Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy zaworów T250 1.2 84 KM
Autor Wiadomość
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-08-10, 09:56   Luzy zaworów T250 1.2 84 KM

Koledzy jak wygląda sprawa z silnikiem 1.2 84 KM w Aevo z rozcnika 2008-2010, czyli po lifcie , tzn. regulacja w nim jest juz hydrauliczna?, jest to taki sam silnik Opla jak np. w Corsie D?
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2016-08-10, 14:07   

Regulacja zaworów hydrauliczna. Kontrola (bez LPG) zalecana co 100tyś km. Silnik jest na łańcuchu rozrządu (zalecana wymiana co 250 tyś km lub 10 lat). Nie ma on nic wspólnego z silnikiem corsy D. Silnik z aveo 255 - 1.2 16V występował tylko w Chevrolecie. To tylko moje zdanie ale strasznie mi się kojarzy z jednostkami suzuki.
 
     
C330

Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2016-08-10, 19:38   

a przypadkiem w tym silniku nie reguluje się szklankami? podobnie do toyoty ;)
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-08-10, 21:11   

gdyby była hydraulika to nie trzeba nic regulować, najwyżej sie wymienia jak padnie, wiem bo zmieniałem jeden w Seicento. A jak są "szklanki" to z tego co wiem to trochę droga zabawa i czasochłonna, fajnie jest np. w Clio III 1.2 tam nie ma hydrauliki ale są do regulacji normalne śrubki - jak kiedyś w maluchu.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2016-08-10, 21:36   

Nie wiem. Poddaje się. Nie mam materiałów dotyczących tego silnika i go nie rozbierałem. Z tego co czytam - piszą że są popychacze do tego silnika.
 
     
mpm 

Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2016-08-11, 22:51   

Witam. Zawory w tym silniku reguluje się za pomocą tzw. szklanek (popychaczy) o odpowiedniej grubości. Wymaga to 'rozpięcia' rozrządu i demontażu wałków rozrządu. Większość silników benzynowych w samochodach marki Toyota ma takie rozwiązanie. Tylko serwis wyposażony w odpowiednie szklanki (popychacze) mógłby wykonać taką operację. Sprawdzenie luzów zaworowych możesz wykonać gdziekolwiek, może będą prawidłowe.
Dolot : 0,075-0,125 mm.
Wydech : 0,245-0,305 mm.
Silnik przy sprawdzaniu luzów zaworowych powinien być zimny.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-08-12, 11:32   

Dzieki za konkretne informacje, podbnie więc sprawa wygląda w Nissanie (rozglądam sie równiez za MIcrą) i jak tam sie dowiadywałem to koszt wysoko koło 1000zł :( . Nie ma to jak hydraulika i tak jak sie wczytuje to Aveo T300 1.2 juz taka ma
 
     
C330

Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2016-08-12, 19:23   

na pocieszenie dodam że naprawa głowicy i regulacja zaworów w tym silniku to ... podobny koszt. wiec lepiej jeździć aż silnik (a dokładnie głowica) bedzie do remontu - przy regeneracji glowicy masz pewność że przejeżdzi następne 100-150kkm.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: