Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 01:14
Czy Cruze diesel ?yka olej?
Autor Wiadomość
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-03-03, 19:26   Czy Cruze diesel łyka olej?

Koledzy dziś wszedłem pod autko z ciekawości co zobaczę ... jak się okazało nie za wiele bo większość to plastiki ale spojrzałem pod maskę i stan oleju w silniku jest na min. a zaraz jak wyjechałem z salonu to było tak mniej więcej na połowie. Mam zrobione dopiero 4 tys. i trochę mnie to przeraziło. Może jest to związane z docieraniem silnika i dlatego łyknął trochę oleju. Bo jeśli ten silnik ma brać tyle oleju to nie ciekawie się zapowiada :-/ . Mam starą Cordobę z 99r. 1.4 w benzynie i nie dolewam ani grama oleju... Może ktoś kto ma diesla podzieli się swoimi informacjami? z góry dzięki
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2011-03-03, 19:29   

Mnie nic nie łyka, zupełnie nie nie muszę tego kontrolować - silnik 1.8.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-03-03, 20:56   

2.0 VCDI 125 KM
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2011-03-03, 21:31   

Diesle mogą brać olej, szczególnie jak pedał jest cały czas w podłodze :) Mi Octavia brała 1,5 l na 15 000 km. I to było w normie.

Także nowe auto może brać olej, zależy od stylu jazdy.
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-03-04, 15:31   

Radziłbym sprawdzić na spokojnie jeszcze raz. Może być tak że gdy eksploatujesz auto na trasie i tylko trasie będzie ci delikatnie brał olej za sprawa turbiny tak jest w dieslach .Ale problem się zmienia w momęcie zastosowania filtra cząstek stałych DPF tutaj efekt jest odwrotny przybywa oleju w misce. To wszystko dzieje sie dlatego że podczas procesu wypalania filtra na niedostatecznie rozgrzanym silniku paliwo z dodatkowego wtrysku nie spala się całkowicie i ścieka po ściankach silnika do misy mieszając sie z olejem. Zjawisko to występuje we wszystkich obecnych dieslach wyposażonych w Dpf, JEŻDŻĄCYCH NA KRÓTKICH DYSTANSACH. U mnie tez zauważyłem nieznaczny ale jednak wzrost oleju ale do wymiany dojeżczę.Niestety obecne diesle wydają sie bardziej kłopotliwe niż starsze generacje a to wszystko za nieustającym pendem w stronę ekologii.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-03-04, 16:57   

Kolega pisze że ma przebieg 4 tyś. km. Ja u siebie (1.6) podczas docierania też zauważyłem nieznaczny ubytek oleju. Jak odbierałem samochód to na bagnecie było ok 3/4 stanu. Podczas eksploatacji oleju ubyło do 1/2. Sprawdziłem to jak samochód miał przejechane ok 4500. Później już nie ubywało.
Zawsze podczas docierania silnik może brać olej. Z czasem sytuacja się stabilizuje.
Nie zmienia to faktu że można trafić na egzemplarz który będzie brał olej i nic mu nie zrobisz.
Proponuję nie wpadać w panikę tylko obserwować sytuację.

Edit: może to trywialne i nie chcę nikogo urazić ale jak sprawdzasz to samochód jest na płaskim ? Kup olej GM dolej do 3/4 i obserwuj.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2011-03-04, 18:44   

Nie porównujcie zużycia oleju w benzynie i dieslu, bo to dwie różne bajki.
Turbo w dieslu musi swoje wypić. Jeśli jest to zastraszająco dużo, np. powyżej 0,2 l na 1000 km to już może być problem, bo dolać 3 litry oleju pomiędzy przeglądami to sporo (choć u niektórych producentów takie zużycie byłoby normą) i coś musi być nie tak. W nowym samochodzie w zasadzie nie powinno się dolewać oleju pomiędzy przeglądami (przy normalnej jeździe). Ale jak się lubi przyciskać ostro, to pewnie trzeba będzie coś dolać.
 
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-04, 19:13   

Zauważ tylko jakie normy zużycia oleju dopuszcza obecnie większość producentów - 0,5litra/1000km to najczęściej spotykana wartość - oczywiście ma to na celu ochronę interesów producenta, aby ograniczyć koszty napraw gwarancyjnych...
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-03-04, 20:11   

Jeszcze raz odniosę się do wypowiedzi kolegów.Mam identyczny silnik i naprawdę mam ciężką nogę i kręcę silnik na wysokich obrotach często. Ja zauważyłem mimo wszystko efekt ale odwrotny,ci którzy znają temat wiedzą o co chodzi (mój przebieg to 11 000km). Radziłbym spokojnie zbadać jeszcze raz problem.Jeżeli faktycznie połyka olej już przy takim przebiegu no to niestety pech......bo producent zabezpiecza się wysokimi normami.Głównym winowajcą w dieslu zasysania oleju jest turbina przede wszystkim jeśli ma wadę lub nadmiernie jest wyeksploatowana.Ale na pewno nie zostawiłbym tego tak próbowałbym walczyć z serwisem,bo co jeśli po nap.10 000 okarze się że oprócz tankowania oleju napędowego, będzie trzeba tankować jeszcze olej syntetyczny do silnika! Jeszcze raz powtórzę to co pisali przedmówcy,poczekać i kontrolować problem tak do tych 10 000 niech to auto jeszcze troszkę się poociera! Ale mimo wszystko mam nadzieję że się pomyliłeś.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-03-04, 22:20   

nie pomyliłem się na pewno ale dzięki koledzy za rady... zadzwoniłem do serwisu bo muszą zrobić mi chlapacz.... zapłaciłem za nie sporo i jeszcze brakowało by tego żebym się teraz z nimi paprał... jak to ich dola... ( jeden się prawie odkręcił) druga sprawa to ten przeklęty stycznik klapy bagażnika... no i trzecia kazałem sprawdzić z tym olejem nie wiem czy go doleją czy co jest grane... Mam nadzieję że jest to związane z docieraniem bo jeżeli ma łykać tyle oleju to niech go... nie skończę....
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-03-05, 19:17   

Chyba jednak był to fałszywy alarm... dziś rano sprawdziłem na zimnym silniku i była niecała połowa ( czyli porównywalnie troszkę mniej niż od nowości) chyba znam przyczynę tego ostatniego wskazania na min. bo wyjechaliśmy autem z garażu i wjechaliśmy na nowo ( musiałem coś przestawić) i silnik zaczął pracować .... a pomiar powinien być dokonany na całkowicie "zimnym" silniku.... Mam nadzieję że było to to o czym mówię, zobaczę jeszcze jutro ale szczerze kamień spadł mi z serca ;) haha
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-03-06, 12:10   

No i cieszę się również bo bałem się już, że te silniki diesla są bardzo mizernie wykonane ale chyba się myliłem......jak zarazie niema większych problemów i to cieszy.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Bruce1807

Model Samochodu: Cruze LS+
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-03-10, 23:16   

Co prawda mam benzynkę jednak sprawdzanie oleju też jest ciekawe: na właśnie wyłączonym silniku pokazuje 1/4. Trzeba poczekać ok. 15min. i pokazuje 3/4. Trochę długo. To tak żeby się nie stresować przez ten czas :)

"turbo lubi lyknąć.." to prawda ale tylko jak siadły uszczelniacze w turbinie i przepuszcza do dolotu powietrza. Sprawna jest szczelna.

Pzdr.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: