kontrolka rezerwy |
Autor |
Wiadomość |
Milo85
Model Samochodu: LACETTI
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd: Ślonsk
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-04-09, 11:48 kontrolka rezerwy
|
|
|
Witam wszystkich,
jako nowy posiadacz Lacetti'ego ('04, 1.4) mam jedno pytanko, kiedy zapala Wam się kontrolka rezerwy? tankowalem pare razy i ani razu się nie zaswiecila. Aktualnie jezdze pare dni na "czerwonym" i dalej nie swieci. Wszystkie one tak mają, czy bedzie jakas usterka?
pozdrawiam |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-09, 12:50
|
|
|
Jeśli kontrolka jest sprawna to często bywa w tych pompach że pada termistor rezerwy. Kosztuje on grosze a wymiana jego trwa 15min.
Termistor: >KLIK<
Zaznaczane miejsce w którym się on znajduje: >KLIK<
Trzeba podnieść (wymontować) na chwilkę pompę paliwa która jest pod kanapą tylnego siedzenia. |
|
|
|
|
djakub
djakub
Model Samochodu: lacetti
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-04-11, 12:44
|
|
|
generalnie kontrolka w lacetti zapala się bardzo późno jest to dziwne ale da się przyzwyczaić, zawsze czekam aż się zapali i nigdy mi się nic złego nie przydażyło. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-04-11, 14:17
|
|
|
Gdy kontrolka świeci sie już dobry kawałek drogi (b. mało paliwa) to dość mocno słychać pompkę paliwa. A jazda z małą ilością paliwa jest dla pompki zabójcza. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
thurbo
thurbo
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 18 Skąd: stąd
Poziom: 2
|
Wysłany: 2011-04-18, 16:36
|
|
|
mi raz się zapaliła jak jechałem od dealera (uprzedzał że paliwa jest mało) no i potem jeszcze tylko raz. generalnie wyznaję zasadę że lepiej tankować jak wskaźnik poziomu paliwa jest blisko lewej strony nie czekając na kontrolkę - zdrowiej dla auta:-)
kiedyś tak czekałem na kontrolkę w VW Polo r. 1983 i nagle nastąpił spadek mocy, ale to jeszcze nic - kolega zaholował mnie na stację, zatankowałem, a auto nie odpaliło - cuś się przytkało, znowu holowanie do mechaniora, coś tam zalał "z góry" i dopiero odpalił. to tak ku przestrodze:-) |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-18, 18:11
|
|
|
mam rade dla posiadaczy samochodów z LPG: lepiej mieć benzyny powyżej połowy zbiornika chodzi o to że pompa jest chłodzona paliwem a w przypadku małej ilości paliwa może dojść do zapowietrzenia pompy o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-18, 19:13
|
|
|
nadamus napisał/a: | o ile przy pracy na benzynie nie odczuje się tego to w przypadku gdy silnik jest zasilany LPG to pompa nie tłoczy paliwa (bo są odcięte wtryskiwacze) lecz "pracuje na sucho" najczęsciej dochodzi wtedy do zatarcia pompy (a to już zbedny wydatek) |
Pompa przy odciętych wtryskiwaczach paliwa nie pracuje na sucho ponieważ jest przewód zwrotny przez który nadmiar paliwa powraca spowrotem do zbiornika i paliwo nie stoi w miejscu. W większości silników ten powrót jest na listwie. U nas w Aveo powrót nie jest na listwie tylko w zbiorniku. |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-18, 20:06
|
|
|
nie wnikam w szczegóły tak mi radzono jak serwisowałem gaz w 3 samochodach i na razie sie sprawdza z tych 3 zakładów montażowych tylko w jednym mi o tym wspomniano zaś w serwisie gazowym- w kilku nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby wozić ze sobą trochę więcej benzyny w baku - tak na wszelki wypadek |
|
|
|
|
|