Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-15, 20:04 |
jakie LPG do Lacetti 1,4 ? |
Autor |
Wiadomość |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:03
|
|
|
zmieniam ale przy gazie częstotliwość wymiany niektórych elementów jest wieksza: np. filtra powietrza czy też świec o ile w książce gwarancyjnej opisane jest np wymiana filtra powietrza co 30-45 tys to przy gazie lepiej robić to co 15 tys itp. jeżeli ktoś chce nie mieć problemów z samochodem na gaz to niestety czasami musi wyłożyć kilka złotych na niektóre części. samochód na gaz wymaga trochę więcej troski. Wiekszość osób zakładających gaz chce zaoszczędzić jak najwięcej i dlatego są poźniej kłopoty . a koszt przeglądu gazu nie jest doliczany do przeglądu samochodu po jakim przebiegu : zawsze koszt przeglądu samochodu z gazem jest wyższy niż koszt przeglądu samochodu bez gazu |
Ostatnio zmieniony przez nadamus 2011-03-31, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:05
|
|
|
nadamus napisał/a: | zawsze koszt przeglądu samochodu z gazem jest wyższy niż koszt przeglądu samochodu bez gazu |
Te 62zł które zapłacisz za przegląd raz w roku więcej odrobisz przy 2 tankowaniach
Jak by nie liczył to i tak zawsze wyjdzie się do przodu przy cenie litra benzyny na poziomie 5zł. Starczy na przeglądy i na materiały eksploatacyjne. |
|
|
|
|
djakub
djakub
Model Samochodu: lacetti
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorskie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:10
|
|
|
mi na zawory pomógł preparat STP do czyszczenia zaworów silnika, na szczęście (odpukać) w tym roku nic się nie pojawiło i autko śmiga aż miło. Koszty widzę że mimo wszystko nie są jakieś kosmiczne i instalacja powinna się zwrócić przy mojej jeździe po ok 15 miesiącach, ale chyba największy mam problem żeby być na 100% pewnym słuszności decyzji co zrobić z kołem zapasowym, przecież wszyscy wiemy jakie są bagażniki, jeszcze jak jeżdżę do pracy i z powrotem to nie ma problemu a co z wakacjami gdzie to wszystko pomieścić |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:15
|
|
|
sorry marco ale... na ostatniej fakturze mam wyszczególnioną pozycję (z ASO): przegląd instalcji gazowej - 117,84zł (mowa o aveo 1,2). te 62 zł to chyba dodatkowy koszt badania technicznego i warsztatach gazowych przegląd kosztuje też ok 100zł inna sprawa że dużo jeżdżąc na gazie można zaoszczędzić dośc dużo kasy wszystko jednak zależy od tego ile kilometrow się pokonuje - im więcej to oszczędności są większe |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-31, 22:19
|
|
|
nadamus napisał/a: | sorry marco ale... na ostatniej fakturze mam wyszczególnioną pozycję (z ASO): przegląd instalcji gazowej - 117,84zł (mowa o aveo 1,2). |
Wszystko się zgadza tylko że temat dotyczy auta z 2007r które nie jest już objęte gwarancją producenta a tym bardziej że autor tego tematu nie będzie korzystał z obsługi ASO odnośnie montażu i serwisowania instalacji LPG tak więc piszmy o realnych cenach które są po za ASO.
nadamus napisał/a: | e 62 zł to chyba dodatkowy koszt badania technicznego |
Tak o tym cały czas piszę.
