Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów w Cruze 1.4T i 1.7 - wymiana oleju
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4724/4853
 97%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-21, 21:22   

bruner11 napisał/a:
Z użyciem Amsoil Synchromesh gość zrobił manual, tylko nie wiem czy będzie odpowiedni do europejskich cruzaków...
Jakbyś C77 mógł zerknąć będę wdzięczny.
http://www.cruzetalk.com/...sion-fluid.html

Powinno być to samo, M32 to M32 i nic innego się tu nie wymyśli
kwestia różnic w skrzyniach M32 w europejskich Cruzakach od ameryknosów
jest w Alpha-code i w RPO-code MZ0 i MF3 vs MZ4
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-04-22, 07:48   

bruner11 napisał/a:
W takim razie daj znać jakie wrażenia po zmianie i ile oleju ostatecznie zalałeś.

To bedzie trzecie auto w ktorym wymieniam olej w skrzyni, poki co w zadnym roznic nie zauwazylem. W Cruze na wymiane jestem umowiony na wtorek, to dam znac, ale skrzynia chodzi dobrze wiec roznic nie bedzie. To raczej taka lokata w przyszlosc, moze dluzej ten dobry stan sie utrzyma (auto ma dopiero 43kkm). Poprosze ich o zalanie 2,5l. W tej skrzyni ponoc zawsze lepiej wiecej jak mniej.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-04-30, 23:10   

Zalałem 2,5l, a stary olej faktycznie był jakiś nazbyt ciemny, jak na taki skromny przebieg. Olej z silnika też wyglądał jak z Diesla mimo, że wymieniłem po trochę ponad 7kkm, ale jeżdżę dość dynamicznie, więc pewnie turbosprężarka go nieco zwęgla ;) no i to w końcu mineralny olej GM...
Wracając do oleju w skrzyni - po zmianie z minusów, na zimno jakby nieco ciężej biegi wchodzą, ale za to na ciepło przy dynamicznej jeździe przerzucać biegi można nieco szybciej (być może jest to kwestia przejścia z w85 na w80, czyli mniejsza lepkość na ciepło, pewnie daje to też jakieś śladowe oszczędności na spalaniu). Cały komplet czyli silnik po przejściu na olej Motula i skrzynia na tego Fuchsa, pracuje wg mnie odczuwalnie ciszej przy niskich obrotach (tak do 2000). W połączeniu jeszcze z nowymi cichymi oponami (65dB) jestem po prostu bardzo zadowolony z efektów o jakie mi chodziło, bo wrzucenie szóstego biegu i turlanie się 100km/h po równej nawierzchni to w tej chwili jazda jak autem klasy premium. Wcześniej (głównie za zasługą Bridgestone) to był jeden wielki szum!
 
     
shumi2 

Model Samochodu: Cruze SW 1.4T 140kM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-09-18, 16:11   

Mam zamiar wymienić olej na ten "słomkowy". Jako że sam nie posiadam kanału czy choćby garażu chcę to zlecić mechanikowi, ale dać mu komplet części by sam mi nie improwizował.
Mam w związku z tym pytanie, co będzie potrzebne do wymiany oleju w skrzyni M32?
Na pewno olej z 3 l trzeba kupić a wlać z 2,5, a co poza tym, jakieś uszczelki, korki do skrzyni?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-09-18, 18:23   

W tym temacie wszystko jest. Oleju wchodzi równo 2L nie mniej nie wiecej przez górny "odpowietrznik" no i w Aso kupujesz uszczelkę pod pokrywę za jakieś 60zł...
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-09-20, 10:56   

endriu333 napisał/a:
W tym temacie wszystko jest. Oleju wchodzi równo 2L nie mniej nie wiecej przez górny "odpowietrznik" no i w Aso kupujesz uszczelkę pod pokrywę za jakieś 60zł...

Tak, ale Ci sie tematy pomieszaly... W skrzyni M32 nie potrzeba uszczelek, jest korek spustowy wielokrotnego uzytku, a nalewa sie cos kolo 2,5l. Od 2012 juz w tej skrzyni jest olej slomkowy. Niech nalewa od gory korkiem, bo korkiem wlewowo-wyrownawczym wejdzie za malo. Profilaktycznie warto wymienic co jakies 50-60kkm.
_________________
Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm
 
     
shumi2 

Model Samochodu: Cruze SW 1.4T 140kM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-09-20, 21:34   

Własnie tez czytałem na bliźniaczym forum (Astry) że skrzynia ma korki wlewowe z góry i nie trzeba ściągac tej uszczelki, w takim razie kupie sam olej
Tak odnośnie skrzyni to zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie jak wrzuce 2kę i 4kę i dodam gazu to mieszek zmiany biegów przesuwa się o jakiś 1cm w przód (w stronę neutral), mam wrażenie że więcej na 2 niż czwórce. Bać się czy normalne?
 
     
admin 
Administrator

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 119
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 19/20
 95%
Wysłany: 2016-09-20, 21:40   

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=5687
_________________
http://forum.chevroletteampoland.com/ i http://forum.chevrolet.org.pl/ Tworzą jedną całość. Niech żyje zgoda.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 14/711
 2%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2016-09-20, 21:51   

shumi2 napisał/a:
Własnie tez czytałem na bliźniaczym forum (Astry) że skrzynia ma korki wlewowe z góry i nie trzeba ściągac tej uszczelki, w takim razie kupie sam olej
Tak odnośnie skrzyni to zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie jak wrzuce 2kę i 4kę i dodam gazu to mieszek zmiany biegów przesuwa się o jakiś 1cm w przód (w stronę neutral), mam wrażenie że więcej na 2 niż czwórce. Bać się czy normalne?


shumi2 a czy jak odejmujesz gazu to też lewarek Ci się porusza albo czy przenosi Ci drgania na luzie? Bo u mnie tak było i ASO to teraz naprawia na gwarancji, bo powiedzieli, że tak nie powinno być. Z tym, że wyszło to do zupełnie innej zgłaszanej usterki.
 
     
shumi2 

Model Samochodu: Cruze SW 1.4T 140kM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-09-20, 22:24   

Nie, jak puszczam gaz to nic się nie dzieje. Tylko jak zmieniam bieg z 1 na 2-kę czy z 3-ki na 4-kę to bieg wchodzi do końca, dodaje gaz, puszczam sprzęgło i gałka zmiany biegów przesuwa się o jakiś centymetr może więcej do przodu. zastanawia mnie czy to przesuwanie sie nie pogłębi i czy w pewnym momencie bieg "nie wypadnie"
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-09-21, 12:45   

To nie jest objaw problemu ze skrzynia, raczej chodzi o poduszki silnika i skrzyni. Nie zwrocilem uwagi u siebie czy mi sie porusza lewarek. W wielu autach to standard, nawet jak na postoju ktos pododaje gaz to widac jak sie silnik porusza, a wraz z nim skrzynia i linki od zmiany biegow...
_________________
Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: