Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wycieraczkami
Autor Wiadomość
Emsi85 

Model Samochodu: EVANDA
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
  Wysłany: 2013-08-23, 08:59   Problem z wycieraczkami

Witam,

Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Co może być nie tak. Chcę włączyć wycieraczki przesuwając jedną pozycję do góry to wycieraczki powinne chodzić cyklem 1raz na jakiś czas. Niestety u mnie to nie działa. Wycieraczki działają od momentu dopiero jak przesunie się dźwignię na 2drugą pozycję czyli non stop chodzą bez przerwy. Jak chce wyłączyć wycieraczki to powinne wrócić do pozycji początkowej i już więcej nie wykonywać ruchów, niestety moje jak chcę wyłączyć to zatrzymują się odrazu w tym miejscu w którym były podczas pracy wycieraczek np. jak są pod kontem 45 stopni to w takiej pozycji się zatrzymają.

Dodatkowo mam problem jak chcę spryskać sobie szybę to wycieraczki powinne automatycznie po spryskaniu ruszyć się a moje niestety jak ich sam nie włącze na 2drugą pozycję dźwigienki to ani rusz. Czyli szyba może być spryskana ale sama już się nie wytrze :cry:

Może ktoś miał podobną sytuacje albo wie jak się do tego zabrać
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-08-23, 10:04   

Problem skomplikowany na odległość, ale:

1. Sprawdź stan styków umieszczonych w silniku wycieraczek.
2. Sprawdź stan styków włącznika wycieraczek (może być utrudnione ze względu na dostęp)
3. W samochodach z grupy VW czasem jest to przekaźnik wycieraczek (nie wiem czy tu będzie podobnie).
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-08-23, 10:32   

Nie wiem dokładnie o jaki problem chodzi, ale z TIS podam oba:

Wycieraczki przedniej szyby nie działają na niskim biegu (LO), na biegu wysokim (HI) działanie prawidłowe:

1. Włączyć zapłon (ON).
2. Przestawić włącznik wycieraczek w pozycję LO.
3. Sprawdzić napięcie na zacisku 5 złącza silnika wycieraczek.

Napięcie 11-14 V
Czy napięcie odpowiada podanej wartości?
TAK - wymienić silnik wycieraczek
NIE:

1. Odłączyć włącznik wycieraczek.
2. Przestawić włącznik wycieraczek w pozycję LO.
3. Za pomocą omomierza sprawdzić ciągłość obwodu między zaciskiem A8 i A5 złącza włącznika wycieraczek.

0 Ω
Czy omomierz wskazuje wartość zgodną ze specyfikacją?
TAK - Wyeliminować przerwy w obwodzie między zaciskiem A5 złącza włącznika wycieraczek a zaciskiem 5 złącza silnika wycieraczek.

NIE - Wymienić włącznik wycieraczek.

I teraz drugie:
Wycieraczki przedniej szyby nie działają w trybie przerywanym, działanie na pozostałych biegach prawidłowe:
Krok Czynność Wartości Tak Nie
1 1. Włączyć zapłon (ON).
2. Za pomocą woltomierza sprawdzić napięcie na zacisku D3 złącza modułu ISU.
Czy napięcie odpowiada wartości określonej w specyfikacji? 11-14 V Przejść do Krok 3 Przejść do Krok 2
2 Wyeliminować przerwę w obwodzie między zaciskiem D3 złącza modułu ISU a bezpiecznikiem F18.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
3 1. Włączyć zapłon (ON).
2. Przestawić włącznik wycieraczek do pozycji INT.
3. Sprawdzić napięcie na zacisku B1 złącza modułu ISU.
Czy woltomierz wskazuje napięcie odpowiadające wartości określonej w specyfikacji? 11-14 V Przejść do Krok 7 Przejść do Krok 4
4 Sprawdzić, czy między zaciskiem B2 złącza włącznika wycieraczek a zaciskiem B1 złącza ISU nie występuje przerwa w obwodzie.
Czy w obwodzie występuje przerwa? - Przejść do Krok 6 Przejść do Krok 5
5 Wymienić włącznik wycieraczek.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
6 Wyeliminować przerwy w obwodzie między zaciskiem B2 złącza włącznika wycieraczek a zaciskiem B1 złącza ISU.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
7 1. Włączyć zapłon (ON).
2. Przestawić włącznik wycieraczek do pozycji INT.
3. Sprawdzić napięcie pulsacyjne na zacisku C3 złącza ISU.
Czy woltomierz wskazuje napięcie pulsacyjne odpowiadające wartości określonej w specyfikacji? 11-14 V Przejść do Krok 8 Przejść do Krok 8
8 1. Włączyć zapłon (ON).
2. Sprawdzić napięcie na zacisku A6 złącza włącznika wycieraczek.
Czy napięcie pulsacyjne odpowiada wartości określonej w specyfikacji? - Przejść do Krok 9 Przejść do Krok 10
9 Wymienić włącznik wycieraczek.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
10 Wyeliminować przerwę w obwodzie między włącznikiem a przekaźnikiem wycieraczek.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -

I w sumie ostatnie:
Wycieraczki przedniej szyby nie powracają do pozycji spoczynkowej

Krok Czynność Wartości Tak Nie
1 1. Włączyć zapłon (ON).
2. Sprawdzić napięcie na zacisku 2 złącza silnika wycieraczek.
Czy napięcie odpowiada podanej wartości? 11-14 V Przejść do Krok 3 Przejść do Krok 2
2 Wyeliminować przerwy w obwodzie między silnikiem wycieraczek a bezpiecznikiem F2.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
3 1. Przestawić włącznik wycieraczek w pozycję HI.
2. Wyłączając wycieraczki, sprawdzić napięcie na zacisku 5 złącza silnika wycieraczek.
Czy przy wyłączonych wycieraczkach napięcie jest zgodne ze specyfikacją? 11-14 V Przejść do Krok 5 Przejść do Krok 4
4 Wymienić silnik wycieraczek.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
5 1. Odłączyć moduł ISU.
2. Sprawdzić ciągłość między zaciskami C1 i C3 modułu ISU.
Czy omomierz wskazuje wartość zgodną ze specyfikacją? 0 Ω Przejść do Krok 6 Przejść do Krok 7
6 Wyeliminować przerwy w obwodzie między silnikiem wycieraczek a modułem ISU.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
7 Wymienić moduł ISU.
Czy naprawa została zakończona? - System OK -
 
     
intro
INTRO

Model Samochodu: xsara VTR, xantia ACTIVE
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Kuj-Pom
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-03-12, 07:33   

Cześć

Odświeżam, bo mam to samo.
Pomogła instrukcja, czy coś innego było przyczyną??
_________________
INTRO
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-15, 09:02   

Przeprowadź procedurę sprawdzającą wg tego co poniżej, jeśli nie pomorze, to trzeba analizować schemat i tak szukać przyczyny.
Tutaj za sterowanie wycieraczkami nie odpowiada ISU ale sensor deszczu bo taki masz na szybie. I zwróć uwagę, że podanie napięcia na silnik spryskiwacza to też sygnał do włączenia wycieraczek przez sensor. Jeśli sygnał z niego nie wychodzi to może być on albo padnięty albo...wypięty.



Wycieraczka przedniej szyby (system wykrywania deszczu)
Wykrywanie usterek
Czujnik deszczu ma dwa poziomy wykrywania usterek, jak opisano niżej:
Wykryta usterka A
Usterka A jest sygnalizowana, kiedy czujnik wykrywa, że punkt działania serwomechanizmu czujnika przekracza określone wartości graniczne. Oznacza to uszkodzenie szyby przedniej w okolicy łącznika lub usunięcie czujnika z łącznika.
Wykryta usterka B
Usterka B jest sygnalizowana, kiedy czujnik wykrywa, że przestał reagować na sygnały deszczu. Oznacza to uszkodzenie szyby przedniej w okolicy łącznika lub, co jest bardziej prawdopodobne, wykrycie usterki elektrycznej wewnątrz czujnika.
Stopień umocowania
Stopień umocowania stosowany jest w przypadku wykrycia usterki A. Wartość stopnia umocowania wynosi 140. Pozwala on na działanie urządzenia we wszystkich warunkach, oprócz najpoważniejszych uszkodzeń szyby przedniej.
Do wykrycia usterki należy zastosować nastawienie czułości.
Technik może sprawdzać wykryte usterki za pomocą wprowadzania danych czułości; może także używać wycieraczek jako wskaźnika. Metoda serwisowania opisana jest poniżej:

Przy włączonym zapłonie przesunąć regulację czułości do ustawienia wysokiej czułości.

Zmniejszyć czułość o jedno ustawienie.

Jeżeli wystąpi przesunięcie wycieraczek, zostanie wykryta usterka A 000 i technik powinien sprawdzić, czy nie zostały uszkodzone okolice łącznika na szybie przedniej oraz czy czujnik jest dobrze na nim zamocowany.

Zmniejszyć czułość o jeszcze jedno ustawienie.

Jeżeli wystąpi ruch wycieraczek, zostanie wykryta usterka B i czujnik należy wymontować oraz wymienić na poprawnie działający
 
     
intro
INTRO

Model Samochodu: xsara VTR, xantia ACTIVE
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Kuj-Pom
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-03-21, 08:25   

dzięki za schemat. Jeszcze nie sprawdzałem bo mnie rozłożyło na amen(ponad 40 stopni...) ale nasuwa mi się jedno pytanie. Czy nie można tego obejść mostkując w czujniku 2 przewody?
_________________
INTRO
 
     
bozix 

Model Samochodu: EVANDA
Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Czarna WOda
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2016-09-16, 20:02   

Witam!
Czy udało się rozwiązać problem, kupiłem jakiś czas temu Evandę i mam to samo. Czy mogę poprosić o schemat wycieraczek. Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: