja się zgadza, bo ja tego kompa na oczy nie widziałem, i tłumaczenie oprócz samej translacji jest też trochę "na czuja" - i napisz czy jest ok. |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
conrad18
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Strzelce Opolskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-06-26, 11:46
|
|
|
skull napisał/a: | conrad18, przecież ze mną pisałeś, to ja tłumaczyłem tą instrukcję, teraz robię plik z grafiką i komunikatami do softu - i nie jestem z Ukrainy.
Ale tak jak pisałem, sprawdź czy ta instrukcja się zgadza, bo ja tego kompa na oczy nie widziałem, i tłumaczenie oprócz samej translacji jest też trochę "na czuja" - i napisz czy jest ok. |
jest w miare ok wszystko dziala jak nalezy podlaczenie bardzo proste ja podpialem bezinwazyjne zoro naciec izolacki kabli lutowanie czy innych rzeczy naruszajacych instalacje zalozylem tak ze w kazdej chwili mozna sciagnac i nie bedzie widac czy cos bylo montowane jedyna rzecz ktora trzeba zrobic to dociac obudowe po oryginalnym zegarku na wtyczke przyciac troche ramke i obnizyc jeden slupek ale to 20 minut roboty i tez zrobilem to tak ze mozna spokojnie wrocic do orginalnego zegarka |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-06-27, 10:50
|
|
|
A ten komputerek jest wpinany w gniazdo OBDII i stamtąd bierze całe informacje, nie mylę się? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-06-27, 14:07
|
|
|
GoLL@B napisał/a: | A ten komputerek jest wpinany w gniazdo OBDII i stamtąd bierze całe informacje, nie mylę się? |
Bywają też właśnie takie o którym piszesz i korzystają z protokołów ECM i w przypadku Lacetti i Aveo to jest typ ECU: HV240, MR140, Syriusz-D4. |
|
|
|
|
|