AVEO HTB [T255] 1.2 16V 84 KM nierozłączające się sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Piomarko
Model Samochodu: AVEO 1.2 16V 84KM Base
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-09-12, 08:44 AVEO HTB [T255] 1.2 16V 84 KM nierozłączające się sprzęgło
|
|
|
Witam,
AVEO hatchback wyprodukowany w 2008 r. (chyba oznaczenie T255 - samochód jest odziedziczony) z silnikiem 1206 cm3, DOHC, 16V, 62 kW/84 KM, benzyna i manualną skrzynią biegów, przebieg 60 tys. km.
Kilka dni temu, pod światłami, mimo wciśnięcia pedału sprzęgła do oporu i wrzucenia biegu na luz, sprzęgło nie rozłączało się do końca i musiałem wyłączać silnik kluczykiem. Po pewnym czasie (kilkadziesiąt minut jazdy, kilkadziesiąt km przejechanych, kilka świateł z wyłączaniem silnika i godzinny postój) samoistnie ustąpiło, ale na jak długo?
W trakcie tej jazdy, biegi dawało się zmieniać raczej normalnie (bez oporów czy zgrzytów).
Wcześniej, bardzo sporadycznie zdarzało się zgrzytanie przy zmianie z V na IV bieg (w tej skrzyni bieg wsteczny jest obok IV i możliwe, że przez pomyłkę, szybko jadąc i nie patrząc na położenie drążka, próbowałem wrzucić wsteczny - jestem przyzwyczajony do układu skrzyni w Fabii, którą jeżdżę na co dzień - oczywiście nigdy tego nie zrobiłem do końca).
Wymiana oleju przekładni po 36 tys. km, styczeń 2014 r. (jeśli to ma jakieś znaczenie).
I jeszcze pytania odnośnie budowy samego sprzęgła:
Czy tam jest koło dwumasowe?
Czy tam jest wysprzęglik?
Jakie są właściwe numery katalogowe GM dla tarczy, docisku i łożyska?
Czy ktoś stosował do tego silnika komplet (tarcza, docisk i łożysko) z firmy AISIN (podobno oddział Toyoty) o oznaczeniu KO-038A?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. |
|
|
|
|
C330
Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-09-12, 16:49
|
|
|
nie ma dwumasu.
jest wysprzęglik
tarcza, sprzęgło i wycisk pasują od matiza
96343030- tarcza
96343031 - docisk
96518531- łożysko (tu nie jestem pewien do końca)
inne numery to:
96652654- tarcza
96652655 docisk
25186768 łożysko |
|
|
|
|
mpm
Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-09-12, 20:58
|
|
|
Witam. Moje Aveo 1.2 16v z 2010 r. (t 255), posiada linkę sprzęgła. Ten model (t 255) nie posiadał hydraulicznego sterowania sprzęgłem, tj. pompki i siłownika (wysprzęglika). |
|
|
|
|
mpm
Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-09-12, 21:13
|
|
|
Witam. Sprawdziłem temat w dokumentacji technicznej. T255 z silnikiem 1.4 16v posiadał hydrauliczne sterowanie sprzęgłem, a t255 z motorkiem 1.2 16v wyposażony był w linkę sprzęgła. |
|
|
|
|
Piomarko
Model Samochodu: AVEO 1.2 16V 84KM Base
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-09-12, 21:52
|
|
|
Dziękuję za numery i informację o budowie sprzęgła (jak rozumiem brak koła dwumasowego i wysprzęglika - jest tylko linka).
Czy jest jakaś dobra i tania hurtownia z częściami do Aveo - czy raczej części te są w głównie dostępne przez oficjalny serwis Opla i to po pełnej cenie?
Czy jest jakaś dokumentacja opisująca części do Aveo - taka jak ETOS dla Skody i innych marek VW?
Czy jest polecany jakiś dobry i tani warsztat mechaniczny dla Aveo w Warszawie?
Same sprzęgło będę oczywiście czujnie obserwował - może się wtedy tylko skleiło (zapiekło, choć nie było czuć smrodu spalenizny i nie ślizga się - samochód normalnie przyspiesza), ale jak ktoś ma inne sugestie, to będę wdzięczny za wskazanie "tropu".
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|