Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka rezerwy
Autor Wiadomość
Milo85

Model Samochodu: LACETTI
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Ślonsk
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-04-09, 11:48   kontrolka rezerwy

Witam wszystkich,
jako nowy posiadacz Lacetti'ego ('04, 1.4) mam jedno pytanko, kiedy zapala Wam się kontrolka rezerwy? tankowalem pare razy i ani razu się nie zaswiecila. Aktualnie jezdze pare dni na "czerwonym" i dalej nie swieci. Wszystkie one tak mają, czy bedzie jakas usterka?

pozdrawiam
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-09, 12:50   

Jeśli kontrolka jest sprawna to często bywa w tych pompach że pada termistor rezerwy. Kosztuje on grosze a wymiana jego trwa 15min.

Termistor: >KLIK<

Zaznaczane miejsce w którym się on znajduje: >KLIK<

Trzeba podnieść (wymontować) na chwilkę pompę paliwa która jest pod kanapą tylnego siedzenia.
 
     
djakub 
djakub


Model Samochodu: lacetti
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-04-11, 12:44   

generalnie kontrolka w lacetti zapala się bardzo późno jest to dziwne ale da się przyzwyczaić, zawsze czekam aż się zapali i nigdy mi się nic złego nie przydażyło.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-04-11, 14:17   

Gdy kontrolka świeci sie już dobry kawałek drogi (b. mało paliwa) to dość mocno słychać pompkę paliwa. A jazda z małą ilością paliwa jest dla pompki zabójcza.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
thurbo 
thurbo

Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 18
Skąd: stąd
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2011-04-18, 16:36   

mi raz się zapaliła jak jechałem od dealera (uprzedzał że paliwa jest mało) :-) no i potem jeszcze tylko raz. generalnie wyznaję zasadę że lepiej tankować jak wskaźnik poziomu paliwa jest blisko lewej strony nie czekając na kontrolkę - zdrowiej dla auta:-)

kiedyś tak czekałem na kontrolkę w VW Polo r. 1983 i nagle nastąpił spadek mocy, ale to jeszcze nic - kolega zaholował mnie na stację, zatankowałem, a auto nie odpaliło - cuś się przytkało, znowu holowanie do mechaniora, coś tam zalał "z góry" i dopiero odpalił. to tak ku przestrodze:-)
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-18, 18:11   

mam rade dla posiadaczy samochodów z LPG: lepiej mieć benzyny powyżej połowy zbiornika ;-) chodzi o to że pompa jest chłodzona paliwem a w przypadku małej ilości paliwa może dojść do zapowietrzenia pompy ;-) o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) ;-)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-18, 19:13   

nadamus napisał/a:
o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) ;-)


Pompa przy odciętych wtryskiwaczach paliwa nie pracuje na sucho ponieważ jest przewód zwrotny przez który nadmiar paliwa powraca spowrotem do zbiornika i paliwo nie stoi w miejscu. W większości silników ten powrót jest na listwie. U nas w Aveo powrót nie jest na listwie tylko w zbiorniku.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-04-18, 20:06   

nie wnikam w szczegóły ;-) tak mi radzono jak serwisowałem gaz w 3 samochodach ;-) i na razie sie sprawdza ;-) z tych 3 zakładów montażowych tylko w jednym mi o tym wspomniano ;-) zaś w serwisie gazowym- w kilku ;-) nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby wozić ze sobą trochę więcej benzyny w baku - tak na wszelki wypadek ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: