Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-21, 13:01 |
Ekonomiczna jazda |
Autor |
Wiadomość |
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-02-16, 11:22
|
|
|
osobisćie na spalanie nie narzekam,inne marki aut mają podobne jak chevrolet,niewiem co z tym sprzęgłem piszecie 67tyś w obu aveo i zero problemu....lać i jezdzić |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
robchor
Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 58 Skąd: Warmia
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-02-16, 14:12
|
|
|
Ja póki co też nie mam problemów, leję i jeżdżę. Niektóre egzemplarze są mocno awaryjne (tzw. egzemplarz z nocnej zmiany po wypłacie), a inne prawie bezawaryjne. Kwestia szczęścia.
Żeby nie było, że nie na temat- ekonomiczna jazda w moim samochodzie jest w zakresie 2-2,5 tys na 3-4 biegu. |
_________________ Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-02-16, 20:16
|
|
|
Ja tam po dotarciu silnika obrotów nie żałuję, zwykle zmieniam bieg na wyższy przy 3,2 do 3,5tys obr/min, zcasami jak ktoś na światłąch sprowokuje to pociągne pod obroty mocy max a spalanie mam nie większe niż 6,5 |
|
|
|
|
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-02-17, 10:59
|
|
|
Benny 86 -za młodość trzeba płacić ,bo ja kiedyś z braku laku wyżyłem się na motocyklach(oczywiście z braku laku) ale drogi były puste i nówki po Gierku.Dzisiaj jeżdżę optymalnie a(dzieci na studiach kosztują).Każdy kraje do finansów i hobby + rozsądek i doświadczenie.Nie ujmuję młodym ,bo też trafiają się rozsądni. |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-02-17, 11:16
|
|
|
Ok, ale ja tutaj nie mówię o notorycznym i znacznym przekraczaniu prędkości czy innych przejawach brawury, tylko o zmianie obrotów przy określonych obrotach. Jak wrzucałem wyższy bieg przy 2,5-2,7tys obr/min palił jakieś 0,5litra mniej. Miesięcznie około 1000km więc zaoszczędzone 5litrów powiedzmy w przyblizeniu 25zł. Przy takiej jezdzie nigdy nie przekraczam więcej niż o 20km/h dopuszczalnej prędkości a nawet mniej (przy licznikowych 120km/h de facto jedziemy 113km/h. ergo--> większe zagrożenie stwarza się jadąc w zabudownym te 60-65km/h niż dwujezdniową poza zabudowanym).
Nie rozumię Twoich dziwnych aluzji względem mojego stylu jazdy i finansów. Tak się składa że na studia w 90% sam zarobiłem (nie powiem, zdarzało się że ojciec dał jakąś kwotę, ale rzadko z tego korzystałem i liczyłem na siebie).
Jeśli chcesz/musisz oszczędzić na paliwie ( czemu się nie dziwię przy obecnych cenach i to nie tylko paliwa) to polecam instalację lpg, jeśli bierze się na raty to przez kilkanascie miesiący gaz+rata to dotychczasowe wydatki na benzynę, no ale potem juz oszczędzasz i to całkiem sporo--> zapraszam do stosownego tematu) |
|
|
|
|
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-02-17, 21:13
|
|
|
Ok masz rację ,posiadam też drugi samochód na lpg.Pozdrawiam. |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
|
wjarym
Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Białystok
Poziom: 2
|
Wysłany: 2011-04-13, 07:11
|
|
|
Od niedawna jestem nowym właścicielem Aveo Sedan 1.2 84KM i próbowałem się doczytać o tym jak powinno się jeździć tym autem. W sumie zastanawiałem się czy nie założyć nowego tematu, ale wydaje mi się że to może być odpowiednie miejsce.
Chciałbym ekonomicznie jeździć, ale też umiejętnie. Chodzi mi o to żeby nie zamulać silnika, słyszałem że może to w przyszłości źle wpłynąć na jego działanie. Z tego co pamiętam to przy moim silniku najwyższy moment obrotowy uzystuje się przy 3800~4400. Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
robchor
Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 58 Skąd: Warmia
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-04-13, 07:18
|
|
|
Powiem ci, że przy mojej jeździe (2,5-3 tys. obrotów) wcale nie pali mało, jakieś 6,4-6,7 litra. Większość drogi to podmiejskie dziury. |
_________________ Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM |
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2011-04-13, 08:38
|
|
|
2,5-3 tys. obrotów to przecież normalna jazda. Przecież nie chodzi o to, żeby cały czas jechać w ryku silnika przy 4-5 tys. - bo wtedy spalanie dopiero pokazuje swoje oblicze:)
Trzeba jeździć rozsądnie i bezpiecznie, używając i wyższych obrotów do sprawnego przyspieszania (np. wyprzedzanie), może nawet raz na jakiś czas pociągnąć ostrzej w górę (aby się właśnie nie zamulał), ale delektowanie się cichą, spokojną jazdą i mniejszym spalaniem i tak będzie się odbywać przy tych mniejszych.
Dla trwałości silnika, nie są straszne obroty - w końcu po coś producent namalował czerwone pole daleko za 6-cioma tys. obr. i wszystkie poniżej są najzwyczajniej dopuszczalne.
Ważne jednak są warunki w których zamierzamy z nich korzystać. Najważniejsze to żeby wysokie obroty występowały na rozgrzanym silniku. |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
Marcin
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 466 Skąd: Podlasie
Poziom: 19
|
Wysłany: 2011-04-13, 08:53
|
|
|
wjarym napisał/a: | Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie? |
czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie |
_________________ Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V |
|
|
|
|
wjarym
Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Białystok
Poziom: 2
|
Wysłany: 2011-04-13, 10:21
|
|
|
Marcin napisał/a: | wjarym napisał/a: | Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie? |
czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie |
Nie chodziło mi że przy 2-3k dużo pali tylko czy dla silnika jest lepiej czy się nim jeździ w tym przedziale czy w przedziale 3-4k.
Jak na razie po pierwszym teście spalanie mi wyszło 7,6 l/100km, w tym 75% miasto, 25% poza miastem, ale tak jak wspomniałem to dopiero pierwsze kilometry autem z salonu. Na razie na liczniku kilometrów mam koło 400km. |
|
|
|
|
kiel11
Tomasz - Szczecin
Model Samochodu: Chevrolet AVEO T300 LS+ Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 83 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2011-04-13, 11:46
|
|
|
wjarym napisał/a: | Marcin napisał/a: | wjarym napisał/a: | Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie? |
czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie |
Nie chodziło mi że przy 2-3k dużo pali tylko czy dla silnika jest lepiej czy się nim jeździ w tym przedziale czy w przedziale 3-4k.
Jak na razie po pierwszym teście spalanie mi wyszło 7,6 l/100km, w tym 75% miasto, 25% poza miastem, ale tak jak wspomniałem to dopiero pierwsze kilometry autem z salonu. Na razie na liczniku kilometrów mam koło 400km. |
Witam, jak kupowałem autko w salonie w Szczecinie w listopadzie 2010 to sprzedawca powiedział mi żeby przez 1500 km nie piłować autka tzn: jeździć tak 2500-3000 obr/min. tak też zrobiłem, ale też powiedział że ten silnik lubi jak się wkręca go na 3-4tyś obr. ("zalecił" mi to po tych 1500km). teraz mam na liczniku 3800km przejechane i nie narzekam. |
_________________ Chevrolet AVEO (T300) Sedan 1.2 16V 86KM
Salon X.2013, Granatowy Colour
Ponownie dobry i przemyślany zakup...
Lark + AutoMapa |
|
|
|
|
Marcin
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 466 Skąd: Podlasie
Poziom: 19
|
Wysłany: 2011-04-13, 11:48
|
|
|
tylko ze powyzej 3tys to owy silnik dosc glosno slychac w kabienie |
_________________ Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V |
|
|
|
|
wjarym
Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Białystok
Poziom: 2
|
Wysłany: 2011-04-13, 11:55
|
|
|
A mieliście, to się chyba nazywa przegląd zerowy? Mi w salonie powiedziano, że samochód był "fabrycznie dotarty", a przynajmniej tak zrozumiałem i mówił, że na przegląd dopiero po 15 tys km lub po pół roku.
Nie jestem kierowcą który lubi bardzo dynamiczną jazdę, ale kilka razy zdarzyło mi się jechać powyżej 4tys obrotów, a tak jak wspomniałem wcześniej mam na liczniku koło 400 km. Teraz się właśnie zastanawiam czy nie uważać bardziej jak jeżdżę. |
|
|
|
|
kiel11
Tomasz - Szczecin
Model Samochodu: Chevrolet AVEO T300 LS+ Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 83 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2011-04-13, 12:02
|
|
|
No właśnie ja miałem ten tzw:"0" na 1500km. Też w salonie powiedzieli że że samochód był "fabrycznie dotarty" ale nie zaszkodzi pojeździć trochę ostrożniej, no i oczywiście sprzedawca powiedział mi żeby się nie stresować jak zdarzy mi się -tak jak tobie- kilka razy zdarzyło mi się jechać powyżej 4tys obrotów. Acha jeszcze też mówił mi o tym żeby unikać dużych kałuż (no wiesz rozgrzane tarcze+woda=niezbyt dobre). |
_________________ Chevrolet AVEO (T300) Sedan 1.2 16V 86KM
Salon X.2013, Granatowy Colour
Ponownie dobry i przemyślany zakup...
Lark + AutoMapa |
|
|
|
|
|