nadamus napisał/a: | i warsztatach gazowych przegląd kosztuje też ok 100zł |
Czytaj wszystkie posty a nie tylko wybiórczo. Pisałem już że w przypadku BRC jest to:
I przegląd ok 70pln po 15tys km ( jeden filtr fazy lotnej)
II przegląd ok 100pln po 30tys km (dwa filtry fazy ciekłej i lotnej)
Regulacja, sprawdzenie szczelności, itp jest wliczone w cenę przeglądu (przykładowe ceny które są u mnie w mieście) |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-01, 19:50
|
|
|
zgadza sie- przy przegladzie regulacja jest gratis ale .... trzeba wyłożyć za przeglad a to dodatkowy (oprócz tych 62 zł za badanie) koszt tak czy inaczej - gaz się opłaca |
|
|
|
|
robcook
Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 19 Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
|
Wysłany: 2011-04-02, 00:59
|
|
|
Do posiadaczy LPG:
Jak macie montowane wtryski poziomo czy pionowo? To prawda że w instrukcji montażu jest zalecany montaż co najwyżej 15% odchylenia od pionu? |
_________________ Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC) |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-02, 05:50
|
|
|
robcook napisał/a: | To prawda że w instrukcji montażu jest zalecany montaż co najwyżej 15% odchylenia od pionu? |
Tak to prawda i tak powinno się prawidłowo montować listwę lecz nie zawsze jest to możliwe i choć delikatne nachylenie stroną wylotową do dołu zabezpiecza wtryski przed ich zanieczyszczeniem. |
|
|
|
|
robcook
Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 19 Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
|
Wysłany: 2011-04-03, 00:28
|
|
|
Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna? Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach? |
_________________ Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC) |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-03, 20:23
|
|
|
robcook napisał/a: | Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna? |
Wedle uznania tam gdzie Ci pasuje i tam gdzie na to pozwalają możliwości oraz miejsce.
robcook napisał/a: | Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach? |
Wszystko jest w jednym wydaniu tzw przełącznik gaz/benzyna-wskaźnik poziomu gazu-wskaźnik rezerwy (3w1)
W przypadku BRC wygląda to tak > >KLIK< |
|
|
|
|
robcook
Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 19 Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
|
Wysłany: 2011-04-06, 23:27
|
|
|
Byłem dziś u jednego gaziarza i zaproponował Stag 4 + matriksa za 2400, lub BRC za 2700.
Generalnie mimo wyższej ceny przekonywał mnie do STAGa, że niby lepiej wszystko widać w diagnostyce na komputerze. Dość rzeczowo gadał i ciekawi mnie czy są zwolennicy STAGa 4 do Chevroleta. |
_________________ Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC) |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-07, 19:10
|
|
|
robcook, instalacja BRC jest lepsza od STAG-a zresztą STAG to tylko sam sterownik. My pisząc BRC mamy na myśli całą kpl instalację.
Jak już bym miał się decydować na elektronikę STAG-a to tylko i wyłącznie STAG-300 premium. |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-04-07, 19:28
|
|
|
stag 4 nie jest zla instalka ale to zbieranina podzespolow roznych producentow BRC jest kompletnym zestawem zawierajacym calosc (reduktor, wtryski, stgerownik) i dziala dobrze. nie jestem przeciwnikiem staga ale ... jesli Twoj gazownik dobrze wybierze to bedziesz zadowolony trzymaj sie tylko z daleka od reduktora tomasetto alaska AT09 i wtryskow valtec - sa slabe i lepiej dolozyc kilka zlotych do lepszych |
|
|
|
|
Maciej
Model Samochodu: Lacetti 1.6 kombi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 87 Skąd: Warszawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2011-04-08, 23:47
|
|
|
Marco napisał/a: | robcook napisał/a: | Gdzie najlepiej i najwygodniej zamontować przełącznik gaz-benzyna? |
Wedle uznania tam gdzie Ci pasuje i tam gdzie na to pozwalają możliwości oraz miejsce.
robcook napisał/a: | Czy montuje się teraz wskaźnik napełnienia/rezerwy gazu przy zegarach? |
Wszystko jest w jednym wydaniu tzw przełącznik gaz/benzyna-wskaźnik poziomu gazu-wskaźnik rezerwy (3w1)
W przypadku BRC wygląda to tak > >KLIK< |
Mam zamontowany przełącznik na konsoli pomiędzy fotelami i taki sposób mocowania odradzam. Słabo widać, zwłaszcza w słoneczny dzień, żeby spojrzeć ,trzeba na dłużej odrywac wzrok od drogi, łatwo przegapić rezerwę i moment przełączenia, no i łatwo o przypadkowe nieświadome przełączenie na benzynę. Wyżej, gdzieś na desce, będzie wygodniej. |
_________________ pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-04-15, 21:06
|
|
|
Cześć!
Już nie mam "gazika", ale faktycznie, przyłączam się. Okolica dźwigni hamulca ręcznego nie jest dobrym pomysłem. Powinno być gdzieś na desce i to jak najwyżej. U mnie wtryski zupełnie poziomo i zupełnie bezproblemowo. |
|
|
|
|
|